Inlägg från: Anonym (Det här handlar inte om invandring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)

    Hur ser ni på att SD vill ta ifrån etniska svenskar sitt medborgarskap?

    Anonym (Bryr mig inte) skrev 2018-02-16 07:42:37 följande:

    Har läst det där men bryr mig inte, är som etnisk svensk inte ett dugg oroad över deras politik men däremot betydligt mer oroad över situationen i Sverige. Det går knappt att gå ut längre utan att bli utsatt för brott, brott där det uteslutande är icke etniska svenskar som är skyldiga.


    Det är just det som är poängen här, att vara etnisk svensk är absolut inget skäl att inte oroa sig för SD.

    Men så där naiva och korkade var folk i 30-talets Tyskland också.

    När de kom för att hämta judarna sa jag ingenting, för JAG var ju inte jude.

    Fortsätt du att inte bry dig, men bli inte förvånad och stå inte och lipa om ingen finns kvar när de kommer för att hämta DIG.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (!!!???) skrev 2018-02-14 22:22:44 följande:

    Eftersom moderaterna och sossarna snor SDs frågor en efter en trots att dom tidigare skrek "rasist" när SD tog fram dom så måste så klart SD gå vidare och komma med nåt nytt.

    Kastar man ut första, andra eller tredje generationens invandrare pga kriminalitet så är jag verkligen för förslaget. Att även verka för att folk som inte vill integreras dvs lära sig språket, skaffa jobb, betala skatt och acceptera kvinnors lika värde åker tillbaka är jag också för.

    Sen tror jag faktiskt det finns en del som vill tillbaka till sina rötter, sin släkt, sin kultur och varmare breddgrader och då ska vi väl inte motverka det utan hellre underlätta. Eller?


    Ja du, det förslaget skulle innebära att många många Sverigedemokrater och deras anhängare skulle få packa väskan.

    Sedan undrar jag hur någon på allvar kan tro att det skulle vara praktiskt genomförbart att kasta ut tredje generationens invandrare som begår brott.

    Enda "chansen" att det skulle gå att genomföra skulle vara om Sverigedemokraterna hade egen majoritet och gjorde Sverige till en diktatur.

    Låter det som ett lockande framtidscenario?

    Moderaterna och Socialdemokraterna är normala, demokratiska partier och har mycket, mycket lite gemensamt med SD. Det förstår alla utom de som vägrar ta in att man kan ta kraftigt avstånd från SD av helt andra skäl än att man vill ha en obegränsad invandring.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Sjukt) skrev 2018-02-16 11:55:25 följande:

    Exakt. Dom faktaresistenta som svarar läser inte ens vad jag skriver utan svarar på vad dom tycker att någon annan dom uppfattat som kritisk mot SD för 5 år sen skrev. Sen skriver dom att dom kräver en länk fast det länkats typ 5 ggr i tråden nu. Att inte känna till en så viktig princip hos partiet man slåss för är ju...

    Jag försöker dock inte omvända faktaresistenta, hardcore SD-are som VILL ha dödsstraff och VILL förbjuda kulturer, VILL tvinga alla svenskar att va precis som dom och vara lojala med deras j-a Mao Åkesson utan jag vänder mig till majoriteten som INTE är så militant rabiata utan faktiskt vill fortsätta leva i en demokrati. Jag anser att vi kritiserar SD på fel sätt.

    Det handlar inte om invandring eller etnicitet i första hand, det viktigaste är inte vem av dom som slogs med järnrör eller skämde ut sig på en fest eller avslöjades som nättroll, det viktiga är ffs att dom är förtäckta, militanta terrorister vars mål är att införa diktatur iklädda kostymer. Genom att prata om otrygghet och invandring når dom både smygrasister och alla som blir förbannade över hur det daltas med kriminella men SD har inte satsat såhär hårt för att hjälpa pensionärer och sätta ?svenskarna först?.

    Alla som SD:arna i tråden föraktfullt kallar ?rödingar? och ?sossar? och inte bevärdigar minsta respekt är just SVENSKAR. Majoriteten av svenskarna passar inte in i deras bild av hur svenskar ska vara och dom har hela tiden haft i sin kärnideologi att helt enkelt avhumanisera all denna majoritet av sitt ?eget folk? dom påstår sig värna.

    DET är brännhett och mycket värre än att nån EU-parlamentariker är dum i huvet och knappt kan formulera sig eller förstå frågor.

    Hela tiden har dom spelat på offerrollen och gnällt på att dom inte ?får? ta plats fast dom får mest plats av alla partier i media och hela tiden har levt i demokrati och kunnat syssla med sin politik. Om SD vann valet så skulle dom inte återgälda den gesten då dom inte har den minsta respekt för ?sossar? (som majoriteten sympatiserar med) eller liberaler eller miljöpartister osv. Det står klart och tydligt att den som DOM inte uppfattar som ?svensk? oavsett hur blå ögon man har eller om man genetiskt är MER skandinavisk än vad dom själva är så är inte den personen en medborgare längre.

    Denprincipen är helt jävla sjuk och det är ju bra att flera av deras väljare i tråden skriver klart och tydligt att dom delar den principen med SD.

    Isåfall har dom ingen som helst trovärdighet när dom kritiserar kommunism eller IS, dom delar samma totalitära ideologi bara att ?idealsamhället? är lite olika beroende på etikett. För en sovjet-kommunist är idealsamhället när staten äger allt och bestämmer vad alla får tycka och säga. Där det är lika med döden annars. För en nazist är det typ samma sak egentligen förutom att dom anser att en massa olika etniska grupper ska dö. För IS samma sak, dom ska äga och bestämma allt och tvinga folket leva efter deras ideal.

