Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

    Män och toaletter?

    DeathByPickles skrev 2018-01-16 00:48:26 följande:

    Jag skulle gärna vilja höra ifrån pojkar/killar/karlar/personer med penis hur ni beter er på toaletten? 


    En av anledningarna till att jag verkligen inte vill ha karlar i mitt hem är toalettvanor - varför torkas inte porslinet av när det skvätter upp urin? Samma sak med golvet. 
    Varför används inte toalettborsten när man ser att det blir bruna linjer kvar i skålen? 

    Och ja, det här är så frustrerande typiskt manligt att jag inte ens tänker ta upp debatt om att det finns grisiga kvinnor - jag vill bara veta Varför man tycker det är okej att vara så skitig? 
    Om man tycker att det är svårt att sikta, varför sitter man inte ned? 


     


    Har aldrig sprungit på de problemen varken med manliga gäster eller de männen jag har varit ihop med.
    När jag praktiserade på en bilverkstad med bara män så var deras toalett ren, lika ren som en toalett på ett sjukhus. Då skall du hålla i minnet att på en bilverkstad så är man allt annat än ren när man ofta ligger i smörjgropen, eller på en liggvagn. Ändå hade de en av de renaste toaletterna jag varit på.
    En av de skitigaste toaletter, på arbetsplats, jag har varit tvungen att gå på var faktiskt på ett kontor, och ja det var på "damernas".  Så jo det är läge att ta upp till debatt om att det finns "grisiga kvinnor".

    Så ursäkta att jag frågar dig. Vad är det för män du springer på. Du verkar ha maximalt otur att springa på de mest sorgligaste exemplaren bland männen.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Celaena skrev 2018-01-16 10:25:15 följande:
    Tillhör inte det allmänt hyfs att avlägsna synliga spår efter ett toalettbesök?
    Håller med.
    För mig är "Tronen" helig. Den städar jag faktiskt flera gånger i veckan.
  • EnAnonumius
    Tow2Mater skrev 2018-01-16 13:51:41 följande:
    Man kanske inte ens tittar? Man kanske bara fäller ner locket och spolar. Brukar du titta hur ditt bajs ser ut också kanske? blä.
    Nej jag spolar först och sedan så kollar jag snabbt om det finns bruna spår och gör rent om det finns.
    Så nej man behöver inte titta på bajskorvarna först man spolar först och tittar sedan.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    DeathByPickles skrev 2018-01-16 14:37:03 följande:
    Vad har det med trådstarten att göra?  
    Lika mycket som att du enbart vill peka ut männen i grupp som grisiga svin på toan, fast det finns grisiga kvinnor med och det är lika stort problem som grisiga män.

    Så den stora frågan är, varför vill du blunda för kvinnor girsigheter på toa, och enbart utmåla männen i grupp baserad på dina egna subjektiva erfarenheter?
    Minns att DU sitter och hävdar att det är "så typiskt manligt" och det är så "frustrerande" och du vill INTE ha någon debatt om att det finns grisiga kvinnor.
    Så man kan ju undra varför det är så viktigt för dig att blunda för kvinnors sviniga toabeteenden och enbart utmåla männen som svin.

    Som sagt den mest svinigaste toan jag har varit på är en damtoa på kontor. Blodiga tamponger/bindor på golvet, fast sanitetspåsen var tom, och skitigt handfat och kiss på toaringen.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    felix le chat skrev 2018-01-16 14:27:04 följande:
    som fd rörmokare kan man ju undra vad det är med kvinnor och toaletter.
    9 av 10 stopp i wc är orsakade av kvinnor.

    Helt jävla otroligt vad dom spolar ner i toaletten.
    trosskydd, bindor, tops, trosor,  allt möjligt som inte har där att göra.
    Hur fan tänker ni ?  Och av dessa 9 av 10 stopp ( det sista stoppet är inte avhäningigt av kön - kan vara vad som )

    Vem är det som får rensa upp er skit ?  Jo en yrkesgrupp som till 99% består av män. 
    Jag håller med. Tycker det är lika relevant att dra upp om kvinnors (grisiga och dumma) toalett vanor.
    De problemen du tar upp där kan ju orsaka att toaletterna inte blir spolade ordentligt i slutändan (om oturen är ordentligt framme)  så att man få ha kvar bajs och piss med lite toapapper i holken, tills rörmokarna har varit och rensat ur avloppen i fastigheten så man kan spola ordentligt igen.

    Att sitta i en trådstart och säga; "Och ja, det här är så frustrerande typiskt manligt att jag inte ens tänker ta upp debatt om att det finns grisiga kvinnor", är bara en i raden av alla dessa trådar  som "männen är dumma buhu och det är så synd om oss kvinnor buhu"-trådar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    DeathByPickles skrev 2018-01-16 13:58:21 följande:

    Jag har jobbat inom både lokalvård och hotell/restaurang i många år och städat väldigt, väldigt många toaletter. Jag kan utan att skämmas påstå att jag runt åtta gånger av tio kunnat avgöra om det är en man eller kvinna som bor/har bott i rummet jag servar.


    Du behöver inte tala om för vare sig mig eller någon annan hur det fungerar på en bilverkstad skulle jag tro. :) 


    Prova snurra runt stan och städa ett par offentliga toaletter ska du få se. Damernas kan absolut vara smutsiga de med, men det handlar väldigt sällan om urin på sits och golv. 


     


    Jaha OCH? Jag skiter högaktningsfullt i hur många toaletter du har städat.  Det var inget du drog upp om i TS ändå. Så det är bara dumt av dig att sitta i efterhand och klämma ur dig denna kommentar "du behöver inte tala om för mig då jag har minsann bla bla bla...."

    Jo tydligen behöver jag tala om för dig hur det fungera på en bilverkstad då som sagt det är den renaste toaletten jag har varit på när det kommer till arbetsplats. Medan den svinigaste toan jag har varit på var en damtoa på en kontorsarbetsplats. 

    Jag själv har städat många olika toaletter då jag har jobbat som städerska också så din poäng är?
    Varit även varit bilmekanikerlärling, varit och jobbat på kontor med, så nej jag behöver INTE gå ut i verkligheten och titta.
    Då jag har varit i verkligheten. Både som städerska, lärling på bilverkstad, jobbat på kontor och även som  vanlig besökare på kundtoaletter. Jag har sett en hel del av min beskärda del och vet hur grisiga och äckliga damtoaletter kan vara.  Så vad skall man säga?
    Det är kanske du som ska titta ett var till omkring och sluta vara så hemmablind?

    Poängen är den att du är den som vägra att acceptera att andra gör andra erfarenheter än dig. Och får du inte dina egna subjektiva erfarenheter bekräftade så har "alla andra fel per se" och "ska gå ut i verkligheten och titta hur det egentligen ser ut". Du behöver inte "tala om för mig hur det funkar på bilverkstäder".

    Som sagt det finns grisiga kvinnor också och ja det är lika relevant att ta upp om dessa som med sviniga män.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    sextiotalist skrev 2018-01-16 14:51:52 följande:
    Jag tittar inte hur mitt bajs ser ut, men jag kollar att det är rent efter mig om jag gjort nr 2, även om jag är helt ensam hemma
    Precis så ja.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Män och toaletter?