• Anonym (väldigt ledsen)

    Hur många fler lögner skall jag orka ta?

    Vill börja med att säga att det är jag som skrivit denna tråden:www.familjeliv.se/forum/thread/77710517-ar-jag-for-slapp-for-honom

    Så har ni bakrundsinformation iaf...

    Igår dök erkännandet upp för lögn nr 3...

    På något sätt kom jag fram till att han antingen är oskuld eller enbart vart med sin första.

    Självklart var det också lite hjälp från er med.

    Vi ställde oss i duschen och jag hade dragit upp det lite innan med vad jag trodde om honom.

    Så i duschen sa jag med vänlig röst: berätta nu sanningen för mig. Och han tittade på mig och log lite och sa: du vet sanningen..

    Iaf...det kom fram till att han aldrig någonsin har haft ons...att han inte tyckte om hur de tjejerna betedde sig...hur billiga de var..

    Han log ganska mycket och jag frågade varför han står där och ler när lögn 3 kommit fram?

    För att jag blir sån här när jag blir nervös och stressad...

    Ok...jag ville testa honom lite...han har alltid sagt att han ville ha ridställning med tjejer. Att det var han som valde det. Så jag frågade: vem var det som ville ha ridsrällningen av dig och ditt senaste ex? Hon, sa han...

    Ok...ni kan ju förstå att under hela dagen hade jag ju frågor för att i helvete!!!,2.5 år med lögner!!

    Jag har mått dåligt för ingenting och inte en enda jävla gång har han försökt få mig att må bättre.

    Varje gång har han alltid sagt att det är sanningen...och att det inte finns fler lögner.

    Han sa igår efter att jag frågat att han tänkt berätta när jag är mer mentalt stabil..Och vems fel är min mentala hälsa då???

    Precis innan läggdags så ville jag testa han igen så jag frågade: vem av dig och ditt ex ville ha ridställningen? Jag, säger han...

    Mitt hjärta stannade....Men du sa ju i duschen att det var hon? säger jag då..

    Ja..hon ville det och jag ville det..vad är det du inte förstår? Varför vänder du alltid på allt man säger? sa han då.

    Överreagerar jag?

    Sen håller han tyst..Vi försöker sova..han ignorerar mig totalt...Jag kunde inte sova alls...låg och tänkte och tänkte....Och varför det blev så känsligt för honom helt plötsligt?..

    Kl 4 på morgonen är jag fortfarande vaken...han reser sig då upp ur sängen för att gå ut och röka..jag försöker prata med honom..han ignorerar totalt....Helt iskall är han mot mig.

    Jag tom säger förlåt...ingen respons...

    I över 1.5 timma gråter jag och får panik för att han inte pratar med mig...sitter på hans knän när han sitter i stolen för att prata...han bara blundar och kniper munnen...Han ignorerar mig till det fullaste. Jag säger då : jag gör vadsomhelst för dig om du säger vad detta handlar om..

    Packa din väska och dra...säger han då...

    Första jävla ordet på 4 timmar.

    Jag säger då att jag först vill veta vad det är.

    Han säger: hela dagen har du hållt på och jag har bett dig att sluta...

    Men vafan!!! Han kan bara ljuga och sen skall jag svälja det som en fin flicka???? Handlar inte ett förhållande om ärlighet och kommunikation?

    Idag ville jag prata med honom och han sa att han kommer ignorera mig om jag frågar saker. Att han är trött på att försöka.

    Försöka? Är ljuga att försöka?

    Snälla...jag känner mig mentalt knäpp....Jag behöver en utomståendes perspektiv på detta..

    Hur skulle ni reagerat? Hur skulle ni gjort i min situation?

    Har jag överreagerat? Jag blev irriterad på han nu imorse och sa: ok..from nu kommer jag tänka att du antingen var en oskuld innan mig eller en jävla casanova.

    Jag känner mig bedragen....Han är jävligt bra på att ljuga...jag trodde på honom i 2.5 år!!! Men nu känner jag ingen tillit alls.