    Och för SD så ska alla tvingas leva efter deras sjuka ideal, annars ska dom sluta räknas som svenskar.


    Vi verkar tycka och tänka lika om en hel del.

    Jag tycker också till viss del att kritiken mot SD ibland varit missriktad.

    Jag hör inte till dem som tror att alla som röstat på SD eller funderat på att göra det är ondskefulla nazister.

    En sådan svartvit världsbild där du antingen är med oss eller mot oss har däremot MÅNGA Sverigedemokrater och det har vi sett en hel del exempel på i den här tråden. Gillar man inte SD är man automatiskt "röding" eller kommunist. Nu väntar jag bara på att det ska börja talas om kulturmarxister också. Ett epitet man kastar på i princip alla som inte gillar SD, som till exempel Annie Lööf och Blondinbella som inte är något som ens vagt skulle kunna påminna om marxister.

    I min närhet har har jag flera personer jag tycker mycket om , bland annat familjemedlemmar och barndomsvänner som röstat eller funderat på att rösta på SD.

    Det är personer som aldrig skulle använda uttryck som "kulturmarxister", "rasfrämlingar", "judemedia" " feminiseringen av män" "HBTQ-maffian" och så vidare. De ser inte Ungern som ett föregångsland, de är inte Putin-vänliga och de tror definitivt inte på några antisemitiska konspirationsteorier om Soros, de har på sin höjd bara en vag aning om vem Soros är.

    De röstade på SD främst för att de var extremt missnöjda med att Sverige tog emot en så extremt stor andel av asylsökande på mycket kort tid medan stora delar av EU knappt tog emot några alls, för att inte tala om USA och de rika gulfstaterna.

    Samtidigt som det fattades stora resurser inom polisen, vården och omsorgen.

    Saker som gängkriminaliteten och skottlossningarna i storstäderna samt en växande religiös fundamentalism i vissa förorter spelade också in.

    DET HÄR KLIENTELET skulle säkert aldrig ha röstat på SD om de var mer insatta i vad partiet och dess företrädare egentligen står för. För dem spelar sådant du skrev i din trådstart en STOR roll.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (!!!???) skrev 2018-02-16 15:25:03 följande:

    Själv stör jag mig mer på alla kvinnor/flickor som behöver skyla sitt huvud och som inte kan bada eller vara med på gymnastik pga religion och dom finns överallt idag. Och alla problem som judar har i Malmö... Jisses vakna upp. Sånt kanske du vill tolerera i ditt Sverige, men det vill inte jag i mitt. Religion är djävulens påfund om du missat det.


    Om du ömmar för judarnas situation så är knappast SD rätt parti för dig. Har du ens någon aning om vilka antisemitiska grupperingar de sitter och samarbetar med i EU-parlamentet?

    Har du totalt missat den växande antisemitismen i SD:s idealsamhällen Polen och Ungern? Två allt mer fundamentalistiska regimer som snart är lika auktoritära och odemokratiska som de var under Kalla kriget då järnridån gick tvärs igenom Europa men som ledande företrädare för SD ständigt inte bara försvarar utan också ser som någon slags föregångsländer.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 15:26:40 följande:

    Religion är inte djävulens påfund, det gäller bara den falska religionen islam. 


    Ja, du är iallafall ärlig.

    SD älskar religiösa fundamentalister så länge det är vita europeiska kristna fundamentalister.

    Det är ingen nyhet för den som är det minsta insatt,

    SD vurmar ju enormt för Polen, som har en regim som är så religiöst fundamentalistisk att den nyligen var en hårsmån från att förbjuda abort även då graviditeten är ett resultat av våldtäkt eller incest och även då fostret har så svåra missbildningar att det inte skulle överleva förlossningen.

    Ett exempel på hur totalt verklighetsfrånvända SD är när de påstår sig representera det de flesta svenskar innerst inne tycker och tänker.

    Även om de flesta svenskar tror ganska starkt på religionsfrihet så har de inte mycket till övers för religiösa fundamentalister och tyvärr, då spelar det ingen roll för de flesta svenskar om det är vita religiösa fundamentalister det handlar om.

    Sådant spelar bara roll för SD:s mest sekteristiska anhängare.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (!!!???) skrev 2018-02-16 13:17:35 följande:

    Fast i vissa länder var det lugnare innan dom fick demokrati. Rätt diktator kanske är bra för Sverige. Då kanske vi inte skulle ha den fulsoppa vi har idag.


    Ja, så tycker säkert SD:s sekteristiska kärna men det kan du ge dig fan på att knappast några av alla de övriga människor som enligt opinionsmätningarna sympatiserade med partiet för ett eller ett par år sedan gör.

    En väldigt stor del av dem var säkert ganska okunniga om vad SD egentligen står för utan angav dem som alternativ i opinionsmätningarna enbart för att de ville ha en mer reglerad invandring än vad vi hade hösten 2015 .
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 16:04:28 följande:

    Polacker och ungrare har alltid varit antisemiter. Det är inte alls någon nyhet. Det enda som växer i Östeuropa just nu, är hatet mot islam. Vilket är lite roande med tanke på hur lite polacker och ungrare exponerats för islam, i jämförelse med t ex Sverige, Tyskland, Frankrike och UK.

