• Anonym (Anonym)

    Varför skyddar samhället mammor som misshandlar sina barn?

    Varför?

  • Svar på tråden Varför skyddar samhället mammor som misshandlar sina barn?
  • Anonym (Ett av barnen)

    Känner igen Precis det du skriver Ts ! Var ett av barnen som blev utsatt. Men sådana kvinnor är listiga. Manipulerar sin omgivning. Fått oräknliga bulor på skallen men bortförklaras att det inte alls är hon som slagits utan måste ha varit jag som trillat. Så många lögner.. Bupp lyssnade, polisen trodde inte ett skit på oss. Tack POLISEN ! - (Sluta ta mig för mitt cannabis tack ! Det är tack vare Er hopplösheten och smärtan fortsatte i lika många år till ! )

    Kan aldrig bevisa, bara inse att ett barns sanning inte betyder ett skit i vissa o kanske i många fall ! Den vuxna människan är en Gud, hon gör som hon vill helt enkelt. Gäller för en del av oss att bara överleva daglig smärta och skräck.

    Samhället lundar, så fort man diskuterar offentligt så blir det så mycket agg! För en mamma kan ju inte vara dum mot sitt/ sina barn. En mamma kan ju inte försöka manipulera sina barn under flera år till att hata pappan, läkare, och allt sådant som kan sätta henne i problem. Så mycket tid, så mycket energi så mycket stress så mycket onödigt smärta, ensamhet och förvirring. 

    Blev elektrifierad oxå, så hjärtat gick sönder o nu ska jag vara tacksam att jag fick en pacemaker anser samhället. Jag kan inte bevisa det som hände, men JAG Vet, Jag vet ! 

    Tror det skulle behövas fler "variationer" utav prick-register. Kanske färgskalegrafer?

    Sen även om man inte kan döma mamman direkt så samla samtal och förhör och allt till barnets fördel för att sedan få chansen att ta igen på laglig väg när hen är redo ! Ändra 10 års gränsen ! För traumat man får och kanske ensamheten utan rätt människor omkring sig som förstår på riktigt så kanske man inte är redo innan preskebitions tiden har gått ut ! Höj den tills man fyller 30! 

    Och SLUTA BLUNDA ! För det händer ! Men Inte så många är villiga på att lyssna då det är ett känsligt ämne ! Dags att skaka om hela samhällets värdegrund, utan att hata dom innanför gränserna !

  • Anonym (man)

    För att vi i Sverige till skillnad från andra länder inte kan skilja på straff och vård.
    I andra västerländska länder ger man folk som beter sig illa vård men man glömmer inte bort att vad de gjort och att de också förtjänar ett straff. I Sverige glömmer vi bort vad de gjort och ger dem samma eller bättre vård än vad laglydiga människor får.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Peter) skrev 2018-01-13 15:10:06 följande:
    Så det här gäller din personliga erfarenhet, och mamman till ditt barn misshandlat barnet?
    Ja, personlig erfarenhet.

     Om det istället hade varit en manlig kompis som berättade för mej, hade jag aldrig trott honom. 
  • annabellelee

    Ok, men då borde trådstartarens vara "varför skyddar samhället mamman till mitt barn, trots att hon misshandlar". Att det finns manipulativa människor av båda könen som lyckas komma undan med saker, hoppas jag alla vet. Det är tragiskt i varje fall, och jag beklagar din situation, ts, och naturligtvis barnens situation.

    Men vill du diskutera någon slags systematisk orättvisa i hur kvinnor och män behandlas av rättsväsendet, måste du ha mer på fötter än ett enskilt fall.

  • Anonym (Anonym)
    annabellelee skrev 2018-01-13 17:29:17 följande:

    Ok, men då borde trådstartarens vara "varför skyddar samhället mamman till mitt barn, trots att hon misshandlar". Att det finns manipulativa människor av båda könen som lyckas komma undan med saker, hoppas jag alla vet. Det är tragiskt i varje fall, och jag beklagar din situation, ts, och naturligtvis barnens situation.