  • Svar på tråden Hur många fler lögner skall jag orka ta?
  • Anonym (väldigt ledsen)

    För övrigt är vi fortfarande arga på varandra.

    Jag vill inte ta första steget att prata för jag är besviken på honom att jag inte kan prata om detta...Jag kan inte lita på honom.

    Och han ignorerar mig och tycker säkert att jag är den mest idiotiska personen på denna jord just nu.

  • Anonym (väldigt ledsen)
    Anonym (Suck) skrev 2018-01-28 11:44:16 följande:

    Snälla TS sök hjälp.


    För vad?
  • Anonym (väldigt ledsen)

    Glömde skriva att vi gick och la oss vid 6 tiden imorse och han höll om mig och pussade på min panna..Trodde han lugnat ner sig så jag sa: förstår du varför jag frågade om det förrut? Att jag ville se om du var ärlig. För jag VILL kunna lita på dig.

    Han vände sig bara om och började silent treatment igen...

    Han brukar jämt.göra slut när vi bråkar rejält...så häng inte upp er på det.

    Jag sa iaf förlåt att jag inte menade så...och bla bla...

    Efter en stund pussade jag han på pannan och sa godnatt och DÅ vänder han sig om igen och håller om mig..

    Men idag är det samma sak...han får mig att känna mig knäpp genom att vägra svara...

    Kanske är jag mentalt sjuk....

  • Anonym (Omg)
    Anonym (väldigt ledsen) skrev 2018-01-28 11:47:47 följande:
    För vad?
    För att få hjälp att lämna honom. Fattar du inte att ni inte har ett bra förhållande?
  • Anonym (Samtalsstöd professionellt)

    TS, ta inte detta fel, men jag tror som tidigare person sa i tråden, att du kan behöva söka professionellt samtalsstöd, psykolog/kurator. De problem du beskriver är för svåra för att någon i en sån här tråd ska kunna hjälpa dig att reda ut dem.

    Det jag kan säga är att det låter som om du hamnat i någon slags osund position av att fråga ut din kille om hans tidigare sexliv. Så som du målar upp det i tråden så framstår det nästan som något slags förhör som han måste svara rätt på....

    Jag tror du löper en stor risk att förstöra ditt förhållande, om du fortsätter på den vägen. I en relation behöver man respektera varandras gränser. Man ska egentligen inte behöva berätta något alls, om sitt tidigare sexliv, om man inte vill det frivilligt, så att säga. Att du pushar på om den saken gör troligen att din partner känner sig extremt stressad och pressad psykiskt. Du behöver backa om det genast och upphöra med frågorna.

    Hans tidigare sexliv är hans privata erfarenheter och något som du rent krasst faktiskt inte har att göra med. Det är hans eget förflutna. Endast om han själv VILL att ni pratar om sånt, är det okej. Och även då bör man träda varsamt fram, och inte döma partnern för vad denne varit med om/inte varit med om tidigare. Även när det gäller vad personen har för preferenser. T.ex. vad man tänder på och inte. Preferenser kan ändras med tiden. Med en partner kanske man gillar mjukt sex och missionären, med en annan partner kanske man föredrar hårdare sex och bakifrån. Det har ju att göra med vilken relation man har och vad som funkar bäst med just DEN partnern.

    Att han "ljuger" och säger att han inte vill prata om detta förrän du är mentalt stabil, säger ganska mkt om att du pressat honom alldeles för långt redan... Prata absolut inte om sånt här på natten, när ni ska sova! Om du inte kan sova, lägg dig på soffan istället för att hålla igång ett drama med tårar mitt i natten.... Jag skulle bli galen om ngn höll mig vaken med en diskussion när jag är trött! Det är nästan lite tortyrliknande metod... diskutera är bättre att göra när båda är pigga och det är en lugn stämning.

