• Anonym (ft)

    Min sambo vill inte ligga, men är emot att jag ligger

    Min sambo vill inte ligga sedan flera år tillbaka. Men han är emot att jag ligger med någon annan. Varför? Jag är frustrerad och står snart inte ut längre.

  • Svar på tråden Min sambo vill inte ligga, men är emot att jag ligger
  • fornminne
    Anonym (is there doing that) skrev 2018-01-17 08:45:41 följande:
    Är du säker på att han innerst inne tycker samma sak?

    Jag känner igen mig i hans situation, och den tär mer än vad jag vågar erkänna för någon.
    Hon skriver ju att hon är asexuell. Vad ska hon göra?

    Om han känner sig avvisad får han väl lösa det genom att träffa andra eller skilja sig. Han vet ju anledningen till att hon inte vill ha sex och att det inte har med honom att göra.

    Det är ju skillnad på att bli avvisad för att partnern HELLRE träffar andra eller inte älskar en längre.
  • Anonym (Same but different)
    fornminne skrev 2018-01-17 19:39:47 följande:
    Hon skriver ju att hon är asexuell. Vad ska hon göra?

    Om han känner sig avvisad får han väl lösa det genom att träffa andra eller skilja sig. Han vet ju anledningen till att hon inte vill ha sex och att det inte har med honom att göra.

    Det är ju skillnad på att bli avvisad för att partnern HELLRE träffar andra eller inte älskar en längre.
    Precis så är det.
  • Anonym (is there doing that)
    fornminne skrev 2018-01-17 19:39:47 följande:
    Hon skriver ju att hon är asexuell. Vad ska hon göra?

    Om han känner sig avvisad får han väl lösa det genom att träffa andra eller skilja sig. Han vet ju anledningen till att hon inte vill ha sex och att det inte har med honom att göra.

    Det är ju skillnad på att bli avvisad för att partnern HELLRE träffar andra eller inte älskar en längre.
    Är du i den situationen att din partner är asexuell och inte vill ha sex? Jag är där, jag vet hur det känns.

    Jag säger inte att den ena eller den andre gör fel. Jag säger bara att det är inte så enkelt som ni verkar tro.
  • Shameless
    Anonym (ft) skrev 2018-01-16 19:24:58 följande:

    Min sambo vill inte ligga sedan flera år tillbaka. Men han är emot att jag ligger med någon annan. Varför? Jag är frustrerad och står snart inte ut längre.


    För att han är väldigt egoistisk.
  • molly50
    Anonym (ft) skrev 2018-01-16 19:24:58 följande:

    Min sambo vill inte ligga sedan flera år tillbaka. Men han är emot att jag ligger med någon annan. Varför? Jag är frustrerad och står snart inte ut längre.


    Anonym (ft) skrev 2018-01-16 19:30:34 följande:
    Han är min bästa vän
    Men är det då inte bättre att göra slut och fortsätta som vänner?
    Om detta får fortsätta så kan det till slut tära så mycket på ert förhållande att ni istället blir ovänner.
    Har han berättat varför han inte vill? Kan ni prata om sådana saker?
    Det finns ju sexterapeuter som ni kanske kan prata med annars.
    Carpe Diem
  • Jamesdio

    Knepig sits och svårt att hitta lösningar!

    Är själv i en sexuellt låst situation och vi har inte haft sex på väldigt länge. Vi hade en diskussion om detta nyligen och egentigen handlar det inte om att en av oss inte vill. Utan om att en av oss fick nobben några gånger i rad och bestämde att det blir inget innan den andra tar initiativ. Och det hände aldrig. Tjurskalligt, barnsligt och frustrerande! Nu har vi en del saker som hindrar spontant sex, såsom, småbarn, tonårsbarn, hundar och trånboddhet. Men för att komma igång igen krävs en ansträngning från båda.

