Inlägg från: jennie08 |Visa alla inlägg
  • jennie08

    Jag började få mage tidigt då jag var så svullen så det såg ut som att jag var i 6:e månaden. Haha men jag har väl behövt använda mammabyxor sen vecka 12 ungefär. Nu när jag snart går in i vecka 17 så syns en liten bula utanpå kläderna :)

    Och jag är så glad att illamåendet nästan försvunnit helt. Blev ju sjukskriven i 2 1/2 månad pga det och kräkningar. Usch och fy.

    Nu har jag småkrämpor som jag ändå kan stå ut med.

    Hur mår ni andra?

  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-05-26 17:28:00 följande:

    Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är än orolig ändå att det kanske är dags snart?!


    Spännande, jag har också BF 15:e juli. Jag har absolut inga förkänningar vilket är ganska skönt :) Vill ju att han ska stanna inne där minst en månad till iaf. Men räknar med att gå över tiden så slipper jag gå och vänta så. Har två barn sen tidigare som båda är födda i vecka 39+5. Annars har jag mest ont i ryggen och skinkorna. Rejält andfådd blir jag också.

    Eftersom det här är min sista graviditet så försöker jag njuta så gott det går. Jag har gått på grav.penning för ca 1 1/2 vecka sen och det gör allt mycket lättare. Blev riktigt tungt att jobba på slutet. Kan inte fatta att jag går in i vecka 34 (33+0) på måndag.

    Sist jag var hos bm så låg bebben i säte så jag hoppas att han har vänt på sig till nästa gång.
  • jennie08
    Längtar17 skrev 2018-05-27 07:45:52 följande:

    Hej! Hoppar in :) Bf 27 juli och tycker det börjar bli tungt. Orkar inte gå så långt och på lite dåligt humör hela tiden. Längtar tills jag får träffa min efterlängtade dotter :)


    Hej hej, min första är född den 27:e juli :) Nu börjar det närma sig. Jag håller med om att det ör tungt och jag är slit efter varje grej jag gör vare sig det är att handla, städa eller resa sig upp ut soffan. Känns inte så bra att jag är så trött. Hur ska jag då orka med en förlossning? Hursomhelst så får han gärna kolla nu. Gick ju in i vecka 38 (37+0) idag så har är ju lixom färdig. Men han ska väl ligga och biffa på sig några veckor till hehe. Men för min del så får han gärna komma nu.
  • jennie08
    mimssans skrev 2018-06-25 10:30:24 följande:

    Hej igen :)

    Vi är duktiga som kämpar:)

    Har fått små blödningar både ljusa o brunaktiga. V36 + 2 nu. Inte när jag kissar men bara när jag torkar mig Tack o lov känner man bebisen där inne sparka. Men ska man ringa o kolla upp för säkerhets skull? Ska man ringa Gun eller förlossning?


    Jag skulle ha ringt till förlossningen, men kan det vars delar av slemproppen? Den kan ju vara lite blodig.

    Alltid skönt när man känner de där inne så man vet att allt är ok. Min bökar runt mest hels tiden tycker jag :)

    Hur har det gått idag?
Svar på tråden BF Juli 2018