    Vad som är på frammarsch är däremot acceptansen för antisemitism i Sverige, och den är vidrig! Vad den beror på i Sverige, vet alla som har ett fungerande intellekt. Att våra sittande politiker stödjer detta är verkligen skandal och gör att man skäms för att vara svensk.


    Jag påstår inte att antisemitism är något nytt inslag i Polen och Ungern. Det har alltid existerat. Det jag påstår är att antisemitismen där har växt betydligt på senare år i takt med att länderna blivit mer och mer auktoritära och odemokratiska.

    Om du tror att SD är någon garant mot antisemitism är du helt fel ute.

    Det är ingen slump att det är en Sverigedemokratisk riksdagsledamot som ville räkna judar bland medieägare.

    Det är ingen slump att det är personer i just Sverigedemokraternas ledning (Söder och Karlsson) som påstår att judar inte är svenskar och inte tillhör nationen.

    Det är ingen slump att det är just Sverigedemokrater som samarbetar tätt med hardcoreantisemiter i EU-parlamentet.

    Det är ingen slump att det är på nätsidor SD sponsrar och samarbetar med som det frodas konspirationsteorier om att "judemaffian" ligger bakom "massinvandringen" och "islamiseringen" av Sverige och det ständigt tuggas och tjatas och idisslas om Soros som då skulle vara i det närmaste Hin håle själv.

    Bröderna Ekeroth och en liten handfull andra sionister i partiet står inte på något sätt i motsättning till allt det uppräknade och mer därtill.

    Det är snarare bara ett av många exempel på hur otroligt motsägelsefullt SD är och att man ofta pratar med kluven tunga.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (!!!???) skrev 2018-02-16 16:23:34 följande:

    Du verkar inbilla dig att det kommer gå dåligt för SD i valet. Förbered dig på att bli rejält besviken... 


    Jag tror att du är den som kommer att bli besviken.

    Väljarna kommer att förstå att det finns flera normala, demokratiska partier att välja på för den som vill ha tex en mer reglerad invandring än vi hade 2015, fler poliser, stora insatser mot gängkriminalitet, rättssäkra åldersbedömningar så att barn slipper bo med vuxna och vuxna inte tar upp platser på boenden avsedda för omyndiga , adekvata åtgärder mot terrorresenärer och en utbyggd och förbättrad välfärd överlag.

    Det är ju en pytteliten majoritet som egentligen vill ha den Sverigedemokratiska smörjan med fixering av vem som tillhör nationen, fixeringen vid "svensk kultur", vurmande för Ryssland, Polen och Ungern, tjat om "kulturmarxister", uttalanden om avskaffad pressfrihet (Ekeroth) och fixeringen vid kvinnors reproduktion .
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 16:51:20 följande:

    Det är här du tar fel. Att det finns enstaka politiker i SD som är nassar eller drar åt det antisemitiska hållet, betvivlar jag inte. SD föddes en gång i tiden som ett nasseparti, för den mer lågpannade och otvättade delen av befolkningen.

    Det har dock ändrat sig, och idag har SD inte fler rasister eller antisemiter än t ex sossarna. Snarare tvärtom skulle jag vilja säga. S är öppet antisemitiska och skänker gladeligen pengar till Hamas och andra terrororganisationer.

    Det om något är djupt odemokratiskt. Sen har S en väldigt djupgående historia med antisemitism, som är betydligt mer problematisk än den du finner i SD. SD väljer trots allt att rensa upp i de egna leden, S gör det inte.

    Dessutom är det inte SD som skapat den systemkollaps som nu breder ut sig i hela samhället. Den kan vi tacka främst S för, men även alliansen till viss del.

    När det gäller nätsidor och annat du nämner, så tycker jag att du kan lägga ner det. Guilt by association är fortfarande inte ett gångbart sätt att argumentera och SD kan inte heller ta ansvar för alla som sympatiserar med dem, oavsett hur störda åsikterna ser ut.


    Vadå Guilt by association?

    Det är bevisat att Ekeroth aktivt och organiserat sponsrat Avpixlat samt haft redaktionellt inflytande.

    Det är bevisat att Mattias Karlsson skrivit artiklar åt Avpixlat.

    Självklart kan inget parti ta ansvar för alla som sympatiserar med dem, men här snackar vi inte sympatisörer utan ledande företrädare i partitoppen.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 18:20:10 följande:

    Läs vad du skrev lite noggrannare en gång till. Ekeroth skulle enligt dig alltså vara så självhatande, att han aktivt stöttar de största judehatarna i samhället?

    "Det är ingen slump att det är på nätsidor SD sponsrar och samarbetar med som det frodas konspirationsteorier om att "judemaffian" ligger bakom "massinvandringen" och "islamiseringen" av Sverige och det ständigt tuggas och tjatas och idisslas om Soros som då skulle vara i det närmaste Hin håle själv."

    Nej, så är det troligtvis inte. Det du skriver ovan är nasseretorik, vilket florerar på alla ställen (på nätet) som står höger om mitten. Det gör inte att dagens SD är nassar eller antisemiter, för att de stödjer nättidningar som också råkar attrahera nassarna.


    Att Ekeroth aktivt och organiserat stöttat Avpixlat är ingen hemlighet. Det har han ju erkänt offentligt. Har du missat det?

    Att Avpixlat haft antisemitiska inslag i sitt redaktionella material , som videos med Nick Griffin är inte heller någon hemlighet. Har du missat det?

    Det kan tyckas mycket motsägelsefullt ja.

    Men SD är ju ett parti fullt av liknande motsägelser.