  • Lades

    Om han älskar dig tycker jag att han skulle vilja ha lust att iallafall tillfredsställa dig. Sex är intimitet och en källa till närhet. Det är det kitt som markerar skillnaden mellan ett vänskapsförhållanden och ett sexuellt kärleksförhållande.

    Om han inte vill ha sex så kan du beröra honom på annat sätt genom massage .

    Ta hjälp av en terapeut. Prata om varför.

    Jag tänkte också på andra anledningar som är han inte tillfreds med sig själv..känner han sig osexig eller har han sexuellt intresse på annat håll? Otrogen eller porrsurfar?

  • vampyria2

    Förlåt men om man inte har någon sex alls då är man ju bara vänner och då är det kanske bäst att gå vidare?

  • Anonym (.,lmkjhuyt6)

    Som jag ser det får du välja vilket som är viktigast, att vara tillsammans med din partner eller att få ligga. 

    Nån sån här kanske skulle passa dig annars? www.sinful.se/fetish/sexmaskiner-och-mobler/sexmaskiner&order=views&gclid=CjwKCAiAqIHTBRAVEiwA6TgJw0aKIlTVSqhbMpPAPn1MrsGZERtOybBrcwKEbxXP-Y3oxLGfTOTYyxoCK1AQAvD_BwE

  • Anonym (.,lmkjhuyt6)
    Anonym (.,lmkjhuyt6) skrev 2018-01-18 20:13:13 följande:

    Som jag ser det får du välja vilket som är viktigast, att vara tillsammans med din partner eller att få ligga. 

    Nån sån här kanske skulle passa dig annars? www.sinful.se/fetish/sexmaskiner-och-mobler/sexmaskiner&order=views&gclid=CjwKCAiAqIHTBRAVEiwA6TgJw0aKIlTVSqhbMpPAPn1MrsGZERtOybBrcwKEbxXP-Y3oxLGfTOTYyxoCK1AQAvD_BwE


    Tillägg till ovanstående: Och så kan ni ju för beröringens skull massera varandra, ta på varandra osv utan att det leder till sex. 
  • Anonym (Same but different)
    Lades skrev 2018-01-18 14:21:11 följande:

    Om han älskar dig tycker jag att han skulle vilja ha lust att iallafall tillfredsställa dig. Sex är intimitet och en källa till närhet. Det är det kitt som markerar skillnaden mellan ett vänskapsförhållanden och ett sexuellt kärleksförhållande.

    Om han inte vill ha sex så kan du beröra honom på annat sätt genom massage .

    Ta hjälp av en terapeut. Prata om varför.

    Jag tänkte också på andra anledningar som är han inte tillfreds med sig själv..känner han sig osexig eller har han sexuellt intresse på annat håll? Otrogen eller porrsurfar?


    Ta hjälp av en terapeut???
    Prata om varför?

    Det finns inget att prata om, lusten är borta och det känns ärligt talat bara skönt.
    Alla vill inte vända ut och in på sitt privatliv, jag skulle hellre separera än att gå till en terapeut.
  • Anonym (A)
    klyban skrev 2018-01-18 21:05:34 följande:

    Det är dax och gå vidare i livet.


    Just så.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Same but different) skrev 2018-01-19 16:53:44 följande:
    Ta hjälp av en terapeut???
    Prata om varför?

    Det finns inget att prata om, lusten är borta och det känns ärligt talat bara skönt.
    Alla vill inte vända ut och in på sitt privatliv, jag skulle hellre separera än att gå till en terapeut.
    Att prata med någon, terapi eller göra något för att försöka lösa det och försöka få tillbaka sexlusten är inte meningslöst för alla andra bara för att du är asexuell.

    Att vara asexuell och bli tillsammans med någon som inte är är väldigt egoistiskt.

    "Alla vill inte vända ut och in på sitt privatliv, jag skulle hellre separera än att gå till en terapeut."
    Är du asexuell på riktigt eller skiter du det för att det inte känns som ett problem för dej?
Svar på tråden Min sambo vill inte ligga, men är emot att jag ligger