• Anonym (Fy)

    Pappas fru tror att hon är inbjuden!

    Avundsjuka människor som är så säkra på att det bara finns en enda sanning. En pannkaka är platt men har alltid två sidor.

    Bitterhet äter upp er.

  • Anonym (Fy)
    Ess skrev 2018-01-14 09:36:23 följande:

    1. Hade du velat åka med personer du tycker illa om då?

    Barn som inte gjort dig något ont, vad menar du med det?

    För det handlar inte om BARN i tråden, utan om vuxna människor.

    När upphör en vuxen människa vara ett barn?

    Ska man behandla en vuxen människa man inte tycker om som en liten gullig, söt lintott?

    2. Igen, när upphör de vara barn och man kan bedöma dem som personer?


    Eller hur, men du vet man ska alltid gulla med dessa styvbarn oavsett. Hade aldrig velat att min man gullat med mina vuxna barn, utan ta dem för vuxna människor!

    Vem VET vad just ts gjort sin styvmorsa? Ingen kan inbilla mig att det här bara ligger på pappan och frun, nä aldrig. Tror faktiskt ärligt talat att ts och hennes syskon inte gillade det faktum att pappan flyttade för kärleken (vad är konstigt med det? Mammor har gjort det i alla tider) och det här passade inte ts och hennes syskon, de unnade inte sin pappa detta för de var helt plötsligt inte i rum nr 1 i deras ögon mått. Frun kanske märkte av detta mycket tidigt och ansåg att 15 åringar ska kunna bete sig bättre än så och hade ingen som helst lust att spendera denna hemska helg med dem likaså att pappan satte ner gränser och detta ansåg ts inte vara gränser utan avkall och otrevligheter. Men ärligt talat vilken vuxen människa godtar elak behandling? Mot sig själv eller sin kärlek. Bara för att man är vuxen? Sorry. Däremot säger jag inte att frun har varit otrevlig eller missunnar ts deras barndomsminnen utan säger att en pannkaka har två sidor. Men som vanligt sväljer man allt vad stackars skilsmässobarn upplever (jag är själv det men skyller inte min barndom på sånt fjant). Nu är de vuxna, så starta nya relationer vetja! Kanske faktiskt det era föräldrar rentav gör? Fast ni upplever det annorlunda i er egen negativa effekter? Att mammans man blivit så väl bemött är säkerligen för att mamman hade dem i sin vård.
  • Anonym (Fy)
    Zarch skrev 2018-01-14 12:12:25 följande:

    Kan faktiskt håla med om det här.

    TS och tvillingsyrran framstår som två bittra dramaqueens som bara sitter och konspirerar och ältar det förflutna. Vad är problemet? Sitta och kombinera ihop ett långt mail hade inte behövts, du borde sagt där och då att resan inte innefattade honom och frugan. Kanske dra en vit lögn och säga att det är för polare?!

    Oavsett vad så är det dags att växa upp och sluta älta gamla oförätter, givetvis kan och möjligtvis bör du skita i satmaran men det förgångna går liksom inte att få ogjort. Föregå med gott exempel och bli inte bitter, då blir du lika patetisk och mörk som henne.


    Svårare än så är det inte. Ts pratar så mycket om att de är högutbildade karriärs människor som nog minsann förstår vad denna styvmor är ute efter.. Men är man så högutbildade så vet man väl, förstår man väl, vad hur man säger, vad man pratar om i vilken utsträckning och situation, hur man avvärjer klumpiga ögonblick och framförallt slätar över lite smidigt för nyfikna öron. Jag är inte högutbildad, men jag fattar det. Tror snarare på den där bitterheten jag förut nämnde. De vill vara bittra för att de är avundsjuka från början, de jämför sig mot pappans fru, men det är ju två helt skilda relationer. Ärligt talat VAD KAN NI TS ge er pappa om han skiljer sig (för det är ju såklart bla det ni är bittra över)???!!! Hur mycket ni än vill och tror det kan tyvärr inte er DNA mäta sig med en kärlekspartner, det finns så många punkter ni inte kan ge honom hur bittra ni än är. Det jag menar, ni kommer spricka, för en kärlekspartner kan ni inte bli till er far. Vill ni att era barn ska uppfylla era mäns punkter i er relation? Bara där hör ni ju det ofriska. Missunnar ni honom verkligen kärlek??! Man blir nästan bitter på er! Fru som fjäskar för er elakheter? Tror nog mer att hon försöker vara vuxen, och ni har fastnat.