    Man påstår sig vara demokrater, har till och med ordet i partinamnet men försvarar öppet inskränkningarna i demokratin i Ryssland, Ungern och Polen, precis som dåvarande VPK gjorde på 60- och 70-talet .

    Man påstår att muslimerna är ett hot mot homosexuellas rättigheter och människovärde och att det är en anledning att bekämpa islam och muslimsk invandring men har ledande företrädare i partitoppen som fällt grovt homofobiska kommentarer (Söder om "avloppssex" är bara ett av många exempel) Man lät också företrädare för SD lokalt i Södertälje hållaser ett bra tag när de i princip byggde upp sin valkampanj på ren hets mot homosexuella genom att visa upp en bild på ett samkönat par som kysstes och förklara att det var vad alla andra partier ville göra med Sverige.

    Man påstår att muslimerna är ett hot mot kvinnors rättigheter och människovärde och att det är en anledning att bekämpa islam och muslimsk invandring men själva avfärdar man ryggradsmässigt allt som har med feminism och jämställdhet att göra, och då menar jag i princip allt, inte bara enskilda feministiska extremister eller enskilda fundamentalistiska feministiska grupper av galningar.

    Eftersom SD har svart bälte i att vara motsägelsefulla är det enligt mig inte det minsta märkligt att det finns både antisemiter och sionister i partiet.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 16:51:20 följande:

    Det är här du tar fel. Att det finns enstaka politiker i SD som är nassar eller drar åt det antisemitiska hållet, betvivlar jag inte. SD föddes en gång i tiden som ett nasseparti, för den mer lågpannade och otvättade delen av befolkningen.

    Det har dock ändrat sig, och idag har SD inte fler rasister eller antisemiter än t ex sossarna. Snarare tvärtom skulle jag vilja säga. S är öppet antisemitiska och skänker gladeligen pengar till Hamas och andra terrororganisationer.

    Det om något är djupt odemokratiskt. Sen har S en väldigt djupgående historia med antisemitism, som är betydligt mer problematisk än den du finner i SD. SD väljer trots allt att rensa upp i de egna leden, S gör det inte.

    Dessutom är det inte SD som skapat den systemkollaps som nu breder ut sig i hela samhället. Den kan vi tacka främst S för, men även alliansen till viss del.

    När det gäller nätsidor och annat du nämner, så tycker jag att du kan lägga ner det. Guilt by association är fortfarande inte ett gångbart sätt att argumentera och SD kan inte heller ta ansvar för alla som sympatiserar med dem, oavsett hur störda åsikterna ser ut.


    Jag vet inte om du anser att den ekonomisk-politiska talesmannen tillhör den "otvättade och lågpannade " delen av befolkningen. Men han kom ju undan med sina judeskämt eftersom han står nära partiledningen.

    Känns det bra för dig ?

    Och känns det bra när SD:s EU-parlamentariker förminskar och bagatelliserar gruppkollegors antisemitiska agitation med att Beppe Grillo ju viftar med armarna , skrattar och ser så rolig ut när han pratar?

    EU-parlamentarikern kanske också tillhör de "långpannade och otvättade" enligt dig?

    Eller är det "systemkollapsens" fel att EU-parlamentarikern och den ekonomisk-politiske talesmannen får hållas ? Gör den att både de och partiet saknar eget ansvar?

    Hur som helst så håller varken SKMA (svenska kommittén mot antisemitism eller Judiska Centralrådet med dig om att SD är något bra val om man är orolig för antisemitism .

    Tycker du verkligen inte att det säger NÅGONTING?
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 21:51:43 följande:

    SKMA är i mina ögon en vänsterorganisation (tyvärr) och vad jag vet har JCR aldrig tagit avstånd från SD, däremot kritiserat och bett dem välja sida i olika sammanhang. Du bör ha klart för dig att bara för att man råkar vara jude, så delar vi inte alla politisk uppfattning, bara för att vi råkar ha samma etniska och/eller religiösa bakgrund. Jag är av naturliga skäl en storhatare av antisemitism och enligt vissa även sionist, men tycker att SD är det enda vettiga alternativet i Sverige just nu, då alla andra politiker låter judehatet i t ex Malmö fortsätta helt okontrollerat, samtidigt som idioten Wallström åker runt i världen och fjäskar för terroristledare. Som svenska skattebetalare sen får hjälpa till att finansiera. Fy fan säger jag bara! Oavsett hur du vränger orden, är vi ruskigt nära en systemkollaps, det är en sak som är säker.


    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 21:51:43 följande:

    SKMA är i mina ögon en vänsterorganisation (tyvärr) och vad jag vet har JCR aldrig tagit avstånd från SD, däremot kritiserat och bett dem välja sida i olika sammanhang. Du bör ha klart för dig att bara för att man råkar vara jude, så delar vi inte alla politisk uppfattning, bara för att vi råkar ha samma etniska och/eller religiösa bakgrund. Jag är av naturliga skäl en storhatare av antisemitism och enligt vissa även sionist, men tycker att SD är det enda vettiga alternativet i Sverige just nu, då alla andra politiker låter judehatet i t ex Malmö fortsätta helt okontrollerat, samtidigt som idioten Wallström åker runt i världen och fjäskar för terroristledare. Som svenska skattebetalare sen får hjälpa till att finansiera. Fy fan säger jag bara! Oavsett hur du vränger orden, är vi ruskigt nära en systemkollaps, det är en sak som är säker.


    Och exakt varför är då SD (btw det enda partiet som inte deltar i Kippavandringarna i Malmö) ett bättre alternativ än Liberalerna som är på för dig rätt planhalva i politiken och som alltid varit kända både för att vara Israelvänliga och för att hålla en hård linje mot antisemitism?

