• Anonym (K)

    Varför har pappor fler föräldradagar än mammor?

    sextiotalist skrev 2018-01-16 12:17:48 följande:
    Du skriver att det har förstört, för det har du egna erfarenheter av, jag skriver att den har bidragit till något positivt, för det är mina erfarenheter. Då avser jag inte storstäderna, utan även mindre städer.
    I och med att man har fritt skolval, så kan man välja skolor som ligger utanför ens upptagningsområde, i och med friskolor, så kan man välja pedagogiker som passar ens barn bättre.

    Vi valde ett privat dagis, det var bra med personal, bra regelverk, det var även lägre avgift än det kommunala innan maxtaxan (fast de hade samma peng som de kommunala förskolorna). Då bodde jag på "landet", en liten kommun utanför Stockholm
    Min mamma har valt en privat vårdgivare, där har hon mött en läkare som vet hennes sjukdomshistorik och tar hänsyn till detta, hon har bytt en gång, för att hon inte trivdes med den läkaren hon hade. Den kommunala vårdcentralen ville inte ens ge henne en läkartid.

    Min mormor bodde på ett privat sjukhem sista månaderna i sitt liv, var?
    En litet samhälle i Västmanland. En vårdgivare som brydde sig om sina gamlingar och såg till att de hade det bra
    Alla kan bara inte bo närheten de stora städerna. Det funkar bara inte av många skäl.

    Vissa småstäder eller ens städer så finns det 1 vårdcentral att välja på, 1 apotek, 1 skola, 1 mataffär osv. 
  • Anonym (K)
    sextiotalist skrev 2018-01-16 15:35:06 följande:
    Det köper jag, men har det ändrats pga privatiseringen? Det what skrev var att det har förstört.
    Om en privat apotek öppnar i Malmö, så påverkar det inte vad som händer i Krokum t.ex
    Jaha du menar så. 
Svar på tråden Varför har pappor fler föräldradagar än mammor?