• ccaamilla

    Byta till mam dinapp 2?!

    Hej.

    Jag är i valt och kvalet om jag ska byta från mam dinapp 1 till 2an till min son på 6 veckor. Anledningen till att jag vill byta är att han inte hinner äta mycket alls innan han somnar, sen vaknar han efter 1-2 timmar och är hungrig igen. Det är som att det går tungt för han och därför blir han trött och somnar innan han hinner äta färdigt. Ibland blir han också frustrerad och börjar tjorva när han äter. Rekommendationerna är ju att byta efter 2 månader så därför är jag lite rädd för hur han ska reagera på det ökade flödet. Vad kan hända ifall jag byter? När bytte ni till mam dinapp 2?

  • Svar på tråden Byta till mam dinapp 2?!
  • As86

    Sonen är 9 veckor och jag började testa 2an när han var drygt 7 veckor. Vi kör nu på olika flaskor då jag undersöker om det är skillnad. 2an upplever jag ibland att den går för fort men ibland går det bra. 1an upplever jag att han blir frustrerad på ibland. Han är uppfödd på calma flaska så vet inte om det är skillnaden på dessa dinappar som gör problemet eller om det är så att 2an har för högt flöde.

    Prova och se hur det går. Du märker nog hur det går. Det är inget som hindrar dig att köra båda omväxlande och jämföra.

  • Anotherone

    Säger också prova!

    Vi växlade mycket fram och tillbaka innan vi kunde byta helt. Vid vissa matningar var han lugnare och sög inte lika fort och då funkade nr 2.

    Nu är vi i samma process fast mellan 2 och 3

  • elyse

    Prova. Det som kan hända är att han inte hinner svälja och sätter i halsen. Min dotter var flera månader innan hon grejade nr 2. Nu är hon snart åtta månader och vi har nr 3 (Rek från fyra månader).

  • ccaamilla

    Tusen tack för hjälpen!

    Jag provade byta och det funkade jättebra. Han sög intensivt vid vissa matningar och det gjorde att han satte lite i halsen. När jag märkte att han började suga intensivt avbröt jag under matningen så han skulle få chans att svälja och lugna ner sig lite. Han blev van vid flödet rätt snabbt och nu går det helt smärtfritt :)

Svar på tråden Byta till mam dinapp 2?!