    I Liberalerna får du leta länge för att hitta ett enda uttalande någon skulle tolka som antisemitiskt.

    Men fortsätt du att till varje pris förtränga att SD är det parti med överlägset flest antisemiter på höga poster (ja, de spöar till och med vänsterpartiet där) och att antisemitismen är en lika ingrodd del som homofobin i partiet. Precis som hbtq-personerna i partiet försöker du lura dig själv och tänka bort att antisemitismen respektive homofobin är i högsta grad levande i Sverigedemokraterna . Men att hatet mot muslimerna (eller mera korrekt alla personer man uppfattar som muslimer eller tycker ser ut som muslimer) överskuggar antisemitismen och homofobin med hästlängder betyder verkligen inte att antisemitismen och homofobin försvunnit och utrotats i partiet.

    Gör det verkligen inte det minsta ont i dig att höra "din" EU-parlamentariker vifta bort bagatellisera gruppkollegors antisemitism med att de är så bombastiskt roliga när de viftar med armarna och skrattar?
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-02-16 23:14:10 följande:

    Det är rätt obehagligt att höra hur självbelåtet du försöker läxa upp mig kring vad antisemitism är för något. I synnerhet som jag själv är jude och bor i Skåne. Det är nästan lite skrattretande måste jag säga. 

    Jag har träffat SD-människor på kippavandringarna och vad jag vet har inga partier varit där för att representera sin politik, utan enbart i egenskap av personer som visar solidaritet med den tynande gruppen judar i Malmö. Fast nu är det ett par år sedan jag gick rundan. Sist träffade jag dock Alf Svensson (f.d. KD) han var mycket sympatisk och verkade förstå allvaret Reepalu ständigt mörkade. 


    Alla partier utom SD hade officiella representanter på plats på den stora Kippavandringen i december 2017.

    Att politiker inte tar judehatet i Malmö på allvar stämde på Reepalus tid, ja. Han avgick 2013. Schönström är inte lika tolerant mot intoleransen.

    Alf Svensson var sympatisk , ja. Där har du också ett borgerligt parti med nolltolerans mot antisemitism. Du är inte tvingad att rösta på SD.

    Jag kan förstå att du tycker att det är obehagligt att konfronteras med antisemitismen i Sverigedemokraterna.

    Men sanningen gör ont ibland.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Sjukt) skrev 2018-02-16 14:36:23 följande:

    Samma här. En del fd kollegor innan jag pluggade vidare och 2 barndomskompisar som själva är första generationens invandrare. (Fast dom har bara röstat på dom i förra valet och tänker inte göra om det nu)

    Vem vill inte ta itu med gängkriminalitet, jag stör mig sjukt mycket på att det ursäktas med socioekonomisk utsatthet från en del håll. Men som sagt, en diktatur är miljoner ggr värre än kriminalitet i förorter.

    Jag blir så förbannad på att sverigedemokrater anser sig ha att göra med om Kalle Eriksson är gift med en kvinna från Uganda eller om Lisa Nilsson har barn med en muslim och dom firar både jul och ramadan. Om Urban Eriksson vill utforska buddhism eller om Stina och Lina tycker det ska få finnas moskéer såväl som synagogor och kyrkor i Sverige. Att Svenska kyrkan är antirasistisk och del av en global, kristen gemenskap.

    Det är ingen som tvingat dom att bli muslimer men själva vill dom tvinga alla att inordna sig under vad DOM tycker är ok.

    Helt sjukt provocerande och det är inga demokratiska värderingar alls utan totalitära. Sverigedemokrater har mer gemensamt med Stalin än självaste Vänsterpartiet.


    Javisst är de totalitära. Att de vill styra även hur vanliga majoritetssvenskar ska leva , tänka och känna verkar vara extremt svårt för många att ta till sig.

    Det går tydligen inte ens att föreställa sig att man kan vara motståndare till SD av något annat skäl än att man vill ha en totalt obegränsad invandring.

    Det märks tydligt på imbecilla uttalanden om att "numera är det ju ingen skillnad på SD och sossarna eller SD och Moderaterna" . Eeeeh, jo det är det.

    Min egen motvilja mot SD har aldrig främst handlat om deras syn på hur många asylsökande vi ska ta emot eller inte ta emot. Trots att jag inte alls förespråkar samma asylpolitik som SD.

    Nej, den har alltid främst handlat om det fascistiska och auktoritära i partiet.

    En partitopp skriver "eftersom Sverige inte är Ungern ÄN".

    En annan partitopp skriver öppet på sociala medier att man planerar att avskaffa pressfriheten.

    Partitoppar gör offentliga uttalanden om att tornedalingar och samer inte är svenskar och inte hör till nationen, att man inte kan vara både kurd och svensk, att man inte kan vara både jude och svensk.

    Det är bara några exempel på saker som gör att jag aldrig aldrig någonsin skulle rösta på SD oavsett om så femtio förorter skulle brinna varje natt.

    Just det stycket du citerar ur partiprogrammet tror jag inte jag har sett tidigare, men jag blev inte ett dugg förvånad. Dels kände jag igen språkbruket med dravel om "vem som tillhör nationen", dels erkänner de ju som sagt öppet sin beundran för Ungern, Polen och värst av allt RYSSLAND och då är sådana här skrivningar bara vad man kan vänta sig.

