• Madida

    Fråga till er med 2 eller fler barn där ni behövt vistas på sjukhus

    Ni som har 2 eller fler barn där ett av barnen behövt ligga på sjukhus minst 1 vecka - vem av föräldrarna har legat inne tillsammans med barnet? Gärna att barnet som ligger inne är under 1 år gammal.

    Ni som inte varit med om det men vill svara ändå kan väl försöka föreställa sig hur ni hade gjort?

    Kommentera gärna om ni har några tankar ni vill ventilera :)

    Frågan har uppstått nu när vi har ett barn som föddes för 1 vecka sedan och ligger på neonatal samt ett barn som är 3 år. Några personer verkar reagera på hur vi löst vistelsen så därför är jag nyfiken på hur andra gjort?


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till er med 2 eller fler barn där ni behövt vistas på sjukhus
  • Fru Ve

    Om det är en bebis och jag ammar så är det ju svårt för pappan att vara där och jag är hemma. Så i det fallet hade det blivit jag. Om jag inte ammat bebis eller det varit ett större barn hade vi nog turats om varannan dag tror jag. Verkar tufft att ligga inne på sjukhus hela tiden så det kan nog vara skönt att vara hemma emellanåt också.

    Vår son som är 1 år ska läggas in snart och opereras. Pappan är föräldraledig så det blir i första hand han som följer med till sjukhuset. Men jag följer nog också med om vi får barnvakt till de större barnen och jag kan vara ledig.

  • lövet2

    Eftersom jag ammat barnen tills de varit 1 år, så har jag varit på sjukhuset med dem. Däremot var pappan med ett par av de större barnen (en hjärnskakning och en operation) då de måste ligga inne.

  • Madida

    Fler röster? :) Tänker att ni gärna får bortse från amning då det i sådant fall är omöjligt för pappan att "byta av"


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Tjej)

    Har ett småsyskon som fick ligga på neo och ett äldre syskon med funktionshinder som inte klarar vara borta från mig (mamman) så länge. Vi gjorde så att jag var på neo hela dagarna och pappan var där när äldre barnet var i skolan. På nätterna var vi bägge hemma med äldre barnet och personalen tog hand om bebisen. Det var dock bara en vecka. Sista två nätterna på neo stannade jag med bebisen där hela tiden och natten innan var mormor där. Innan dess hade vi inget rum med sängar utan bebisen låg på en sal och när vi var där satt vi i fåtölj bredvid sängen och höll i bebisen. Ingen amning.

    När äldre barnet behövde opereras var bägge föräldrar med och farmor tog hand om bebisen över natten.

  • Zinken

    Nu har mina har aldrig legat inne en hel vecka men upp till 3 dagar med astma från 1 års ålder och det har alltid varit pappan som har åkt dit, även om det hade blivit längre hade förmodligen pappan varit den som stannade, i alla fall när vi bodde ihop fortfarande. Dock hälsade vi andra två på. Varför har varit så enkelt att sjukhus gav mig mer eller mindre panik förr, nu kanske det skulle vara lugnare men så löste vi det då, vi tänkte att det var bäst för barnet att föräldern som var med var lugn. Jag vet inte varför det skulle vara konstigt vilken av föräldrarna som är där om det inte handlar om amning och sånt, en förälder måste ju vara hemma med den andra. Vilken förälder som är med vilket barn spelar väl ingen roll så länge det passar er och er situation och det känner ni bäst själva.

Svar på tråden Fråga till er med 2 eller fler barn där ni behövt vistas på sjukhus