    Om någon partner höll på att pressa mig om uppgifter om mitt sexuella förflutna, så skulle jag respektfullt men bestämt, säga att jag vill inte gå in på alla detaljer, för det tillhör mitt eget personliga förflutna. Men jag kan berätta i stora drag vad jag gillar och inte gillar, gällande sex. Om min partner fortsatte att pressa mig på om jag verkligen gjort t.ex. ridställningen förr eller ej, så skulle jag nog gjort slut, faktiskt.... Tänk på det. Ta hand om dig själv och din relation, var varsam om den....

  • Anonym (väldigt ledsen)
    Anonym (Samtalsstöd professionellt) skrev 2018-01-28 12:40:18 följande:

    TS, ta inte detta fel, men jag tror som tidigare person sa i tråden, att du kan behöva söka professionellt samtalsstöd, psykolog/kurator. De problem du beskriver är för svåra för att någon i en sån här tråd ska kunna hjälpa dig att reda ut dem.

    Det jag kan säga är att det låter som om du hamnat i någon slags osund position av att fråga ut din kille om hans tidigare sexliv. Så som du målar upp det i tråden så framstår det nästan som något slags förhör som han måste svara rätt på....

    Jag tror du löper en stor risk att förstöra ditt förhållande, om du fortsätter på den vägen. I en relation behöver man respektera varandras gränser. Man ska egentligen inte behöva berätta något alls, om sitt tidigare sexliv, om man inte vill det frivilligt, så att säga. Att du pushar på om den saken gör troligen att din partner känner sig extremt stressad och pressad psykiskt. Du behöver backa om det genast och upphöra med frågorna.

    Hans tidigare sexliv är hans privata erfarenheter och något som du rent krasst faktiskt inte har att göra med. Det är hans eget förflutna. Endast om han själv VILL att ni pratar om sånt, är det okej. Och även då bör man träda varsamt fram, och inte döma partnern för vad denne varit med om/inte varit med om tidigare. Även när det gäller vad personen har för preferenser. T.ex. vad man tänder på och inte. Preferenser kan ändras med tiden. Med en partner kanske man gillar mjukt sex och missionären, med en annan partner kanske man föredrar hårdare sex och bakifrån. Det har ju att göra med vilken relation man har och vad som funkar bäst med just DEN partnern.

    Att han "ljuger" och säger att han inte vill prata om detta förrän du är mentalt stabil, säger ganska mkt om att du pressat honom alldeles för långt redan... Prata absolut inte om sånt här på natten, när ni ska sova! Om du inte kan sova, lägg dig på soffan istället för att hålla igång ett drama med tårar mitt i natten.... Jag skulle bli galen om ngn höll mig vaken med en diskussion när jag är trött! Det är nästan lite tortyrliknande metod... diskutera är bättre att göra när båda är pigga och det är en lugn stämning.

    Om någon partner höll på att pressa mig om uppgifter om mitt sexuella förflutna, så skulle jag respektfullt men bestämt, säga att jag vill inte gå in på alla detaljer, för det tillhör mitt eget personliga förflutna. Men jag kan berätta i stora drag vad jag gillar och inte gillar, gällande sex. Om min partner fortsatte att pressa mig på om jag verkligen gjort t.ex. ridställningen förr eller ej, så skulle jag nog gjort slut, faktiskt.... Tänk på det. Ta hand om dig själv och din relation, var varsam om den....


    Alla dessa utfrågningar jag har haft är pga av att han inte kunde/kan komma med mig...Men vi kom på problemet igår...han har kortare sträng än normalt på sin penis. Så nu vet vi vad problemet är iaf. Och det har antagligen blivit värre med åren....Och totalt värre efter att han blev klippt.

    I vilket fall som helst så kramade jag om han förrut och sa att jag älskar han för mycket för att vara arg och jag föreslog att vi börjar om...att vi låtsas som att vi inte vet något om varandras bakrunder. Han höll med.

    Jag har förstått att vad jag har gjort inte har vart friskt.Jag blev helt till mig alla gånger som han erkänt lögner för att jag då blivit rädd att han kan ljuga om annat i framtiden...tex otrohet...Jag blev rädd....

    Men som du skrev till mig....jag behövde den där förbannans sparken i baken från en utomstående för att vakna upp plus att jag har fått nog av mig själv.