    Apropå vänstern:

    Det som är så ironiskt är ju att SD öppet försvarar inskränkningar i demokratin i precis samma länder som där Vänstern försvarade inskränkningar i demokratin på 70-talet.

    Att SD nu försvarar dessa inskränkningar har helt klart med deras fascistiska världsbild att göra. Polen och Ungern har ju ingen asylinvandring alls så det är helt uppenbart att det är mot den egna befolkningen alla dessa inskränkningar av demokratin riktar sig.

    På 70-talet frågade man med all rätt människor i Vänsterpartiet "Vill ni ha det som i Sovjet".

    Idag är det precis lika befogat att fråga SD "Vill ni ha det som i Ryssland / Polen/ Ungern?
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Suck) skrev 2018-02-19 10:15:04 följande:

    Nej, det står inte. Det du beskriver är din tolkning av texten, inte vad som faktiskt står. Även du väljer att bortse från stycken som explicit motsäger din tolkning.

    På samma sätt vill både miljöpartiet och vänsterpartiet, enligt sina principprogram, avskaffa nationalstaten. Miljöpartiet har precis tillbringat fyra år i regeringsställning och detta har inte skett; tvärtom. Istället för att bjuda in alla åtta miljarder världsmedborgare till Sverige medverkade miljöpartiet till att genomföra SDs migrationspolitik.

    Att det ska vara så svårt att förstå syftet med princip- och partiprogram, och i vilken utsträckning de påverkar faktiska politiska beslut. Suck!


    Trams.

    Nog för att Vånsterpartiet är fullt av märkliga tomtar, men nej, de vill inte alls avskaffa nationalstaten. 1919, då de deltog i Komintern i Moskva var det säkert så men idag finns det ingenting alls i deras princip- och partiprogram som säger att de vill avskaffa nationalstaten.

    Vänsterpartiet har i många år varit positiva till ett stärkt svenskt försvar och en återinförd allmän värnplikt , låter det kompatibelt med att avskaffa nationalstaten?

    De vill heller inte ha en fri invandring och det står i deras program. Att deras politik i praktiken innebär en i princip fri invandring är en annan sak men nu var det väl vad som stod i programmen du ville prata om?
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Sjukt) skrev 2018-02-18 14:42:52 följande:

    Exakt, exakt, exakt, exakt!! Jag är liberal och ser att SD kastar sten i glashus när dom gnäller om vänstern. SD går LÄNGRE än extremvänstern i hur mycket dom vill kontrollera befolkningen. Inte ens Vänsterpartiet snackar om att dom som inte håller med dom inte är SVENSKAR längre. Alltså bara den formuleringen i partiprogrammet är så fruktansvärt totalitär, antidemokratisk och extrem, jag tänker faktiskt mer på kommunister än på nazister när det gäller SD.

    Kommunistiska diktaturer förbjuder också kultur, bestämmer hur folket ska vara och inte ska vara, vilka som är folkets fiender osv. Sovjet förbjöd en massa kulturella saker som tex vissa idrotter, musik osv och bestämde hur en sovjetisk medborgare skulle stöpas, annars var man folkfiende och fängslades. Kina förbjuder bl.a Falun Gong (som är en väldigt fredlig och meditativ gymnastik som påminner om Tai Chi) och fängslar och torterar utövare.

    Sverigedemokrater i tråden skriver att svenskar inte får ha vilken religion vi vill, vilken kultur vi vill (många är tex fascinerade av Japan, andra älskar Storbritannien och bakar scones, vissa är fascinerade av Indien, andra Mellanöstern osv)

    Nej, jag kan bara inte smälta hur folk har MAGE att utttala sig om hur andra människor ska leva sina liv!

    Sverigedemokrater ska ge fan i mina åsikter, värderingar och vilken kultur jag utövar eller tycker om. Dom har inte ett piss att göra med folks privatliv.

    Och sen ska dom ge fan i att försöka distansera sig från vänstern och gnälla på att dom lägger sig i för mycket när dom själva vill att staten ska ha mycket mer makt över individen än den haft i modern tid. Jag är svensk, mina föräldrar är, mina far och morföräldrar är osv. Och svenskar är inte per definition sverigedemokrater.

    Fy, jag är så ARG!

    Jag vill också ha reglerad invandring, jag vill ha strängare straff för GROVA våldsbrott och GROV kriminalitet, ser det som en nödvändighet. Jag tyckte att Jan Björklund och Nyamko Sabunis förslag om bla språktest var mycket bra.

    Jag vill ha en integration som både är välkomnande och ställer krav. Ordning och reda i skolan, ja tack osv.

    Det har ingenting med SD att göra, det är inte att fiska i grumligt vatten, det är realistiskt och sunt förnuft.

    Det är också en förutsättning för demokrati och mångfald vilket jag självklart vill ha.


    Anonym (Sjukt) skrev 2018-02-18 14:42:52 följande:

    Exakt, exakt, exakt, exakt!! Jag är liberal och ser att SD kastar sten i glashus när dom gnäller om vänstern. SD går LÄNGRE än extremvänstern i hur mycket dom vill kontrollera befolkningen. Inte ens Vänsterpartiet snackar om att dom som inte håller med dom inte är SVENSKAR längre. Alltså bara den formuleringen i partiprogrammet är så fruktansvärt totalitär, antidemokratisk och extrem, jag tänker faktiskt mer på kommunister än på nazister när det gäller SD.