    Men ni är ju högutbildade..
  • Anonym (Fy)
    molly50 skrev 2018-01-14 15:52:01 följande:

    Hur har det gått,TS? Har ni pratat med dem?


    Du menar väl mailat?... Pratar gör dom inte med sin ena halva av familjen, bara den halvan de omsorgsfullt valt ut.
  • Anonym (Fy)
    Colourfulrainbow skrev 2018-01-14 17:08:02 följande:

    När pappan och hans nuvarande fru blev ett par var ts och hennes syster 15 år gamla, och brodern var ännu yngre. Frun har varit otrevlig mot barnen redan från början. Med tanke på hur rädda ts och hennes syster fortfarande är för frun har jag svårt att tro att de varit förjävliga som barn. De är dessutom artiga och går hem till pappan och hans fru och håller god min under hela middagen.

    Nej, självklart åker jag inte på semester med människor som jag inte tycker om, men å andra sidan gifter jag inte mig med någon om inte relationen till bonusbarnen fungerar.

    Väljer jag en partner med barn kommer göra mitt yttersta för att se till att jag får en god relation med bonusarna.

    Jag måste fråga, vad är det som gör att du avskyr dina bonusbarn så mycket? Har de behandlat dig illa?


    Om hon svarar ja på din fråga, kommer du tro henne då? För här på fl kan man ju inte tänka sig tanken att bonusar beter sig illa. Exempelvis, mina barn kan bete sig illa mot min man, det är jag inte blind för. Men gör dom inte det då för att de är någon annans bonusbarn? Har de frikort då?

    Kallar du det artigt? Vilket skämt. Såklart de har kunnat betett sig illa åt, varför nedvärdera två högutbildade personer? De var fullt kapabla vid 15 att veta vad de gjorde. Rädda knappast, avundsjuka är mer huvudet på spiken. Det har tärt dom samman och de väljer att stanna kvar i det istället för att skapa sig nya relationer med vuxna människor, de beter sig fruktansvärt åt tycker jag. Att vara artig är att säga hej till någon, att de åkte hem till dem var nåt annat.

    Relationen till bonusbarn kan fungera till en början, sen gå snett. Mycket möjligt scenario.

    Den som vet, kan det, den som inte vet, lär ut.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Tom) skrev 2018-01-14 17:45:14 följande:

    Men, bara för att dina barn beter sig illa mot din man pga att de är avundsjuka (har de själva berättat det för dig?) så behöver det ju inte gälla alla vars förälder träffat en ny. Likaväl som att det finns barn som dina som är avundsjuka och elaka så finns det vuxna som beter sig illa. TS och hennes syskon år vuxna och du tycker att de beter sig dåligt, varför tycker du då att det är så omöjligt att tänka sig att pappan och hans kvinna kan ha betett sig felaktigt? Det är ju inte helt ovanligt att personer som inleder förhållanden med någon som har barn sedan förr försöker skuffa gökungarna ur boet.

    Och hur förklarar du då att ts och hennes syskon har en så god relation till mammans man? De borde ju ha varit mer avundsjuka på honom då han inledde ett förhållande med den förälder de bodde hos och som lagt ner mest engagemang för dem.

    Har du också flyttat från dina barn för att bli vh-förälder eftersom de behandlar din man så illa? Och är du helt säker på att han inte gjort något alls som kunnat väcka deras aversion? Kanske är det du som är blåögd för att du prioriterar din man framför barnen och därför inte vill se hans fel och brister.


    Nä mina barn är inte elaka, och de gillar min man, deras beteende är alltså ja vad ska man säga uppkäftiga och lyssnar inte alltid. Men samma mot mig, så ingen skillnad. Där missuppfattar du tyvärr.

    Inte omöjligt och det har jag ju faktiskt skrivit, men fortfarande det finns fortfarande två sidor av en pannkaka, mig inbillar ingen något annat.

