• Shishii

    Jag är halvspanjorska, hur negativt blir det för mig om SD vinner valet?

    Anonym (du fattar inte) skrev 2018-02-03 21:10:04 följande:

    SD är ett missnöjesparti, dvs de har ingen egen politik (annat än en massa trams för att framstå som ett riktigt parti, men inget som går att applicera i verkligheten)
    Den enda anledningen till att de öht fått så många röster är missnöjet över invandringen. Missnöje är alltså vad de lever på, tror du på fullt allvar att de har någon som helst önskan att lösa problemet som gett dem makt? Givetvis inte, de vet att i samma sekund som slutar vara missnöjda så kommer allt deras stöd rasa och de kommer återgå till att vara det lilla rasseparti de en gång var.

    Vad de däremot tjänar på är att hela tiden underblåsa missnöjet, så länge folk är missnöjda så får de röster. Eftersom inget samhälle i världen är perfekt och det alltid finns någon som är missnöjd med något så kommer det alltid finnas idioter som tror att de kan lösa problem genom att missnöjesrösta. DET är det farliga med SD och anledningen till att andra partier inte velat samarbeta med dem. De jobbar aktivt för att underblåsa och upprätthålla ett konstant missnöje. Och det är något som är destruktivt för vår demokrati.

    Som svar på din fråga så nej, det kommer inte hända ett skit för de har som sagt ingen egen politik. De lever på missnöje och deras egentliga makt ligger i att de kan agera vågmästare åt andra partiers politik. I de allra flesta fallen röstar de med högerblocket. Och nej, de kommer inte lösa invandrarfrågan heller, det kommer andra partier göra.


    Exakt!! Det är vansinnigt att inte fler förstår detta. Detta enfrågeparti som enbart livnär sig på folks missnöjen och rädslor kommer att förgöra detta vackra land. Jag är inte överhuvudtaget för detta med öppna gränser och att släppa in allt och alla MEN jag vill ha en lösning på frågan som är hållbar och som med sig inte för en massa annat skit i samhället. Vilket är EXAKT det som SD kommer se till.
    Jag undrar ofta om folk som röstar på SD ens är insatta i deras övriga politik och om de är medvetna om hur pass ohållbar den är. Sen att detta är och för evigt kommer att förbli ett nazistiskt parti är en annan del av kakan...
  • Shishii
    a833d113 skrev 2018-02-05 20:58:10 följande:

    Nazistiskt part? Med så många judar i partiet.. nä jag tror inte det 

    Ser du något annat parti ta upp invandringsfrågan?


    Har nazism enbart med judar att göra?

    Dessutom, det är som att säga "jag kan inte vara rasist, jag har utländska kompisar". Kom igen nu...
  • Shishii
    a833d113 skrev 2018-02-05 21:10:20 följande:

    Det var en mycket konstig och ologisk jämförelse.

    Hur är SD nazister? Om judar får vara medlemmar kan de uppenbarligen inte vara nazister.


    Ytterst logiskt. De har även invandrare som medlemmar, utesluter det det faktum att det är ett rasistiskt parti?
  • Shishii
    Anonym (SD-debutant!) skrev 2018-02-05 21:15:24 följande:

    Bra. Behövs fler kvinnliga SD-are!

    Kvinnors förhållanden i Sverige blir inte direkt bättre av importerad kvinnofientlig kultur..tro mig.


    Nej nej, det räcker ju gott o väl med all fientlighet INOM partiet.
  • Shishii
    a833d113 skrev 2018-02-05 21:30:03 följande:

    Nej

    Ja, det är inte ett rasistiskt parti. Då skulle 1) knappast invandrare få vara med I partiet 2) invandrare rösta för dem heller.


    Seriöst????

    Du tror på fullaste allvar att de skulle öppet erkänna att de var rasister? Du tror på riktigt att de skulle tacka nej till röster som för de till makten, för att dessa röster kommer från invandrare? Läääääggg aaaaav
  • Shishii
    Anonym (SD-debutant!) skrev 2018-02-05 21:29:00 följande:

    Fundera på hur kvinnors förhållanden kommer se ut år 2050 när vi har drygt 30 % muslimer i Sverige, enligt en amerikansk tankesmedja (Pew Research Center).