    Kommunistiska diktaturer förbjuder också kultur, bestämmer hur folket ska vara och inte ska vara, vilka som är folkets fiender osv. Sovjet förbjöd en massa kulturella saker som tex vissa idrotter, musik osv och bestämde hur en sovjetisk medborgare skulle stöpas, annars var man folkfiende och fängslades. Kina förbjuder bl.a Falun Gong (som är en väldigt fredlig och meditativ gymnastik som påminner om Tai Chi) och fängslar och torterar utövare.

    Sverigedemokrater i tråden skriver att svenskar inte får ha vilken religion vi vill, vilken kultur vi vill (många är tex fascinerade av Japan, andra älskar Storbritannien och bakar scones, vissa är fascinerade av Indien, andra Mellanöstern osv)

    Nej, jag kan bara inte smälta hur folk har MAGE att utttala sig om hur andra människor ska leva sina liv!

    Sverigedemokrater ska ge fan i mina åsikter, värderingar och vilken kultur jag utövar eller tycker om. Dom har inte ett piss att göra med folks privatliv.

    Och sen ska dom ge fan i att försöka distansera sig från vänstern och gnälla på att dom lägger sig i för mycket när dom själva vill att staten ska ha mycket mer makt över individen än den haft i modern tid. Jag är svensk, mina föräldrar är, mina far och morföräldrar är osv. Och svenskar är inte per definition sverigedemokrater.

    Fy, jag är så ARG!

    Jag vill också ha reglerad invandring, jag vill ha strängare straff för GROVA våldsbrott och GROV kriminalitet, ser det som en nödvändighet. Jag tyckte att Jan Björklund och Nyamko Sabunis förslag om bla språktest var mycket bra.

    Jag vill ha en integration som både är välkomnande och ställer krav. Ordning och reda i skolan, ja tack osv.

    Det har ingenting med SD att göra, det är inte att fiska i grumligt vatten, det är realistiskt och sunt förnuft.

    Det är också en förutsättning för demokrati och mångfald vilket jag självklart vill ha.


    Den absoluta majoriteten av alla svenskar (inklusive jag själv) vill ha en i någon form reglerad invandring och kraftfulla insatser mot våldsbrott, terrorresenärer och gängkriminalitet.

    För många Sverigedemokrater med förvriden världsbild är det ett "bevis" på att de i själva verket företräder majoriteten av svenskarna , är "folkets parti" och att de bara säger och skriver vad de flesta svenskar innerst inne tycker och tänker.

    Vilket är fel, fel, fel.

    De flesta svenskar ser med fasa och inte med förtjusning på utvecklingen i Ryssland och tycker att Putin är en halvgalning, minst sagt.

    De flesta svenskar vill inte att politiker ska tala om för dem vilken kultur de ska uppskatta och utöva, eller att de behöver föda fler barn för nationens skull.

    Svenskar vill utöva kultur och föda barn (eller låta bli att föda barn) för sin egen skull, inte för Sveriges bästa.

    De flesta svenskar känner mer samhörighet med en sekulär syrier som slagits mot IS och är antingen ateist, agnostiker eller muslim på samma sätt som de flesta svenskar är kristna än vad de gör med en fundamentalistiskt katolsk polack som är med i "Lag och Rättvisa" och vill förbjuda abort efter våldtäkt och vid grova fosterskador.

    Så nej, de vill nog inte att personer som Ekeroth som pratar om att invandring från "kulturellt närstående" länder inte är något problem ska få avgöra vem som får sätta sin fot i Sverige. (EU:s regler om fri rörlighet för medborgare i EU-länder misstänker jag att SD kommer att ignorera om de skulle få styra Sverige).

    De flesta svenskar struntar i om en arbetskamrat eller en pedagog på ungarnas förskola bär hijab ( den vanliga typen av slöja, inte något burka liknande) så länge hon pratar flytande svenska och sköter sitt jobb på ett bra sätt.

    De flesta svenskar vill heller inte ha en vikarierande partiledare som publicerar narcissistiska fantasier på sociala medier om att uniformerad stationspersonal när de får syn på honom springer upp på tåget, ställer upp sig på led, gör honnör för honom , ställer sig i kö för att få skaka hand och säger att han är deras enda hopp.

    Sådan personkult är väldigt osvenskt, det är ett fenomen som snarare förekommer i Ryssland och Östeuropa.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Sjukt) skrev 2018-02-21 16:34:06 följande:

    Men eller hur. Det handlar inte om invandring som ditt nick säger och det handlar verkligen inte om svenskhet heller eller att älska Sverige. Finns ju inga som HATAR Sverige och svenskhet så mycket som sverigedemokrater. Hatar hela vår moderna historia eftersom dom där hemska sossarna har styrt landet då. Hatar vår unika kultur och politik och tjatar hela tiden om att det är mycket bättre med mer nationalistiska länder som viftar med sina flaggor och pratar mycket om kärleken till sitt land. Det åsiktsförtryck och den helt galna idén om att skriva in vilken kultur och lojalitet en medborgare måste ha för att få fortsätta vara medborgare är ju helt främmande i Sverige. Kunde inte vara mer osvenskt. I Ryssland, visst, där en fd Sovjetare och KGB-agent tillochmed bestämmer vad som ska hända i sängkammaren och människors hjärtan, eller i typ Gambia, Iran osv. Men inte i Sverige.

    Jag har min kultur, mina åsikter, mina värderingar, och sen får andra lyssna på dansbandsmusik om dom vill, eller handla på Ullared, syssla med ?raggarkultur?. Det lägger inte jag mig i även om jag själv aldrig skulle delta. Ingen vill hindra folk som tänker isolera sig och inte vill lära känna några ?invandrare? eller ?sossar?, det är fritt fram. Det är också fritt fram att vara kritisk mot integrationspolitiken, vi lever ju i en demokrati.