    Det förklarar jag med att de bodde hos henne (det här har jag ju faktiskt redan skrivit) och att hon fortfarande kunde ge dem uppmärksamhet, att de inte kände sig övergivna. Såklart annorlunda att flytta till annan ort när man har barn, men inte alls ovanligt. Hade ts och syskon flyttat med pappan hade historien varit annan. Mamman var alltså kvar, ingen tog henne. Pappan drog, någon tog honom. - Därav avundsjukan. Okej? Ibland förklarar jag uruselt..

    "Så illa"? Har aldrig sagt, så illa. Nej med illa betyder bortemellan respektlöst agerande. Så jag ska skilja mig från min man för att mina barn är uppkäftiga? Då måste jag välja sida? Blåögd där isåfall. Vad han gjort mot mina barn? Älskat och uppfostrat. Därför tycker jag att han förtjänar mer respekt av mina barn ibland. Men inga skäl till skilsmässa (herregud ), jag lovar. Heller ingen avundsjuka, de avgudar honom. Så vet inte riktigt vad du är ute efter.

    Bor där jag alltid gjort, umgänge som innan. Heltid.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Tom) skrev 2018-01-14 21:59:40 följande:

    Det är ju du själv som skriver att bonusbarn är avundsjuka och elaka. Det måste ju även gälla din mans bonusbarn om det nu är så med TS och hennes syskon för någonstans har du väl fått den kunskap du förmedlar ifrån. Du är ju själv det gyllene undantaget som inte skyller din barndom på "sånt fjant".

    Du beskriver dina barn som elaka/respektlösa mot din man så varför ser du inte till att uppfostra dem så att de sköter sig bättre? Självklart ska du inte skall skilja dig från din man, det är ju dina barn som skall lära sig att veta hut, eller hur? Din man har ju inte gjort något fel (även om det ju finns två sidor av pannkakan och vi ju inte får höra dina barns version utan bara den sida du väljer att framställa) så då vore det väl bättre att du gjorde som TS pappa och valde bort dem!


    Haha ja såklart det är min mans fel att mina barn är uppkäftiga

    Ja eller hur jag tvingar min man att flytta så jag kan flytta efter honom sen, vad skönt slippa storstan

    Sånt fjant, där tog du orden perfekt och ägde det finfint
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Xxx) skrev 2018-01-16 09:44:50 följande:

    Toppen! Det var på tiden att ni sade ifrån och rensade luften. Herregud!

    För din pappas skull är det ju försent att ? göra om, göra rätt.? Ni är vuxna för länge sedan. Ni borde ha tagit konflikten för länge sedan. Men ändå! Kanske kunde han bli bättre morfar till alla era barn?

    Är han en undergiven mespropp, mähä? och trivs han verkligen med sin fru? Det finns ju män som blir utnyttjade och misshandlade av sina fruar också. Eller sitter de ihop av nån annan anledning? Din pappa kanske tror att han inte klarar dig utan den där frun?

    Ja, förmodligen kommer han sörja och sura ett tag. Ni får se om han hör av sig något mer.

    Men hoppas ändå, att han tar sitt sunda förnuft i fånga och förbättrar relationen till er. Utan sin fru!


    Men vad tröttsamt! Såfort ett barn gnäller här på fl så ska pappan skiljas!! Han kanske trivs med sin fru! Vad kan barnen ge honom som frun inte kan isåfall???! Ska de vuxna barnen flytta in med honom?! De har sitt eget lilla liv och vad ska pappan göra däremellan?!

    Jag hade inte världens bästa styvmor, men hon var pappas fru! Aldrig att jag tänkte tanken på att han måste skiljas bara för att ge mig mera tid! Han hade uppfostrat mig att det är skillnad på barn och vuxna, inga konstigheter alls, jag var definitivt inte beroende av hans uppmärksamhet såpass att jag började ställa krav. Stackars min pappa isåfall såklart han skulle leva med sin fru.

    Sluta nu att tro att alla män är mesproppar, det finns otacksamma primadonnor till barn i lika stor utsträckning!
  • Anonym (Fy)
    Whitehorse1979 skrev 2018-01-16 08:03:43 följande:

    Bra.