    Hur behandlas kvinnor i muslimska länder idag?


    Först och främst, den amerikanska tankesmedjan duger enbart till att torka rumpan med. Och det vet alla som är källkritiska och studerar saker istället för att köpa rubriker med hull o hår.

    Vidare: herre min skapare, drog du just alla muslimer över en kant?
  • Shishii
    Kommunismentusen skrev 2018-02-05 22:19:30 följande:

     Såna som du är SD bästa röstvärvare ,om du vill kritisera deras politik kritisera saker dom faktiskt står för i stället för att komma med massa falska anklagelser

    Såna som dig är anledning till varför SD finns


    HAHAHAHAHA!!! Du lägger flera kommentarer på min kommentar och JAG är liten, behöver söka til komvux, sossetroll....ooooj oj oj, typiskt skräp att gå på personangrepp när inget vettigt finns att säga. Du är patetisk, slår vaaaaad om att du skulle pissa på dig om du inte satt bakom en skärm. Det är sånna som du som drar skam över mitt vackra land. Utbilda dig lite så KANSKE du kan för en diskussion utan att vara vidrig. Idiot.

    Men för att svara på dina frågor: nej jag är inte liten, är rätt lång faktiskt. Behöver absolut inte söka till komvux då jag hade väldigt bra betyg och är idag civilingenjör. Är varken sosse eller troll, till skillnad från dig. Och nej, ett vidrigt parti som SD kommer aldrig att få min röst. Fler frågor gullet?
  • Shishii
    Anonym (SD-debutant!) skrev 2018-02-05 22:23:26 följande:

    Nej, jag undrar hur kvinnor blir behandlade i muslimska länder, vet du något om det?


    Jag vet faktikst väldigt mycket om det och svarar gärna på dina frågor. Vi kan börja med att reda ut skillnaden mellan islam/muslimer och islamister/fundamentalister.
  • Shishii
    a833d113 skrev 2018-02-05 22:28:20 följande:

    Men svara på frågan


    Det finns många muslimska länder, vilka menar du?
  • Shishii
    Pretorian IV skrev 2018-02-05 22:54:48 följande:

    Nu är det ju enkel matte som ger de siffrorna baserat på om nuvarande invandring fortsätter i samma takt. Det kan både bli bättre och värre, beroende på vilken politik som förs.

    Men du påstår alltså seriöst att kvinnor är lika jämställda i muslimska länder som i Västeuropa?


    Ööh, när påstod jag det?! I vissa muslimska länder är de långt ifrån jämställda. Men det innebär inte att vi ska dra alla över en kant och utse islam (eller vilken annan religion som helst) till djävulen.
  • Shishii
    Eroorel skrev 2018-02-05 23:03:45 följande:

    Nej du är lågutbildad ,din retoriska förmåga avslöjar dig


    Detta kan vara det mest idiotiska jag någonsin har läst. Men vad ska man förvänta sig av SD sympatisörer än idioti...
  • Shishii
    Eroorel skrev 2018-02-05 23:02:56 följande:

    Inget kommer ske, SD vill ha liknande politik som man har i Japan

    En nationalistisk stat som värnar om homogen kultur och att folkets behov ska komma först.Japan är ju faktiskt också världens säkraste land med minst arbetslösa så helt uppenbarligen funkar deras nationalistiska styra


    Bara det faktum att du har skrivit detta är egentligen tillräckligt för mig för att inse vilken outbildad skräp du är. Men jag ska läxa upp dig ändå för du verkar inte ha ett dugg koll på vad du snackar om!

