• varmlanning

    Gravid igen - hjälp mig fastställa datum

    Pissade precis positivt och håller på att bryta ihop. Fick mitt första barn september 2016 och det här var inte riktigt planen. Jag har haft det väääldigt stressigt på jobbet senaste veckorna så jag trodde att trötthet, illamående och "sen" mens berodde på det men så kom jag på igår att det vore smart att dubbelkolla.

    Problemet är att min mens alltid varit väldigt oregelbunden. Det hör inte till ovanligheterna att mensen blir uppskjuten 2 eller 3 månader. Däremot brukar jag alltid känna på mig när jag har ägglossning. Blir alltid ganska illamående då. Min senaste mens hade jag mrllan 10-16 november. Pissade positivt idag 23 dec. Är det någon som är insatt i sånthär som kan hjälpa mig fastställa när jag blev gravid? Det jag vet är att jag trodde att mensen var påväg den 14 dec för då började magen kännas svullen och jag fick menssmärtor. Så jag har haft ont sedan dess. Någon som vet när befruktningen kan ha inträffat? Är ju röda dagar nu så kan inte kontakta bm.

  • Svar på tråden Gravid igen - hjälp mig fastställa datum
  • Jmlwc

    Du räknar från senaste mensen första dag. I ditt fall då 10:e november. När du hade sex eller ägglossning vet ju inte jag:). Åk till apoteket och cb digital... Lycka till!

  • Limath

    Låter som befruktningen ägt rum kring första december, men det spelar mindre roll eftersom graviditetens längd ändå kommer beräknas utifrån datum då senaste mensen började.

    Om du fullföljer graviditeten kommer du få två år mellan barnen. Om ni vill ha syskon kanske det kan bli bra fast det blev lite tätare än ni tänkt? Det går ju ändå inte att planera in exakt, och vid senare försök finns alltid risken att det är svårare att bli gravid.

    Jag har 16 månader mellan mina barn, och jag skulle inte göra det annorlunda även om jag kunde ändra i efterhand!

  • beso

    V8 som längst. V5 som kortast. Ta ett test med veckoindikator. Det ger ett hum även om jag läst om flera fall där det diffar ca 1-2v med verkligheten dock.

    Har lite samma problem. Men ska på vul imorgon. Bm sa det bara kan diffa på plus/minus 4dgr innan V8. Jag har dock hört om dom som blivit feldaterade med 1-2veckor på vul då dom är 100% säker på inplantation med IVF t.om! :/

Svar på tråden Gravid igen - hjälp mig fastställa datum