• Tjofsan01

    Rädd att bara få pojkar, dåligt samvete

    Väntar vårt andra barn, vår anda pojke <3

    Jag är så förälskad i den lilla i magen och skulle inte bytt honom mot något i världen, men är rädd att aldrig få uppleva en flicka. Vi hade tänkt oss tre barn men blir trean en pojk till (så kommer han givetvis va lika älskad) men då försöker vi en gång till för att kanske få en flicka.

    Får så dåligt samvete bara för jag sitter och googlar statistik och ?inventerar? barnen så fort jag hör någon som har mer än tre barn va de första tre blev.

    Är det fler som känner som jag?

  • Svar på tråden Rädd att bara få pojkar, dåligt samvete
  • Anonym (?)

    Vad är det du tror blir annorlunda med att få en flicka? Vad menar du att du går miste om med att bara få pojkar? Förstår inte riktigt.

  • Anonym (ritva)

    Jag har bara pojkar och hade ingen önskan om någon flicka.
    Jag hade bara önskan om friska barn.

  • Annelie 76

    Jag förstår dig. Hade samma önskan inför tredje barnet och det blev en flicka.

    Det är ju inte det att man inte skulle älska en pojke till man vill bara han en som sig själv. Veta om och hur det är annorlunda. Uppleva mer.

  • Meriall

    Nej jag förstår dig. Vi får nästan bara pojkar i min släkt och första var en pojke. Ville föra mina mitokondrier vidare och de ärvs bara på mödernet. Så även om mina söner får dem så får inte deras barn dem. Så ville gärna ha en flicka pga det :)

  • Anonym (Aa)

    Jag hade också den rädslan efter första barnet som var en pojke. Då var jag rädd att jag skulle sakna en dotter om jag inte fick en. Vi planerar bara två barn. Men när andra graviditeten kom släpet det helt. Jag kände på mig att jag väntade en son till. På rul visade det sig vara en pojke och jag till min egna förvåning reagerade med lättnad och självklarhet. Jag känner mig ända in i själen som en "pojkmamma". Jag är stolt och lycklig över mina två söner.

    Jag vet att barn är barn oavsett kön. Men man kommer inte ifrån att man inte kan bli mormor när man bara har söner. Att det är vanligare att döttrar delar upplevelser av kroppsliga förändringar med sina mödrar än svärmödrar. Sen är det aldrig något som säger att det och det kommer hända bara för att man får en dotter om ni förstår hur jag menar.

    Nu lever jag för mina fantastiska söner och ska göra mitt bästa för att få vara en del av deras stora händelser i livet oavsett vilken väg de väljer i livet.

  • Anonym (Anna)

    Du kan alltid dra utomlands och göra en PGD- behandling. Då kan du välja kön. Etiskt korrekt eller ej låter jag va osagt men det är fler och fler par som gör det.

  • Anonym (Moa)
    Tjofsan01 skrev 2018-01-16 20:39:47 följande:

    Väntar vårt andra barn, vår anda pojke <3

    Jag är så förälskad i den lilla i magen och skulle inte bytt honom mot något i världen, men är rädd att aldrig få uppleva en flicka. Vi hade tänkt oss tre barn men blir trean en pojk till (så kommer han givetvis va lika älskad) men då försöker vi en gång till för att kanske få en flicka.

    Får så dåligt samvete bara för jag sitter och googlar statistik och ?inventerar? barnen så fort jag hör någon som har mer än tre barn va de första tre blev.

    Är det fler som känner som jag?


    Jag känner precis som dig...googlade statistik läste på hur man ökade chanserna för att få det andra könet...fick ändå triss i flickor....önskar mig sjukt mkt en liten lillebror till mina flickor
  • Anonym (Moa)

    Var rädd efter min andra flicka att bara få flickor ...men ändå blev min tredje en flicka...nu är jag rädd att nr 4 ska bli en till flicka....älskar mina flickor....men en liten pojke hade varit ett bra avslut på barnverkstaden hehe

  • Tjofsan01
    Anonym (Moa) skrev 2018-01-17 00:11:18 följande:

    Var rädd efter min andra flicka att bara få flickor ...men ändå blev min tredje en flicka...nu är jag rädd att nr 4 ska bli en till flicka....älskar mina flickor....men en liten pojke hade varit ett bra avslut på barnverkstaden hehe


    Åh va skönt att någon mer förstår. Det handlar verkligen inte om kärleken till de barn man redan har.

    Är du gravid nu? När får du reda på va det blir? Håller tummarna för er :)
  • Anonym (Suck)

    Hur många såna här trådar finns det nu egentligen?

    Kan ni inte hålla er till en?

Svar på tråden Rädd att bara få pojkar, dåligt samvete