    Alla som har varit en längre tid i Japan är bekanta med de högerextrema kampanjbussarna som kör runt och propagerar mot utlänningarna. Det hetsas i megafoner på ett sätt som inte är helt olikt Hitlers agressiva retorik och strös informationsflyers och alla som inte är hundra procent japan är måltavlan. Detta avsky mot de så kallade gaijin, alltså alla som inte har rent japanskt blod i ådrorna (och ja, det inkluderar även annars skonande européer och amerikaner) är fruktansvärd. Det dryftas oro om att utlänningar snor japanernas jobb. Känns det Igen??

    Utlänningar som jobbar på japanska företag får sällan förtroende på sina jobb i samma utsträckning som japaner, restauranger och barer som har "Japanese Only"-skyltar vid entrén är en vanlig syn och ingen jag känner har sluppit från upplevelsen att folk flyttar sig bort från en på tunnelbanan. Precis som rasbiologin i norra Europa hyllade den ariska renheten och fick ångestattacker inför utsikten att blanda blod med andra raser så skälver det i mången patriotisk japan vid blotta åsynen av en icke-japan. Undantag är den generation unga tjejer som är dödströtta på japanska kontorslavande män och trånar efter västerlänska, "jämställda" män. Men de lite äldre och den stora massan hatar utlänningar. HATAR.

    I en enkät i Financial Times (eller var det Economist?) läste jag att runt hälften av de tillfrågade befarade att smittor skulle invadera landet om gränserna öppnades för arbetskraftsinvandring. Det är alltså inte bara utländsk kultur som äcklar, utan även smittorna och det orena som packet bär på.

    Det är alltså som vanligt okunskap och rädsla det handlar om, precis det som SD livnär sig på. Och sånna som du som köper skiten med hull och hår. Du idealiserar Japan, är det så du vill att Sverige ska se ut?? Som sagt, plocka upp en bok och utbilda dig lite innan du öppnar käften nästa gång.

    Hade kunnat skriva i en evighet men slutar nu innan jag spyr pga den okunskap du besitter.
  • Shishii
    a833d1133 skrev 2018-02-06 15:42:03 följande:

    Vadå för problem?


    Vad sägs om deras homofobiska, kvinnohatande syn? Det faktum att de kommer att försöka tömma Sverige på allt vad medmänsklighet, jämställdhet och allas likavärdighet heter? Det faktum att de har NOLL koll på hur ekonomin ska skötas?
  • Shishii
    Nimzay skrev 2018-02-06 18:15:34 följande:

    Vet du vad, jag har läst igenom dina inlägg och av någon anledning finner jag inget medmänskligt alls med dem. Så vad sägs om att se över din egen medmänsklighet innan du anklagar andra för att vilja tömma Sverige på allt vad medmänsklighet, jämställdhet och allaslikavärdighet heter?


    Du måste skoja? Vaaaar i mina inlägg hittar du nåt som indikerar att jag ser ner på invandrare eller någon individ baserat på hudfärg/religion eller annat?? Att jag anser att kvinnan själv inte får bestämma över sin kropp? Att jag inte anser att alla är lika mkt värda? Om du behöver komma med sånt trams för att rättfärdiga ditt val av SD så har du en hel del att tänka över!
  • Shishii

    Ni kan ju alla fortsätta skrika ut att islam är den onda djävulen i världen men ingen av er verkar förstå tillräckligt mkt för att läsa på liiiite o förstå skillnaden mellan islam och islamister. Sen kan ni även fortsätta heja på SDs framfart för när (om) ni väl inser vad SD kommer att göra med Sverige i övriga frågor så kommer ni gråta er till sömns. Tur SD aldrig kommer vinna ;)

  • Shishii
    Nimzay skrev 2018-02-06 18:30:27 följande:

    Nej jag skojar inte. Det finns andra sätt att se ner på människor än att de är invandrare, har annan hudfärg eller att de är kvinnor, även om det bara verkar råka vara just sånt som du och andra antirasister börjar böla över. Tänk lite, om du inte är för korkad för att tänka.


    Men vafaaaan istället för att snacka en massa goja och försöka låta smart (vilket du inte lyckas med) och dina halvdana försök till förolämpningar som ärligt talat bara är pinsamma, säg istället exakt vad du refererar till.