    SD:are påstår att dom inte får tycka och säga vad dom vill men det får dom och det gör dom och dom får rösta på vad dom vill.

    Problemet är inte detta utan att dom själva vill förbjuda resten av landet att säga, tycka, tänka och göra som VI vill.

    Dom är fräcka nog att skriva in i sitt program att dom bestämmer vem som är svensk, även för oss som bott här i generationers generationer.

    Dom är fräcka nog att snacka om att nedmontera pressfriheten (!)

    Man måste vara otroligt dum, obildad eller diktatoriskt lagd för att vara för det. Jag gissar på framförallt det sista alternativet.


    Visst är det så. Du har rätt i allt du skriver. Det svenska folket duger inte som det är åt SD. De vill ha ett helt annat slags folk.

    "Också många svenskar skulle behöva utsättas för assimileringspolitik " har Jimmie Åkesson sagt rätt ut i en intervju i Dagens Samhälle.

    I samma intervju säger han också:

    "Massinvandringen är en del av det (att vår svenska identitet är hotad) men det handlar också om en allmän kulturradikal utveckling sedan decennier tillbaka".

    Kommentarer känns nästan överflödiga här men man kan ju ändå göra några enkla reflektioner.

    ALLA länder som inte är isolerade diktaturer utvecklas ständigt.

    Ingen människa i Sverige blir tvingad till en "kulrurradikal" livsstil. Det är helt i sin ordning att leva i kärnfamilj, ha kolonilott, köra Volvo och åka på semester till de svenska fjällen på vintern och den svenska skärgården på sommaren. Det gör hur många som helst utan några repressalier alls från staten.

    Sverige har aldrig haft en alltigenom homogen kultur. "Sillamacka" som talmannen tydligen tror är det absolut svenskaste som finns är inget etablerat begrepp alls i stora delar av Sverige för att ta ett enkelt exempel. Det är nog betydligt vanligare att äta sill på tallrik med kokt potatis.

    Sverige är och har länge varit ett fantastiskt land på många sätt . Jag är väldigt glad att jag är född just här. Men det har aldrig varit den Sörgårdsidyll som Åkesson i den nämnda intervjun längtar tillbaka till. Det gamla folkhemmet inkluderade aldrig alla. Ända in på 1960-talet tvingades tillexempel många kvinnor mot sin egentliga vilja adoptera bort sina barn enbart av ekonomiska skäl .

    SD:s martyrskap skulle man kunna skriva ett eget inlägg om...

    Många verkar på allvar tro att vad de kallar "mainstreammedia" inte skulle ha nämnt saken med en rad om Beatrice Ask och Anders Borg år 2012 berusade smygit runt med aluminiumrör i centrala Stockholm.
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Fy f) skrev 2018-02-20 15:53:35 följande:

    Till punkt och pricka. Den här debatten är oerhört viktigt att ha nu inför valet för som det har sett ut hittills har det handlat om att jämföra SD med nazister och bara diskutera invandring med dom och då är det inte konstigt att dom växer. Det borde istället handla om deras ideologi som är oförenlig med demokrati och hur både dom och deras väljare vill tvinga alla att likrikta sig och anser sig ha rätt att bestämma vad som är svenskt eller ej, även på infödda svenskar.


    Absolut!

    De som verkligen tycker att tex Ungern är ett föredömligt land och att Ekeroth är en tillgång och inte en belastning för partiet berörs ju inte av information om och ifrågasättande av det fascistiska , auktoritära och totalitära hos Sverigedemokraterna.

    Men för alla som röstade på dem i protest eller för att de kände sig svikna av de partier de vanligtvis brukar rösta på spelar det absolut roll.

    Det är mycket olyckligt att så mycket av den officiella kritiken mot dem enbart har handlat om deras invandringspolitik och att de är rasister.

    Ibland tycker jag också att det varit oproportiorneligt stort fokus på vad någon ersättare i en nämnd i en kommun med typ 15 000 invånare har sagt eller skrivit på sociala medier.

    Det är förstås inte fel i sig att ta upp deras grodor, varken i vanlig massmedia eller sociala medier men det är betydligt allvarligare och farligare att riksdagsmän och partitoppar öppet stöder fascister och försvarar demokratiska inskränkningar som till och med fått EU att hota med indragen rösträtt .
  • Anonym (Det här handlar inte om invandring)
    Anonym (Suck) skrev 2018-02-23 04:51:10 följande:

    Ingen orkar bemöta er längre. Ni är faktaresistenta och osammanhängande (på ett anmärkningsvärt snarlikt sätt) och torgför era vantolkningar som vore det Sanningen. Ordflödet ger ett närmast gränspsykotiskt intryck.


    Vantolkningar? Faktaresistens?

    Så sent som förra veckan orerade SD om hur orättvisa EU , "sjuklövern" och "gammelmedia" är mot partiets bajsbruna älsklingsland Ungern i riksdagens utrikespolitiska debatt.

    Var det inte så?

    Eller manipulerade kanske Stora Stygga Media den direktsända debatten?

    Var det rentav Soros själv , djävulen i människohamn enligt SD:s konspirationsteorier som passade på att missbruka sin världsomfattande makt för att "vinkla" den svenska riksdagens utrikespolitiska debatt och framställa SD i dålig dager?
Svar på tråden Hur ser ni på att SD vill ta ifrån etniska svenskar sitt medborgarskap?