• Anonym (Jag är anonym idag)

    Sluta ha sex efter 40!!

    Hej alla. Människor slutar att ha sex efter att de fyllt 40 år eftersom:

    1. Man blir klumpig och lat.

    2. Man hinner inte ha sex.

    3. Barnen får inte höra.

    4. Det är pinsamt och inte skönt.

    5. Man vill inte knulla med andra "gamlingar"

    Männen börjar klippa gräsmattan och kvinnorna börjar laga mat istället. Men oroa er inte, det är också väldigt avkopplande och skönt.

  • Svar på tråden Sluta ha sex efter 40!!
  • Miss Sunny
    västkustmaja skrev 2018-01-30 22:38:29 följande:
    Haha,    skitsnack.  Är 45+ och kåtare än nånsin 
    Barnen är ute, och jag ägnar mig för det mästa åt yngre uthålliga älskare.
    Just så !    Man "blir yngre" med yngre älskare  (60 nu)
  • Anonym (60++)

    Är 60++. Knullar en gång i veckan. Så det så. Kommer att fortsätta med det tills vi är 90 minst

  • God o glad

    Aldrig i livet att jag kommer sluta att ha sex med min man!! Det är ju något av det bästa vi vet! Vi är 50 och 56 år o har nu varit tillsammans i över 30 - och sexet (och lusten), ja det är bättre än nånsin :)

    Inget som stör, barnen är utflugna o vi kan hoppa i säng precis när vi vill. Vi ger oss hän som vi gjorde innan barnen kom. Det är hur härligt som helst! :)

  • Anonym (Ny vår)

    Det var efter 40 som sexlivet utvecklades till att bli helt fantastiskt!
    Jag har alltid haft sex som ett viktigt intresse i livet ett har alltid haft ett aktivt sexliv.
    Har gått igenom ett par långa förhållanden inklusive ett tidigare äktenskap. Alla med bra sexliv, stundtals strålande. Men stundtals under tider med barn och under avslutningsfaser i förhållanden så har det väl också ibland varit fattigare på sexfronten.
    I nuvarande förhållande, som nu varat i mer än 10 år, så hade vi redan från början ett fantastiskt sexliv. Men då präglat av varannan vecka eftersom vi båda hade barn den andra varannan vecka.
    Sedan några år är barnen så stora att de större är utflugna och den yngsta också klarar sig själv i det mesta.
    Det gör att vårt förhållande har kommit in i en ny vår och sexlivet är bättre än någonsin. Bra har blivit fantastiskt och vi är så sugna och intresserade så vi fortsätter utveckla oss hela tiden.
    Vi gillar att resa och att hitta på spännande äventyr. Nu kan vi även ha flera veckors semester på tu man hand vilket är fantastiskt. Vi är mycket öppna och nyfikna, reser gärna till extra spännande platser med sexuell atmosfär. Har bl a testat en del i swingers-kretsar.
    Vi är mera kära i varandra och lyckligare än någonsin vilket också smittar av sig på sexlusten. Tryggheten i vår ömsesidiga kärlek ger en helt stabil grund, vi är erfarna både inom sexlivet och framförallt att vi har livserfarenhet, vi behöver inte känna svartsjuka, osäkerhet eller rädsla, alt detta gör att vi och vårt förhållande blomstrar i denna nya vår.
    Så enligt oss är det först efter 40-45 som man verkligen får bästa chansen till ett fantastiskt sexliv.

  • Mimosa86

    Aj då, några år kvar att njuta alltså.

    Undrar hur jag ska klä mig anständigt när jag passerar 40, huckle och långkjol förmodligen, samt lägga på sig lite och bli en riktigt go bullmamma.

    Kanske lika bra att kasta in handduken haha

  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Jag är anonym idag) skrev 2018-01-29 15:48:03 följande:

    Hej alla. Människor slutar att ha sex efter att de fyllt 40 år eftersom:

    1. Man blir klumpig och lat.

    2. Man hinner inte ha sex.

    3. Barnen får inte höra.

    4. Det är pinsamt och inte skönt.

    5. Man vill inte knulla med andra "gamlingar"

    Männen börjar klippa gräsmattan och kvinnorna börjar laga mat istället. Men oroa er inte, det är också väldigt avkopplande och skönt.


    1. Man tar hand om sin kropp och är varken klumpig eller lat.

    2. Man har massor av tid till sex eftersom ungarna är större och klarar sig själva.

    3. Man behöver inte skrika, skaffa boende där sovrummen inte ligger vägg i vägg, tonåringar har lurar i öronen ständigt och hör inte omvärlden.