    PS. Vi antirasister? Vad är du, en regelrätt rasist?
  • Shishii
    Nimzay skrev 2018-02-06 19:49:06 följande:

    Jag gav dig en chans att tänka efter själv. Vilket du uppenbarligen var för korkad för att göra.


    "Res upp dig från soffan, ta en dusch och skaffa dig ett jobb istället för att leva på bidrag så ska du se att det ordnar sig för dig också gullet."

    Där finner jag en viss nedlåtande ton gentemot folk som lever på bidrag, och en fördomsfull syn att de som gör det är lata. Man kan leva på bidrag för att man exempelvis är sjuk eller för att man av annan anledning inte har något val. Kanske lever exempelvis den personen som du skrev till då, på bidrag på grund av sjukdom eller liknande, och då är det kanske inte så trevligt att få ett sådant svar.

    "Precis som rasbiologin i norra Europa hyllade den ariska renheten och fick ångestattacker inför utsikten att blanda blod med andra raser så skälver det i mången patriotisk japan vid blotta åsynen av en icke-japan."

    Här tycker jag för min del, att du har gjort ett olämpligt ordval då du använder ordet "ångestattacker" när du pratar om en idé och åsikt som du tycker är totalt knäpp och fel. Inget superschyst sätt att uttrycka sig på kanske, tänker jag. Jag menar, om man tänker efter lite längre än vad du uppenbarligen gör, så är detta kanske inte det trevligaste att läsa ifall man verkligen har problem med ångestattacker eller liknande. Detta ger vissa vibbar om att din syn på, och medmänsklighet gentemot människor med psykiska problem inte är den bästa.

    Särskilt när du uttrycker dig sådär - just när du beskriver hur förskräckligt du tycker det är att förespråka arisk renhet och att vara emot rasblandning, låter det bara ännu mer korkat och okunnigt att uttrycka sig sådär pass löjligt och på gränsen till respektlöst. Vad tror du att rasbiologerna i norra Europa under början av 1900-talet tyckte om människor med psykiska sjukdomar och funktionsnedsättningar?

    Innan du kritiserar främlingsfientlighet, eller nutida skepsis inför rasblandning för den delen - genom att jämföra dessa saker med och få dem till att likna; gamla rasbiologiska/rashygieniska idéer från norra Europa i början av 1900-talet, bör du kanske jobba på att själv vara mindre lik dessa förlegade värderingar i din attityd...

    Observera; Nej, det behöver inte vara jordens undergång att utgå ifrån att vissa som lever på bidrag är lata. Eller att använda psykiska problem för att beskriva saker som kanske inte riktigt har med det att göra. Men när man gör det i en diskussion där man anser sig vara den som förespråkar medmänsklighet samt påstår att andra vill tömma landet på medmänsklighet, jämställdhet och allaslikavärdighet - då låter det både korkat, okunnig och patetiskt på en och samma gång.Om du hade haft mer kunskap och omdöme, så hade du kunnat tänka ut att man kan vara antingen eller - varken det ena eller det andra.

    Men men, jag här mycket, mycket hellre en ärlig och någonstans i grunden hyfsat godhjärtad rasist, än en falsk, nonchalant och genomtaskig antirasist.
    Det är fanimig helt otroligt hur sånna rasister som dig absolut och definitivt måste gå på personattack UTAN att ha något vettigt att säga. Är det enda sättet för er att hävda er, undrar jag? Hursomhelst så är det tragiskt.

    Gällande resterande sörja som du har skrivit är det enbart du som lägger värdering i det jag skriver. För att ge dig ett ex; ångestattacker är väl en negativ upplevelse? Inte är det trevlig iaf? De flesta brukar väl få ångestattacker när de upplever något som negativt/dåligt/jobbigt/mindre bra etc? Så när jag skriver att någon får en ångestattack inför en tanke alt inför att utföra något så beskriver det enkom det faktum att denne individ upplever tanken/handlingen som negativ/jobbig/dålig mm. Det är DU som lägger värderingen "dålig syn och medmänsklighet gentemot människor med psykiska problem".