    Men jag vill fråga....hur funkar andra par som vet om ens partners förflutna? Hur tänker andra?

    Jag vill bli lycklig nu...jag vill att jag och min kille ska bli lyckliga.
  • Anonym (hm)

    Lyssna på det som redan skrivits till dig.

    Man brukar inte fråga detaljerat om sina partners förflutna, dels för att det är privat men också för att det kan vara jobbigt att lyssna på. Vanligtvis brukar man bara prata om vad man gillar utan att gå in på hur man kommit fram till det.

    Andra har vanligtvis inte heller problem med sina partners förflutna, de som vet med sig att de skulle ha problem att hantera informationen låter bli att fråga i huvudtaget. Sen kan man inte kräva att få svar just eftersom det är privat. Du har inget med att göra om din kille var oskuld innan dig eller inte sålänge han anser att det är privat.

    Sök hjälp med detta. Du verkar besatt och letar "lögner" på ett osunt sätt. Du kommer skrämma bort din kille.

  • Anonym (väldigt ledsen)

    Jag har det väldigt jobbigt mentalt...Jag pratar inte om detta längre med honom...så allt bär jag inom mig...

    Varför mår jag så dåligt?

    Allt han sagt förr i tiden ekar i mitt huvud...Detta sa han för 1 år sen:

    Att hans senaste stimulerade hans sträng mer..och jag konfronterade honom och han sen svarade: vad vill du att jag skall göra?ljuga?jag behöver stimuli på strängen för att kunna komma...

    Han har påstått vid sista erkännandet att han ljög om det...

    Eller vad han sa för 2 veckor sen....

    I vissa ställningar känner jag inte dina sidoväggar så mycket.

    Han sa då att sidoväggarna inte gör så mycket...

    Några dagar senare runkade jag han bara med tumme långfinger och pekfinger..han ville då att jag skulle hålla hela handen runt om för det känns bättre...

    Så då gör ju sidoväggarna faktiskt något??Ljug igen...

    "Jag hade förhud plus kondom på den tiden och det gjorde ALLT tightare"...En sak han sagt ett antal gånger..

    Han indirekt sa att jag är stor där nere...

    Min.senaste kände jag av slidväggarna mer men det var för att hon var torr...och det gjorde ont..och det var svårt att få in den...har han sagt...

    Jag har aldrig vart så.hård som jag är med dig...

    Vänta nu...orkar inte...

    I squatställninen och omvänd missionär känner jag dina sidoväggar minst...har han sagt..

    Han favorit är bakifrån..

    Jag kom aldrig med henne...efter sex brukade jag runka med kondom och sen så tittade jag på henne och nickade till och då satte hon sig på mig precis innan jag kom..Jag har ifrågasatt detta...hur hon bara kunde sätta sig på honom om hon var så himla torr om hon knappt fick in den i början av sexakten..Pga glidmedel på kondomen sa han plus att hon bara tryckte in...hmmm...går inte ihop...och enligt honom runkade han och höll fast kondomen i botten samtidigt..

    En kondom torkas ut under sex så där ljuger han igen..

    Men han påstår att detta är sanningen...

    En sak han sa för nåt år sen:

    hmmm...varför kände jag dem mer??kanske för att förhud och kondom gjorde liknande rörelser som en hand...

    ALLA dessa meninger ekar dag in och dag ut i mitt huvud....det är svårt att glömma...

    Jag har kommit fram.till att jag jämför mig för att jag vill att han ska tycka att jag är skön...så skön att han kommer...är rädd för att han kommer vara otrogen pga att han inte kan komma med mig...

    Det är skitjobbigt och jag tror inte en psykolog kan hjälpa att ta tillbaka allt han sagt.

    Jag vill se framåt men jag plågas av detta....

  • Anonym (Suck)

    Hade jag varit din kille så hade jag dumpat dig omgående pga dina jävla förhör. Du har inte ett skit att göra med hans tidigare liv och förhållanden, det angår dig inte!

Svar på tråden Hur många fler lögner skall jag orka ta?