• Anonym (ops)

    Tog en liten risk

    Hej. Jag låg med en kille i fredags och vi körde oskyddat. Jag visste, via min mobilapp, att jag troligtvis hade ägglossning. Därför såg han till att komma utanför.

    Morgonen efter säger han ändå att jag måste köpa ett dagen efter piller. Han erbjuder sig att han kan åka och köpa ett eller att vi kan åka tillsammans. Jag tackar vänligt men bestämt nej och säger att jag kan köpa ett senare under dagen. Inser nu att det är försent. Jag har varit dränkt i plugg och haft världens förkylning att jag helt enkelt inte tänkt på det eller orkat.

    Så om jag mot alla odds skulle vara gravid nu, hur lång tid tar det innan jag kan göra ett test? Om jag då skulle göra abort hur fort kan man få en tid? Varför jag blir orolig är för att jag ska på utbytestermin den 15 februari. 

  • Svar på tråden Tog en liten risk
  • Anonym (J)

    Du går ev igenom en ev abort än att låta din kille köpa ett piller. Hut tänkte du då? Jag är ingen moralist, man kan kan absolut göra misstag. Men du valde att strunta i det. Väldigt märkligt.

    Men ta ett test om ca 2 v.

  • Anonym (ops)
    Anonym (Så jävla oansvarig!) skrev 2018-01-15 07:29:01 följande:

    Abort är inget Jävla preventivmedel om. Di tror det!!!!


    Nej. Det kan jag inte säga att jag tror.
  • Anonym (ops)
    Anonym (J) skrev 2018-01-15 07:39:40 följande:

    Du går ev igenom en ev abort än att låta din kille köpa ett piller. Hut tänkte du då? Jag är ingen moralist, man kan kan absolut göra misstag. Men du valde att strunta i det. Väldigt märkligt.

    Men ta ett test om ca 2 v.


    1) det är inte min kille 2) det är jobbiga biverkningar med alla hormoner, har äntligen kommit till rätta med menscykeln igen och 3) planen var att köpa ett

    Borde inte ha struntat i det men gjort är gjort. Om jag skulle ta det om två veckor och det skulle vara positivt så har jag bara två veckor att göra nått åt det, skulle det vara tillräckligt? Är lite rädd att man inte kan få ett pålitligt resultat förrän typ en månad efter.
  • Meriall

    Testa den 26e januari. Är det negativt så testa igen den 2a februari. Ringer du direkt bör du kunna göra aborten inom två veckor och hinna med utbytet fast du lär blöda mycket när du åker men det behöver ju inte vara någon fara med det.

    Gör isf aborten på sjukhus även fast du gör medicinsk så de kan kolla att allt kommit ut som det ska så slipper du att det kan bli någon sådan komplikation när du är bortrest. Gör alltså inte hemabort.

  • Meriall

    Tre veckor efter sexet borde testet visa rätt och med stor sannolikhet borde det visa rätt redan efter 2 veckor.

  • Anonym (ops)
    Meriall skrev 2018-01-15 07:52:40 följande:

    Testa den 26e januari. Är det negativt så testa igen den 2a februari. Ringer du direkt bör du kunna göra aborten inom två veckor och hinna med utbytet fast du lär blöda mycket när du åker men det behöver ju inte vara någon fara med det.

    Gör isf aborten på sjukhus även fast du gör medicinsk så de kan kolla att allt kommit ut som det ska så slipper du att det kan bli någon sådan komplikation när du är bortrest. Gör alltså inte hemabort.


    Okej, vilken "tur". Jag kommer säkert inte vara gravid men jag ville bara veta i värsta fall för jag vill absolut inte ställa in resan. Tack för svar!
  • Meriall

    Ca 25% risk att du är gravid så säkert är det ju inte men håller tummarna att du inte är det!

  • Anonym (ops)
    Meriall skrev 2018-01-15 07:59:10 följande:

    Ca 25% risk att du är gravid så säkert är det ju inte men håller tummarna att du inte är det!


    Så stor chans alltså? Han sa dock att han inte kom i mig och jag märkte ingenting, bara att det kom utanför. Därför kände jag lita att varför ska jag isåfall ta ett piller, men han gjorde förmodligen det eftersom han tjatade om pillret men ville bara inte erkänna. 
  • Meriall

    Åh missade att han inte kom i dig men då låter det som han gjorde det ändå eller iaf litegrann...

  • Anonym (?)

    Dumt gjort. Om du nu inte vill ha barn nu eller ta död på ett foster - varför lät du honom inte köpa ett akut p-piller?

    Det är ju trots allt värre med det förstnämnda än att det blir lite tillfälligt strul med menscykeln.... Eller vill du ha barn nu?

    Både du och han borde tänkt på att använda kondom.

    Hur ska du göra fortsättningsvis? Ha kondomer hemma eller sätta in en spiral eller använda pessar eller vad ska du ha för preventivmedel? Något måste du ju ha om du inte vill ha barn nu eller genomgå ett avbrytande av en graviditet.. Och vissa metoder är mycket mindre effektiva än andra... dvs många blir gravida ändå... Tänk på det innan!

Svar på tråden Tog en liten risk