    Det enda här som är, för att citera dig, korkat-okunnigt och patetiskt, är det faktum att du försöker gripa efter halmstrån för att ta bort fokus från den sanning jag skriver.

    Vidare, jag köper det faktum att en ärlig rasist är bättre än en smygrasist men tro mig båda är lika vidriga och patetiska ursäkter till människor. Du är hellre en godhjärtad rasist?! Att du inte inser det paradoxala i den meningen...helt absurt.
  • Shishii
    Nimzay skrev 2018-02-07 21:04:14 följande:
    Så hela min långa text var alltså full av personangrepp eller hur menar du? Jag skrev ju en massa annat om hur jag tänker och tycker utan att det var menat som personangrepp. Och sen att jag inte hade något vettigt att säga med det; det är ju hur du upplever det, själv tyckte jag att jag hade en massa vettiga saker att påpeka som man skulle kunna tänka på när man skriver. 

    Och på tal om personangrepp, så kan det ju kanske det då samtidigt räknas som ett otrevligt personangrepp, som du för din del skrev till h*n som du svamlat om bidrag och att gå upp ur soffan till. Tycker det verkar lite som om det snarare är DU SJÄLV som hävdar dig själv genom att ha en nedlåtande och arrogant attityd.
    Shishii skrev 2018-02-07 20:13:19 följande:
    Gällande resterande sörja som du har skrivit är det enbart du som lägger värdering i det jag skriver. För att ge dig ett ex; ångestattacker är väl en negativ upplevelse? Inte är det trevlig iaf? De flesta brukar väl få ångestattacker när de upplever något som negativt/dåligt/jobbigt/mindre bra etc? Så när jag skriver att någon får en ångestattack inför en tanke alt inför att utföra något så beskriver det enkom det faktum att denne individ upplever tanken/handlingen som negativ/jobbig/dålig mm. Det är DU som lägger värderingen "dålig syn och medmänsklighet gentemot människor med psykiska problem".
    Ja, jag kanske lägger värdering i det du skriver, men vad kan det bero på då tror du - jo, kanske för att du skriver på ett sätt som det är lätt att lägga värderingar i.

    Och nej det är självklart ingen trevlig upplevelse att få ångestattacker - utan visst är det en negativ upplevelse. Men det är inget man får av saker man ogillar på det sättet som en rasist ogillar rasblandning.

    Utan det är något sjukligt som uppkommer utan att man kan rå för det och som är plågsamt för en själv (på ett annat sätt än om man retar sig på något så pass mycket att man hatar det och äcklas av det) - inget som är kopplat till vad för åsikter man har, eller om man tänker korkat eller inte. Därför tyckte jag det var ett korkat och lite tanklöst uttryck att använda i sammanhanget. Särskilt då du verkar anse att du är den som förespråkar medmänsklighet och godhet, tyckte jag det kunde låta lite respektlöst.

    Fast det där sista tycker jag inte stämmer riktigt; att jag skulle lägga en värdering om dålig syn på och medmänsklighet gentemot människor med ångestproblematik - utan det jag menar är att det i och med ditt ordval kan tolkas som att du någonstans inom dig har den attityden.

    Att du för övrigt kallar min kloka och genomtänkta tankeställartext om respektfullhet mot människor för "sörja" visar bara på hur respektlös och omedmänsklig du innerst inne är. Trots att du troligtvis går omkring och känner dig så god bara för att du är antirasist, feminist osv. Men sådant gör inte automatiskt en till en god människa om man är genomtaskig i grunden.Jag griper inte efter några halmstrån eller försöker ta bort fokus från någon sanning du beskriver. Då jag redan är så pass fullständigt säker, på att den "sanning" du har svamlat på om i dina inlägg, består av totalt osanna, naiva och fjantiga tramserier från någon som vägrar att inse verkligheten - att jag känner att jag inte har något behov av det.