    Men vill du diskutera någon slags systematisk orättvisa i hur kvinnor och män behandlas av rättsväsendet, måste du ha mer på fötter än ett enskilt fall.


    Män utsätts för minst lika mycket våld i hemmet som kvinnor:

    www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat

    Men, den nuvarande regeringens satsningar mot våld i partnerrelationer riktar sig enbart till kvinnliga offer. 

    Hur många skyddade boenden finns det för kvinnor som utsätts för våld av män?
    Hur många skyddade boenden finns det för män som utsätts för våld av kvinnor?

    Sverige har en brottsrubricering som heter grov kvinnofridskränkning, men ingen motsvarighet för män. 

    Organisationer som arbetar med kvinnor och hbtq-personer som utsätts för våld i nära relationer kan söka statsbidrag från Socialstyrelsen, något motsvarande bidrag finns inte för organisationer som arbetar med män som utsatts av kvinnor.

    www.dn.se/arkiv/insidan/kvinnors-vald-mot-man-maste-ocksa-bli-synligt/
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-14 05:02:44 följande:

    Män utsätts för minst lika mycket våld i hemmet som kvinnor:

    www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat


    Från artikeln:

    "?Det är ett överraskande resultat. Vi ser att såväl män som kvinnor använder sådant våld som kan skada motparten. Men fortfarande rapporterar fler kvinnor än män att de använt våld i självförsvar, medan män framför allt uppgav att de blivit sårade och kränkta och därför använt våld, säger professor Gunilla Krantz, som lett studierna, i ett pressmeddelande.

    Enligt undersökningen blir dock konsekvenserna av våldet svårare för kvinnorna än för männen. Studien visar att fler kvinnor än män rapporterar att våld i relationen orsakat till exempel depression, ångest och sömnproblem, och var tionde kvinna rapporterade att de haft självmordstankar.

    ? Män har ofta ett överläge i kroppsstorlek och styrka, vilket gör att den kvinnliga partnerns fysiska våld inte upplevs lika hotfullt. Bland männen är det också bara de som utsatts för psykiskt våld som uppgav att de haft självmordstankar, säger Gunilla Krantz i samma pressmeddelande.

    Psykiskt och sexuellt våld, samt att vara utsatt för kontrollerande beteenden av sin partner, drabbar oftare kvinnor enligt forskarna. I studien uppgav nästan en av tio kvinnor att de utsatts för sexuellt tvång tidigare i livet, tre procent att de varit utsatt det senaste året.

    Bland männen hade 3,5 procent utsatts för sexuellt våld tidigare i livet, 0,6 procent under det senaste året.

    När det gäller kontrollerande beteende så var kvinnor också mer utsatta för detta än män, särskilt i att hindras av partnern från att umgås med familj och vänner."
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Peter) skrev 2018-01-14 12:12:29 följande:
    Från artikeln:

    "?Det är ett överraskande resultat. Vi ser att såväl män som kvinnor använder sådant våld som kan skada motparten. Men fortfarande rapporterar fler kvinnor än män att de använt våld i självförsvar, medan män framför allt uppgav att de blivit sårade och kränkta och därför använt våld, säger professor Gunilla Krantz, som lett studierna, i ett pressmeddelande.

    Enligt undersökningen blir dock konsekvenserna av våldet svårare för kvinnorna än för männen. Studien visar att fler kvinnor än män rapporterar att våld i relationen orsakat till exempel depression, ångest och sömnproblem, och var tionde kvinna rapporterade att de haft självmordstankar.

    ? Män har ofta ett överläge i kroppsstorlek och styrka, vilket gör att den kvinnliga partnerns fysiska våld inte upplevs lika hotfullt. Bland männen är det också bara de som utsatts för psykiskt våld som uppgav att de haft självmordstankar, säger Gunilla Krantz i samma pressmeddelande.

    Psykiskt och sexuellt våld, samt att vara utsatt för kontrollerande beteenden av sin partner, drabbar oftare kvinnor enligt forskarna. I studien uppgav nästan en av tio kvinnor att de utsatts för sexuellt tvång tidigare i livet, tre procent att de varit utsatt det senaste året.

    Bland männen hade 3,5 procent utsatts för sexuellt våld tidigare i livet, 0,6 procent under det senaste året.

    När det gäller kontrollerande beteende så var kvinnor också mer utsatta för detta än män, särskilt i att hindras av partnern från att umgås med familj och vänner."
    Från artikeln:

    män är minst lika utsatta för våld i nära relationer som kvinnor


    Att forskarna sedan lite längre ned gör artikeln lite snällare mot kvinnor beror nog mer på att de inte vill frångå de feministiska normer som gäller i sverige allt för mycket, så att de riskerar att förlora sina jobb. 


    Jag tror att mörkertalet är för stort för att den statistik som finns kan anses som tillförlitlig gällande kvinnors våld mot män.

    Om en kvinna trakasserar en man psykiskt till förbannelse, år ut och år in, och mannen till slut tappar fattningen och slår kvinnan, då lär mannen få fängelse medan kvinnan går fri.

    Våld är INTE ok oavsett om det är psykiskt eller fysiskt eller vilket kön förövaren har!



  • Anonym (What)

    Vad kvinnor verkar chockade och bittra över ämnet i tråden, det är väl ingenting nytt att mammor förstör barnens liv och kan vara fruktansvärda föräldrar och att kvinnor kan manipulera misshandla psykiskt fysiskt sina män sina barn och att det existerar kvinnliga mördare och psykopater narcissister sociopater av olika slag ?

    Och inte var det väl någonting nytt att om en man och en kvinna båda slagit ett barn, eller varandra,så är det mannen som ses som förövaren medan kvinnan fast hon också åsamkat skada, blir vårdad som offret och i domstolen vill man så gärna att barnet är med sin mamma till varje pris så en kvinna är ett offer tills de motbevisas, medan männen är förövarna tills de motbevisas.

    Kvinnojouren finns. Men vad finns för män?

    Ätstörningskliniker för kvinnor finns, men vad finns för män?

    Du skriver våld på Google och upp kommer tjugo länkar om kvinnor som blir slagna,du måste skriva specifikt och söka länge för att hitta en väl utförd hemsida som handlar om att män fallit offer för en våldsam kvinna, och hur man gör som utsatt man.

    Bara för något är mindre tabu betyder det inte att det förekommer mer.

    I dagens samhälle är kvinnor generellt farligare, eftersom ingen misstänker en kvinna som förövaren.

  • Anonym (What)
    Anonym (What) skrev 2018-01-14 13:40:31 följande:

    Vad kvinnor verkar chockade och bittra över ämnet i tråden, det är väl ingenting nytt att mammor förstör barnens liv och kan vara fruktansvärda föräldrar och att kvinnor kan manipulera misshandla psykiskt fysiskt sina män sina barn och att det existerar kvinnliga mördare och psykopater narcissister sociopater av olika slag ?

    Och inte var det väl någonting nytt att om en man och en kvinna båda slagit ett barn, eller varandra,så är det mannen som ses som förövaren medan kvinnan fast hon också åsamkat skada, blir vårdad som offret och i domstolen vill man så gärna att barnet är med sin mamma till varje pris så en kvinna är ett offer tills de motbevisas, medan männen är förövarna tills de motbevisas.

    Kvinnojouren finns. Men vad finns för män?

    Ätstörningskliniker för kvinnor finns, men vad finns för män?

    Du skriver våld på Google och upp kommer tjugo länkar om kvinnor som blir slagna,du måste skriva specifikt och söka länge för att hitta en väl utförd hemsida som handlar om att män fallit offer för en våldsam kvinna, och hur man gör som utsatt man.

    Bara för något är mindre tabu betyder det inte att det förekommer mer.

    I dagens samhälle är kvinnor generellt farligare, eftersom ingen misstänker en kvinna som förövaren.


    Och jag är en kvinna själv men jag skyddar inte mitt kön för det, är en kvinna och skadar sina barn vare sig ursäkt som förlossningsdepression eller Borderline eller ångest eller dålig uppväxt, Non taken skadar du någon ska du banne mig dömas lika hårt som alla andra och ingen ska sympatisera med dig efter ditt kön.

    Vissa människor blir bara värre ju mer man tröstar de och ger de en biljett att godta deras felaktiga beteende.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-14 05:02:44 följande:
    Män utsätts för minst lika mycket våld i hemmet som kvinnor:

    www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-ut...

    Men, den nuvarande regeringens satsningar mot våld i partnerrelationer riktar sig enbart till kvinnliga offer. 

    Hur många skyddade boenden finns det för kvinnor som utsätts för våld av män?
    Hur många skyddade boenden finns det för män som utsätts för våld av kvinnor?

    Sverige har en brottsrubricering som heter grov kvinnofridskränkning, men ingen motsvarighet för män. 

    Organisationer som arbetar med kvinnor och hbtq-personer som utsätts för våld i nära relationer kan söka statsbidrag från Socialstyrelsen, något motsvarande bidrag finns inte för organisationer som arbetar med män som utsatts av kvinnor.

    www.dn.se/arkiv/insidan/kvinnors-vald-mot-man.../
    Det finns organisationer och mansjourer som får statsbidrag och andra bidrag, att somliga försökt starta upp verksamhet och velat ha bidrag innan de startat och dessutom inte haft skyddsbehov som verksamhetsplan utan tänkt sig att syftet skulle vara att hjälpa fäder vid vårdnadstvister har inget med att det inte finns bidrag för motsvarighet till kvinnojour fast för män
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (What) skrev 2018-01-14 13:40:31 följande:

    Vad kvinnor verkar chockade och bittra över ämnet i tråden, det är väl ingenting nytt att mammor förstör barnens liv och kan vara fruktansvärda föräldrar och att kvinnor kan manipulera misshandla psykiskt fysiskt sina män sina barn och att det existerar kvinnliga mördare och psykopater narcissister sociopater av olika slag ?

    Och inte var det väl någonting nytt att om en man och en kvinna båda slagit ett barn, eller varandra,så är det mannen som ses som förövaren medan kvinnan fast hon också åsamkat skada, blir vårdad som offret och i domstolen vill man så gärna att barnet är med sin mamma till varje pris så en kvinna är ett offer tills de motbevisas, medan männen är förövarna tills de motbevisas.

    Kvinnojouren finns. Men vad finns för män?

    Ätstörningskliniker för kvinnor finns, men vad finns för män?

    Du skriver våld på Google och upp kommer tjugo länkar om kvinnor som blir slagna,du måste skriva specifikt och söka länge för att hitta en väl utförd hemsida som handlar om att män fallit offer för en våldsam kvinna, och hur man gör som utsatt man.

    Bara för något är mindre tabu betyder det inte att det förekommer mer.

    I dagens samhälle är kvinnor generellt farligare, eftersom ingen misstänker en kvinna som förövaren.


    Vilka dumheter du skriver. Mäns våld mot kvinnor är mycket allvarligare och ger värre konsekvenser. Generellt sett alltså. Att kvinnor skulle vara farligare än män har du hittat på själv. Tyvärr gör dina felaktiga och fåniga åsikter att man inte kan ta dig på allvar trots att det är ett viktigt ämne att diskutera. Jag gissar att du tillhör "Pappa varför".
  • Anonym (What)
    Anonym (Erfaren) skrev 2018-01-14 14:02:52 följande:

    Vilka dumheter du skriver. Mäns våld mot kvinnor är mycket allvarligare och ger värre konsekvenser. Generellt sett alltså. Att kvinnor skulle vara farligare än män har du hittat på själv. Tyvärr gör dina felaktiga och fåniga åsikter att man inte kan ta dig på allvar trots att det är ett viktigt ämne att diskutera. Jag gissar att du tillhör "Pappa varför".


    Mycket allvarligare hur? Är du en sån där människa som påstår att fysiskt våld är värre än psykiskt, då är du inte så erfaren som du vill verka.

    Generellt att kvinnor är mer utsatta, har du kollat med varenda man hur de blir behandlade i sina relationer? Av kvinnliga chefer och kollegor? Har du räknat antalet brott kvinnor gjort mot män? Det tror jag inte,för män anmäler inte i lika stor utsträckning som kvinnor, för män ska upprätthålla att de är starka och dessutom att de skyddar kvinnan,(även om hon slår) bara här i FL har flera kvinnor vittnat hur de bryter ner sina män psykiskt, hur de straffar och psykiskt misshandlar sina barn, män har kommit in i me too diskussion och delar deras erfarenheter av kvinnor som begått sexuella trakasserier och övergrepp på de, dessa män blev tystade ner av förakt från samtliga kvinnor som såg inläggen. Jag fick bryta upp dörren , en kompis har fått fysiskt gå emellan när en kvinna skulle hoppa på sin man, jag har sett och hört kvinnor vara så fruktansvärt elaka vidriga sociopater och det passerar förbi alla som att kvinnor är änglarna i samhället och den som påstår något annat är dum i huvudet och som du skrev 'vet ingenting'

    Det är MIN erfarenhet. Du har erfarenheter av män jag av både män och kvinnor. Det betyder att våld har ingen könsplacering. Och våld som är tabu (att kvinnor är förövaren) borde rent logiskt vara vanligare, eftersom det vi inte får höra om, är oftast vars plats det ligger flest lik gömda i garderoben.
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (What) skrev 2018-01-14 14:19:42 följande:

    Mycket allvarligare hur? Är du en sån där människa som påstår att fysiskt våld är värre än psykiskt, då är du inte så erfaren som du vill verka.

    Generellt att kvinnor är mer utsatta, har du kollat med varenda man hur de blir behandlade i sina relationer? Av kvinnliga chefer och kollegor? Har du räknat antalet brott kvinnor gjort mot män? Det tror jag inte,för män anmäler inte i lika stor utsträckning som kvinnor, för män ska upprätthålla att de är starka och dessutom att de skyddar kvinnan,(även om hon slår) bara här i FL har flera kvinnor vittnat hur de bryter ner sina män psykiskt, hur de straffar och psykiskt misshandlar sina barn, män har kommit in i me too diskussion och delar deras erfarenheter av kvinnor som begått sexuella trakasserier och övergrepp på de, dessa män blev tystade ner av förakt från samtliga kvinnor som såg inläggen. Jag fick bryta upp dörren , en kompis har fått fysiskt gå emellan när en kvinna skulle hoppa på sin man, jag har sett och hört kvinnor vara så fruktansvärt elaka vidriga sociopater och det passerar förbi alla som att kvinnor är änglarna i samhället och den som påstår något annat är dum i huvudet och som du skrev 'vet ingenting'

    Det är MIN erfarenhet. Du har erfarenheter av män jag av både män och kvinnor. Det betyder att våld har ingen könsplacering. Och våld som är tabu (att kvinnor är förövaren) borde rent logiskt vara vanligare, eftersom det vi inte får höra om, är oftast vars plats det ligger flest lik gömda i garderoben.


    Allvarligare som i att svåra skador på kroppen är vanligare bland kvinnor som har blivit misshandlade. I värsta fall dödas kvinnan. Även svåra psykiska skador är vanligt bland kvinnor som haft en misshandlade partner. Både män och kvinnor misshandlas av sina partners men kvinnor får oftast allvarligare skador om de ens överlever. Förnekar du det?
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (What) skrev 2018-01-14 14:19:42 följande:

    Mycket allvarligare hur? Är du en sån där människa som påstår att fysiskt våld är värre än psykiskt, då är du inte så erfaren som du vill verka.

    Generellt att kvinnor är mer utsatta, har du kollat med varenda man hur de blir behandlade i sina relationer? Av kvinnliga chefer och kollegor? Har du räknat antalet brott kvinnor gjort mot män? Det tror jag inte,för män anmäler inte i lika stor utsträckning som kvinnor, för män ska upprätthålla att de är starka och dessutom att de skyddar kvinnan,(även om hon slår) bara här i FL har flera kvinnor vittnat hur de bryter ner sina män psykiskt, hur de straffar och psykiskt misshandlar sina barn, män har kommit in i me too diskussion och delar deras erfarenheter av kvinnor som begått sexuella trakasserier och övergrepp på de, dessa män blev tystade ner av förakt från samtliga kvinnor som såg inläggen. Jag fick bryta upp dörren , en kompis har fått fysiskt gå emellan när en kvinna skulle hoppa på sin man, jag har sett och hört kvinnor vara så fruktansvärt elaka vidriga sociopater och det passerar förbi alla som att kvinnor är änglarna i samhället och den som påstår något annat är dum i huvudet och som du skrev 'vet ingenting'

    Det är MIN erfarenhet. Du har erfarenheter av män jag av både män och kvinnor. Det betyder att våld har ingen könsplacering. Och våld som är tabu (att kvinnor är förövaren) borde rent logiskt vara vanligare, eftersom det vi inte får höra om, är oftast vars plats det ligger flest lik gömda i garderoben.


    Det är vanligare med manliga psykopater än kvinnliga.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (What) skrev 2018-01-14 14:19:42 följande:
    Mycket allvarligare hur? Är du en sån där människa som påstår att fysiskt våld är värre än psykiskt, då är du inte så erfaren som du vill verka.

    Generellt att kvinnor är mer utsatta, har du kollat med varenda man hur de blir behandlade i sina relationer? Av kvinnliga chefer och kollegor? Har du räknat antalet brott kvinnor gjort mot män? Det tror jag inte,för män anmäler inte i lika stor utsträckning som kvinnor, för män ska upprätthålla att de är starka och dessutom att de skyddar kvinnan,(även om hon slår) bara här i FL har flera kvinnor vittnat hur de bryter ner sina män psykiskt, hur de straffar och psykiskt misshandlar sina barn, män har kommit in i me too diskussion och delar deras erfarenheter av kvinnor som begått sexuella trakasserier och övergrepp på de, dessa män blev tystade ner av förakt från samtliga kvinnor som såg inläggen. Jag fick bryta upp dörren , en kompis har fått fysiskt gå emellan när en kvinna skulle hoppa på sin man, jag har sett och hört kvinnor vara så fruktansvärt elaka vidriga sociopater och det passerar förbi alla som att kvinnor är änglarna i samhället och den som påstår något annat är dum i huvudet och som du skrev 'vet ingenting'

    Det är MIN erfarenhet. Du har erfarenheter av män jag av både män och kvinnor. Det betyder att våld har ingen könsplacering. Och våld som är tabu (att kvinnor är förövaren) borde rent logiskt vara vanligare, eftersom det vi inte får höra om, är oftast vars plats det ligger flest lik gömda i garderoben.
    Inte räknas chefers och kollegors beteende som våld i nära relationer utan som mobbing på arbetsplats
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Erfaren) skrev 2018-01-14 14:27:53 följande:
    Det är vanligare med manliga psykopater än kvinnliga.
    Det tror jag inte en sekund på!!!

    Däremot tror jag att manliga psykopater oftare tar till fysiskt våld än vad kvinnliga psykopater gör, därför förekommer manliga psykopater oftare i straffregistret.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-14 16:35:24 följande:
    Det tror jag inte en sekund på!!!

    Däremot tror jag att manliga psykopater oftare tar till fysiskt våld än vad kvinnliga psykopater gör, därför förekommer manliga psykopater oftare i straffregistret.
    Finns tydlig forskning på att det är betydligt fler män än kvinnor som har denna störning
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-01-14 16:50:45 följande:
    Finns tydlig forskning på att det är betydligt fler män än kvinnor som har denna störning
    ok, det finns säkert tydlig forskning som bevisar att jorden är platt också.
  • Anonym (man)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-01-14 16:50:45 följande:
    Finns tydlig forskning på att det är betydligt fler män än kvinnor som har denna störning
    Och det skulle då vara en anledning att skydda kvinnor som slår sina barn?
    Hur tänkte du där?
Svar på tråden Varför skyddar samhället mammor som misshandlar sina barn?