    4. Man har blivit vuxen och tycker inte saker är pinsamt, sex efter 40 blir bara bättre och bättre.

    5. Man är inte gammal när man är 40

    Man hinner knulla massor även om man klipper gräs och lagar mat :)
  • Östgöte

    Är 46 år (man) knullar min fru som är 42 år ett par gånger i veckan. Önskar att det var oftare men svårt ibland med barn ibland. Ett normalt par har sex minst en gång i veckan.

  • StudierKemi

    Jag är 29 och har precis blivit singel. I mitt fall slutar jag att ha sex redan innan 30 (män är hopplösa tyvärr, man måste släppa dem). Det är inget konstigt eller udda med detta, att sluta ha sex redan nu! :) Jag får såå mycket tid över till mina hobbyn. Jag är glad att jag hunnit mogna såhär MYCKET på så kort tid.

  • Anonym (G)
    Saknardet skrev 2018-01-29 22:04:28 följande:

    Frugans val ...


    Tänker du göra något åt saken?
  • Anonym (Innt fått memot)

    Det hade jag ingen aning om

    Jag trodde folk gör jävligt OLIKA. En del verkar inte pippa och det händer (eller snarare inte händer) av massa anledningar.

    Och att just 40 skulle vara en orsak är ju bara roande. Självklart har man robotgräsklippare och barnen är inte alltid hemma, eller fastlimmade på oss vuxna.

    Pinsamhet är snarare en grej man släppt, än något som bevakas.

    Lat och bekväm kan absolut stämma... När det kommer till annat.... Men absolut inte gällande att roa sig

  • Underhill

    Det är väl då det härliga ohämmade kan börja på riktigt tänker jag...efter 40 :) Man får ju lära sig att prioritera och vad som är "viktigt" i livet.

  • parnordqvist
    Anonym (Bango) skrev 2021-01-18 10:59:50 följande:

    Det finns många galningar som fortsätter efter 45, vissa även efter 60-(helt sjukt enligt mig)

    28 är den vanligaste samlagsåldern i medeltal


    Och jag som är 49 och inte BÖRJAT än. Helt sjukt. Ska jag hinna med sex över huvud taget innan Liemannen står vid dörren måste något ske NU. I vilket fall så blir det inte många aktiva år. Först måste allt "ställas in", det ska misslyckas, precis som en tonåring. Det kan ta några år. Man måste ju få "prövotid" innan det blir seriöst (menar inte att bete sig som ett svin utan en sorts utbildning).
  • Jonnynilsson

    Absolut inte. Sexet blir bättre med åren. När min fru närmade sig och gick igenom klimakteriet blev hon allt kåtare och kåtare. Och nu behövs det inte några preventivmedel heller.

    Våra barn har dessutom flyttat ut sedan 7-8 år så vi har hela huset och delar av trädgården för oss själv där vi kan egga upp varandra och sen knulla som kaniner på Gotland.

    Några problem med sexlivet på äldre dar?

    Absolut. Medicineringen av mitt höga blodtryck tillsammans med åldern gjorde att jag helt ofrivilligt slaknade mitt i knullet. Men det löste min läkare med små blå piller. Nackdel med dem är det kräver lite planering. Men snabb spontansex funkar ibland utan. Det är mer när man skall hålla på lite längre med mycket sug och slick som lilleman ibland ger upp för tidigt.

    Frun fick torrare slemhinnor men hon fick tips från en kollega om ett tillskott med havtorn. Och ja, det funkar. Hon blir plaskblöt. Ibland lite väl blöt så alla friktion försvinner vilket gör det svårt för mig att komma.

  • Anonym (Hahaha)
    StudierKemi skrev 2021-05-19 07:38:27 följande:

    Jag är 29 och har precis blivit singel. I mitt fall slutar jag att ha sex redan innan 30 (män är hopplösa tyvärr, man måste släppa dem). Det är inget konstigt eller udda med detta, att sluta ha sex redan nu! :) Jag får såå mycket tid över till mina hobbyn. Jag är glad att jag hunnit mogna såhär MYCKET på så kort tid.


    Gud vilket tråkigt liv.
  • Anonym (Pånyttfödd och tillfredsställd)

    Jag trodde nog att det skulle bli så i mitt fall också eftersom jag skiljde mig vid den åldern efter några sexfattiga år. Tappade helt lusten till min partner till slut och hade aldrig kunnat få tillbaks den om jag inte börjat om.

    Efter en tid började jag dejta igen och hade min mest aktiva period sexuellt sedan tonåren!
    Lärde känna mig själv på nytt och blev attraherad så det stod härliga till i flera olika män.

    Nu är jag i en ny relation sedan ett år och väldigt nyförälskad och hoppfull:)

    Så det kan bli riktigt bra om man inte nöjer sig och stagnerar i något man mår dåligt av. Är så glad att jag fått uppleva dessa åren som faktiskt är de bästa i mitt liv trots att medelåldern står för dörren.

Svar på tråden Sluta ha sex efter 40!!