    Det jag snarare ville var att ge dig några tankeställare och tips på hur du kan uttrycka dig mer trevligt. Samt att berätta hur äckligt det är med självutnämnda medmänsklighetskämpar som visar upp en attityd som kan ge en vibbar av noll respekt och medkänsla.
    Shishii skrev 2018-02-07 20:13:19 följande:
    Vidare, jag köper det faktum att en ärlig rasist är bättre än en smygrasist men tro mig båda är lika vidriga och patetiska ursäkter till människor. Du är hellre en godhjärtad rasist?! Att du inte inser det paradoxala i den meningen...helt absurt.
    Jaaa du, själv kan jag bara säga att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta över att du inte fattar hur falskt och motsägelsefullt det i själva verket kan verka - att försöka få det till att man själv värderar bevarandet av medmänsklighet så högt och att andra inte gör det - samtidigt som man visar upp en så pass nonchalant och nedlåtande attityd.
    Jag har nu kikat igenom den bibellånga kommentaren du har skrivit och jag måste säga att jag fan blir mörkrädd. "Vad kan det bero på att jag lägger värderingar i det du skriver? jo, kanske för att du skriver på ett sätt som det är lätt att lägga värderingar i" Alltså: jag lägger värderingar i det du skriver och gör det till något helt annat än det du menade MEEEEN det är ditt eget fel. Helt absurt.

    Har du någon slags läkarutbildning? Kanske är du en allvetare kring ångestattacker, hur de uttrycker sig och vad dessa kan bottna i? För att du skriver på ett sätt om ångestattacker som om det du skriver är sanning och att allt annat inte är möjligt. Åter igen är det DU som lägger värderingar i och tolkar det jag skriver, jag har ingenstans skrivit eller antytt att ångestproblematik är att se ner på etc. Mycket märkligt.

    Hmm...så du VET nu att jag är feminist? spännande....men lägg ner dina antaganden och tolkningar.Ytterst tröttsamt.  Dessutom, vad exakt är det som är osant, naivt och fjantiga tramserier med det jag skriver mer specifikt?

    Jodå kära du, uppenbarligen har du ett extremt behov att försöka sätta dig själv på någon slags piedestal och uttrycka dig som att det du skriver är facit när det är så uppenbart att du enbart försöker rättfärdiga det faktum att du är en rasistisk individ som inte alls har förstått vad det hela handlar om. Att du anser dig vara bättre än andra baserat på skitpremisser. Du förstår på fullaste allvar inte att det du anklagar mig för, bla nonchalant och nedlåtande, är exakt det du själv är?  Vart exakt är det medmänskliga, respektfulla, godhjärtade, kloka osv med att vara rasist?? Jisses så outbildad du framställer dig själv!


  • Shishii
    Anonym (Hugg ej på betet) skrev 2018-02-08 15:26:27 följande:

    Personen i fråga bygger bara halmgubbar för att få dig att gå i försvarsställning och slippa bemöta dina argument med fakta.


    Jo jag förstår att denna individ inte KAN bemöta mina argument med fakta, det han h*n visat gång på gång nu. Det är helt otroligt vilka nivåer vissa sjunker till för att försvara sin rasism. Usch!!
  • Shishii
    Nimzay skrev 2018-02-09 22:01:21 följande:

    Och vem har sagt att vi pratar om fakta? Allting är inte fakta. Hur man bemöter människor och vad man har för attityd gentemot människor behöver inte handla om fakta.


    Helt ärligt så orkar jag inte läsa igenom detta verbala diarré. Gav upp någonstans mellan "jag meeeenade inte såååå" och "jag bara antoog". Har faktiskt bättre saker för mig än att diskutera med ignoranta och outbildade troll som inte har ett dugg koll på läget. Fortsätt du att försvara din rasism med nonsens och totala motsägelser. Någon dag ska väl även du växa upp, bli torr bakom öronen och lära dig ett och annat om livet. ;)
Svar på tråden Jag är halvspanjorska, hur negativt blir det för mig om SD vinner valet?