    Ni har inget som helst ansvar för att er relation eller icke-relation ser ut såhär, ni var barn och de var vuxna.

    Hoppas att er pappa tänker till ordentligt samt informerar kärringen om vad ni sagt.


    Är alla verkligen olika värda i dina ögon? Den "kärringen" är någons kärlek! Hur har du det?
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Samma sits) skrev 2018-01-16 13:06:26 följande:

    Jag lever i samma familjeförhållande. Jag skulle låta pappan och hans fru komma.

    Om jag ser ur min familj och häxa till pappas fru,

    Pappas fru skulle inte respekteras av alla andra, hon skulle må dåligt på resan och även för att hon skulle se hur glada jag och mina syskon var och attt vi var omringade av en familj som älskar oss. Det skulle göra henne ont. Det skulle jag ta som en payback!!

    Man vill ju ha sin pappa närvarande, så låt han ta med sitt bihang. Jag tror att hon inte följer med för att hon egentligen vill. Men låt henne då så hon får se hur bra ni har det.


    Det är nog det mest friska någon sagt hitintills i denna tråd!
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Tom) skrev 2018-01-16 14:28:53 följande:

    Fast, återigen, bara för att dina barn är otacksamma primadonnor som behandlar din man illa så kan du inte döma alla andra efter dem. Att du (och ev. ex) misslyckats med att uppfostra era barn måste du hantera själv istället för att ta ut din besvikelse över ditt misslyckande på okända människor på nätet vars situation inte alls stämmer överens med dina dysfunktionella familjeförhållanden.


    Fortfarande har inte mina barn det, uppkäftighet vet du inte vad det är? Jag gjorde en sorts jämförelse, inte alls i närheten. Men du fortsätter att tjata om det för att det är det enda du har att komma med. Eller så förstår du knapphändigt. Betyder alla åsikter man har i livet att man har personliga besvikelser kopplade till dem? Urbota dumt argument. Tänk på det nästa gång du sitter med kamrater och basunerar ut din åsikt Snarare så att du försvarar något som är väldigt dysfunktionellt och det säger allt bara det. Rest my case.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Eviyn) skrev 2018-01-16 14:32:02 följande:

    Och oavsett om jag skulle vara en bortskämd primadonna så tror jag inte att jag har någon skyldighet att bjuda någon på varken resa eller födelsedagsfirande. 


    Det talar för sig självt. Bitterheten har ätit upp dig, är hon verkligen värd det?
  • Anonym (Fy)
    Ess skrev 2018-01-16 16:11:46 följande:

    Nä vissa människor har man bara inte så mycket gemensamt med. Vi kan ju umgås, bara det inte blir för länge. En kväll kan va trevligt, men en sådan resa ni ska på hade inte funkat så bra här heller.

    Nej inte förlorat kontakten, men har ingen nära relation alls. Men det får deras mamma ta äran av, för hon saboterade umgänget och alla försök till samarbete många år innan jag kom in i bilden.

    Självklart blev det förändringar när jag kom in i bilden, för han hade bott ensam i många år och bara levt för vh när de kom. Först kom jag in och ställde mig bredvid dem på scenen, sedan kom de gemensamma barnen. De var vana att va ensamma och bli uppassade, så omställningen blev rätt stor. De var tonåringar men kunde inte klara av de mest basala saker som att ta något att äta eller dricka själva.

    Det är egentligen inte så konstigt att din pappa umgås med hennes barn och barnbarn, det är oftast kvinnan som tar tag i att bjuda in folk och sen ror det i land och då blir det ju människor hon valt.

    Hoppas ni får en trevlig resa nu!


    Tycker inte heller att det är nåt konstigt! Tycker ts och syskon kan bjuda till mer än vad de gör, resan nej okej, men bjuda till till ett mycket bättre liv, friskare. Slitsamma vad styvmor sa när de var tonåringar, nu är en ny tid. Acceptera läget, bjud ut pappan på lunch? Bjud hem till barnbarn. Bjud till för sina barns skull? Men acceptera att det är så här, deras tjurighet (väljer att byta ord då det tydligen är viktigt vilka ord vi beskriver saker) får inte pappan dem närmre. Den äter upp. Men tror inte de vill ta in detta. Man måste kunna så som du gör umgås för ett par timmar.
  • Anonym (Fy)
    Ess skrev 2018-01-16 16:11:46 följande:

    Nä vissa människor har man bara inte så mycket gemensamt med. Vi kan ju umgås, bara det inte blir för länge. En kväll kan va trevligt, men en sådan resa ni ska på hade inte funkat så bra här heller.

