• Lyckorus

    20+ som planerar att skaffa barn

    Hallå! 26 år här (hoppas jag inte klassas som för gammal.. ) med fästman på 28 år som är inne på tredje försöket. Har en rätt kort cykel på 26 dagar så ÄL var 23/12 och BIM 3/1-18. Inga symptom ännu men förväntar mig inte direkt några heller då varken min mormor eller mamma hade det vid sina graviditeter och jag får väldigt få symptom vid PMS också. Jag är väl smått gnällig och irriterad på sambon hela tiden, men det är vanligt såhär mellan ÄL och BIM.

    Hur hanterar ni de här dagarna mellan ÄL och BIM? Jag har förstått att jag har det förhållandevis enkelt ändå som har rätt få dagar, förstår inte hur de med 45 dagars cykler överlever. Jag blir galen, framförallt nu under semestern i mellandagarna. Har ju så mycket tid till att googla symptom och blir då först besviken tills jag inser att jag lär nog ändå inte ha några symptom...

  • Lyckorus
    KLindqvist skrev 2017-12-28 13:50:34 följande:

    Kul att vi blev några stycken! ????

    Eerya, som svar på din fråga så har jag ingen koll alls.

    Jag har tagit äl stickor i ca 3 mån, den sista månaden tom 2 gånger om dagen och hittade inget... hade inga symtom heller... Vi tog då denna månaden som test utan (enligt app ÄL 13/12) hade BIM igår (27/12) och kunde inte vänta med att testa så efter jobbet gjorde jag ett test och plussade! Jag grät av lycka! ????

    Spännande Tildurrr! ????

    Nejdå, ingen är "för gammal" Lyckorus, dagarna mellan ÄL och BIM är fruktansvärda, men jag tycker nästan det är ännu värre när mensen väl kommit för då vet man att det inte tog sig och så får man börja om igen ????

    Jag har själv haft några missfall, 3 stycken medans jag hade kopparspiral och 2 stycken när vi väl hade börjat försöka (som tur i oturen var så hade det inte gått längre än att "mensen" blev lite sen).

    Har ni varit med om missfall? ?


    Wow, grattis! Stort grattis! Längtar tills jag får samma besked Var din sambo med eller berättade du på något speciellt sätt? Jag har varit så fräck att jag beställt hem boken "Grattis du ska bli pappa" som jag tänkte slå in tillsammans med ett positivt test den dagen det är dags.

    Ja, visst är det värre när mensen väl kommer men då släpper jag min besatthet åtminstone. Googlar allt annat än gravidsymptom :-P 

    Jag vet inte om jag haft missfall, men misstänker att vårt första försök KAN ha varit det. Mensen var 3 dagar sen och jag hade så fruktansvärt ont i brösten och hade molvärk i nedre delen av magen men hann aldrig ta något test.
  • Lyckorus

    Ja, jag håller tummarna nu. Hoppas det smittar av oss till oss andra. Vill så gärna ha en liten till nästa jul September-bebis vore ju så mysigt!

  • Lyckorus
    KLindqvist skrev 2017-12-28 15:28:20 följande:

    Tack så jätte mycket! Ska ta fler test när jag kommer hem för att se om det verkligen är sant :D

    Jag håller tummar och tår för er allihopa!

    Ja, jag berättade faktiskt på en gång, jag hade plan att göra som du, att slå in en "du ska bli pappa" bok eller lägga en bulle i ugnen och ställa luckan uppe för att han skulle se det själv men jag blev så jäkla chockad och glad så jag gick fram, ganska nervös och så det... sen kom tårarna när han studsade upp från soffan och kramade om mig och frågade "skojar Du?!" :D


    Hahaha! Ja, det är väl lätt att säga innan att man ska vara kolugn och ge något speciellt. Det kanske slutar med att jag gör samma sak.
  • Lyckorus

    Hur tänkte ni andra som har BIM i januari göra över nyår? Vi ska på nyårsfest. Har flaggat för min bästa vän (värdinnan) att jag kommer vilja ta det lugnt med alkoholen och förmodligen dricka alkoholfritt men man är ju aldrig särskilt populär när man är nykter i ett fullt sällskap. Funderar på att ta RFSUs tidigare test morgonan 31/12, det är ÄL +9 så det borde ju visa något om det finns något att visa. 

  • Lyckorus
    Ereya skrev 2017-12-28 16:29:41 följande:

    Svårt det där. För mig har det inte visat nåt på ÄL +10, men jag misstänker att det var för tidigt för att visa rätt... Jag ska prova igen om två dagar, ÄL +12. Hoppas det visar annorlunda då! Men jag kommer att vara nykter på nyår ändå!


    Ja, det kanske är klokast att inte dricka något alls.
  • Lyckorus
    Ereya skrev 2017-12-28 20:13:57 följande:

    Fett negativt idag, ÄL +10. När ska jag testa igen, tror ni? Lördag morgon eller vänta ännu längre?


    Det sägs ju att mängden hcg dubblerar sig varannan dag, så lördag är nog en bra dag. Men vissa här på Familjeliv uppger ju också att de kunnat få negativt +10 och svagt positivt +11 så om du har många tester kan du ju prova båda dagarna Jag beställde hem en hel drös med tester för att kunna testa varje dag sedan när det blir dags. Alldeles för nyfiken för att hålla mig! 
  • Lyckorus
    Ereya skrev 2017-12-28 20:34:58 följande:
    Jag har två test kvar, får kanske hålla mig till lördag morgon och beroende på vad det visar, kolla igen på söndag. Förra gången jag var gravid plussade jag starkt på ÄL +14, tog fem sekunder och så kom plusset. Samma där, negativt ÄL +10, men extremt tydligt på 14!
    Ja, jag läste någonstans att testen känner av 99% av alla graviditeter på ÄL +14 och sedan får 1% vänta lite till. Så ÄL+14 är nog en bra dag att testa om du vill snåla på tester
  • Lyckorus
    Ereya skrev 2017-12-28 20:56:59 följande:
    Det är ju tre hela (nåja, två och en halv) dagar dit haha! Känns så himla länge att vänta! Det är ju en sak att tro det, att känna att jo, men jag är nog det; en annan att verkligen veta, du vet? Då har man ju en anledning till att känna som man gör och komma undan med det. Nu när man inte riktigt vet och känner sig så konstig i hela kroppen är det inte sådär jättekul precis... Jag är en nyfiken person
    JA, jag förstår dig verkligen. Är likadan själv. Önskar att det gick att testa 1 timme efter myset i sängen, bara så man vet sen liksom. Det är en olidlig väntan. En kompromiss kanske kan vara ÄL +13?
  • Lyckorus

    Jahapp. ÄL +10 och gjorde RFSUs testa tidigt samt Geaviditetskollens sticka. Inte en tillstymmelse till ett extra streck. Nada. Ingenting. Men värker i magen sedan igår kväll, kan inte säga om det är mens, molvärk... eller gaser. Bara vänta på mensen då. Blir nog ingenting denna gång.

Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn