• fannny

    Pandakudde - funkar det?

    Någon som vet om en sån där Pandakudde är värt att köpa?

    De verkar ganska dyra, men ska ju enligt uppgift motverka platt huvud när bebisen är liten genom att den har en nedsänkning i mitten.

    Värt att köpa? Funkar det? Glad

  • Svar på tråden Pandakudde - funkar det?
  • Mathildas

    Min sons sjukgymnast säger att vi absolut inte ska köpa en sådan då den är falsk marknadsföring. Min son är. Plattare på ena sidan så han använder en äkta mimos kudde.

  • fannny
    Mathildas skrev 2018-01-12 21:46:29 följande:

    Min sons sjukgymnast säger att vi absolut inte ska köpa en sådan då den är falsk marknadsföring. Min son är. Plattare på ena sidan så han använder en äkta mimos kudde.


    Tack :) En sjukgymnast får man ju lita på! Vad är en mimoskudde?
  • Emies

    Vår sons sjukgymnast rekommenderade denna kudde starkt då vår son va väldigt platt.. 2 månader av användning och han har "perfekt" skallsymetri. Så absolut skulle jag och min man rekommendera det????

  • Emies

    Vår sons sjukgymnast rekommenderade denna kudde starkt då vår son va väldigt platt.. 2 månader av användning och han har "perfekt" skallsymetri. Så absolut skulle jag och min man rekommendera det

  • Gulletussan

    Läste lite kommentarer ovan. Men en pandakudde är ju till för att förebygga platt huvud och en mimos är till för när bebis redan fått ett platt huvud.

Svar på tråden Pandakudde - funkar det?