    Nej inte förlorat kontakten, men har ingen nära relation alls. Men det får deras mamma ta äran av, för hon saboterade umgänget och alla försök till samarbete många år innan jag kom in i bilden.

    Självklart blev det förändringar när jag kom in i bilden, för han hade bott ensam i många år och bara levt för vh när de kom. Först kom jag in och ställde mig bredvid dem på scenen, sedan kom de gemensamma barnen. De var vana att va ensamma och bli uppassade, så omställningen blev rätt stor. De var tonåringar men kunde inte klara av de mest basala saker som att ta något att äta eller dricka själva.

    Det är egentligen inte så konstigt att din pappa umgås med hennes barn och barnbarn, det är oftast kvinnan som tar tag i att bjuda in folk och sen ror det i land och då blir det ju människor hon valt.

    Hoppas ni får en trevlig resa nu!


    Tycker inte heller att det är nåt konstigt! Tycker ts och syskon kan bjuda till mer än vad de gör, resan nej okej, men bjuda till till ett mycket bättre liv, friskare. Slitsamma vad styvmor sa när de var tonåringar, nu är en ny tid. Acceptera läget, bjud ut pappan på lunch? Bjud hem till barnbarn. Bjud till för sina barns skull? Men acceptera att det är så här, deras tjurighet (väljer att byta ord då det tydligen är viktigt vilka ord vi beskriver saker) får inte pappan dem närmre. Den äter upp. Men tror inte de vill ta in detta. Man måste kunna så som du gör umgås för ett par timmar.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Eviyn) skrev 2018-01-16 16:29:45 följande:

    Men pappa kommer inte på nån lunch med oss. Han kommer inte för att hälsa på barnbarnen. Och om vi föreslår en träff så har de aldrig tid.

    Alla vi syskon har i perioder försökt få till nåt slags relation med pappa i vuxen ålder. Särskilt när vi fick barn, jag och syrran, trodde vi ju att pappa skulle vilja träffa dem och finnas i deras liv. Men nej, all deras tid ägnas åt hennes barn och barnbarn och allt annat som hon bestämmer att de ska göra.

    Men sen förväntas vi alltid komma på den där trettondagsgrejen, för då ska fina familjen visas upp så att de ser lyckade och framgångsrika ut med sin storfamilj. Och när vi väl ses, de där få gångerna per år, så är pappas fru både snorkig och otrevlig. Det var inte bara då, när vi var tonåringar Det är nu, pågående, alltid när vi ses. Lite subtilt, så det inte går att ta riktigt på, men likaväl omöjligt att missa för den som varit med ett tag. 


    Fast du sa ju att hon fjäskar för er på vuxna dagar? Pga era karriärer och att ni inte köper det. Hur ska du ha det? Ts, du verkar ändra lite under skrivandets gång..
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Eviyn) skrev 2018-01-16 17:04:45 följande:

    Subtilt är det. När vi växte upp ville hon ju få det till att vi var så misslyckade att det inte skulle bli nåt av nån av oss. Nu kom ju det på skam eftersom vi har bra utbildningar och jobb. Hon vill gärna glida med lite på våra framgångar, prata om fina jobbet som ffa syrrans man har, låta som att hon har förtjänst i våra liv.

    Men samtidigt små eller stora elaka stick här och där, kommentarer om barnen, kommentarer om ens utseende, val i livet. Hon gillar syrrans och min man väldigt mycket, och iaf min man tyckte i början att min pappa och hans fru var så trevliga, men nu ser även han hur det egentligen är. 

    Hon fjäskar oftast inför andra och hugger sen när man är i enrum. Men så har det alltid varit, både då och nu. 


    Inget du säger hänger ihop. Hoppas du hittar din inre frid. Låt frid vara med dig. Har du provat att gå i kyrkan? Där kan du hitta ett och annat lugnande medel. Kanske hittar du förlåtande.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Tom) skrev 2018-01-16 18:42:01 följande:

    Hahaha! Det är så sjukt kul att se hur du opponerar dig mot att jag väljer att läsa in (vad du anser) mer i det du skriver och tolka allt du säger om din man och dina barn lika negativt som du gör med TS och alla andra skilsmässobarn som berättat hur de farit illa i nyfamiljer.

    Självklart förstår vi att allt du säger bara är lögner! Du har ju beskrivit för oss hur kapitalt du misslyckats som förälder och har uppenbara behov av att kasta skuld på TS och andra för att du inte orkar ta in den skuld som bara är din. Du kan försöka skylla ifrån dig hur mycket du vill, men så länge du inte kan medge att det TS skriver faktiskt KAN vara sant så väljer jag att tolka allt du säger till försvar för din familj som ett sätt för dig att försöka rättfärdiga och slippa se det stora misslyckande du gjort.

    Tipset om kyrkan, är det av egen erfarenhet? Jättebra i så fall om en duktig präst eller diakon kan hjälpa dig att få en rätsida på livet, inte bara för din egen skull men också för dina stackars barn som lever i misären.


    Hahaha ojoj var har jag skrivit att jag misslyckas så va var det du sa, kapitalt? detta var underhållande, det må jag säga. Du tar i så du spricker, för att verkligen övertyga dig själv om att detta du säger ska stämma överens med den tvångströja och tvångstankar du antagligen bär omkring på. Låt frid vara med dig, jag hoppas verkligen det.

    Nu är det absolut tid för dig att hämta hjälp, fundera på vad Gud vill. Vad du vill.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (H) skrev 2018-01-16 19:21:38 följande:

    Du verkar vara en väldigt lättretlig människa som letar efter något att slå emot, hur orkar du?


    Nej jag har fin frid. Det är snarare så att ni som kommenterar mot mig, ej tål mina åsikter och därmed fabulerar ihop nån sorts för er sanning, som du nu fabulerar att jag är lättretlig. Ni har ju inget annat att komma med, det är lugnt. Jag förstår. Endel bara inte har det.

    Hoppas även du hittar din inre frid.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Tom) skrev 2018-01-16 19:44:49 följande:

    Det är rörande hur du försöker att täcka upp så att andra inte skall förstå hur trasig er familj är! Men tro mig, det skiner igenom varje gång du försöker kasta skuld på andra att det egentligen är dina egna misslyckanden som gör för ont för dig att ta till dig.

    Åh, så du är aktivt troende? Kristen då, eftersom du tipsar om kyrkan? Då kanske du skulle ta till dig frågan ?Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?? Eller ?döm inte så blir ni inte själva dömda?.

    Men jag antar att din andliga vägledare redan jobbar på att få dig att våga möta din egen skuld och känsla av misslyckande. Hoppas din Gud kan ge dig ro i själen tillslut så kanske kan dina barn trots allt kan få lite stabilitet i sin uppväxt. Styrkekram!


    Jag hänvisar till mitt senaste inlägg.

    Testa, du kanske kan bli förlåten för detta. Fråga Honom.
  • Anonym (Fy)
    molly50 skrev 2018-01-16 20:13:54 följande:

    Jag börjar nästan tro att du bara är ute efter att provocera.

    Om inte så kanske du kan svara på de frågor du har fått.

    1: Skulle du själv bjuda med en person du ogillar på en fest eller resa,med risk att den blir förstörd? (Som du själv försöker råda TS att göra)

    2: Varför ska man bjuda med en person som själv aldrig har varit särskilt inbjudande vad gäller resor,fester eller in till familjen?

    3: Kan föräldrar/styvföräldrar aldrig göra fel.enligt dig?


    1: Ja om det är släkt/familj, såklart. Kan lika gärna bli förstörd av andra anledningar, finns aldrig garantier på resor.

    2: För att det är pappans fru. Sägs sig väl själv?

    3: Jo absolut, men har du läst att jag skrivit "en pannkaka har två sidor"? Så motfråga till dig; varför tror du bara på en sida?

    Så sa fru Fy och sa fy
Svar på tråden Pappas fru tror att hon är inbjuden!