• Aamon

    Tråden för oss som blöder och är gravida

    Är i min andra graviditet i v14 nu. Har bakom mig ett utomkvedshavandeskap förra våren. Då hade jag mens som vanligt och blödde varje dag av graviditeten from v 4+6. I v6 konstaterades x i ena äggledaren som levde och frodades.

    Den här graviditeten har jag blött från tappen efter varje vul och penetrerande sex men inga större mängder, alltid brunt och det har lagt sig efter ngn dag. Har nu sedan början av veckan efter sex förra helgen haft lite brunt blod någon gång varje/varannan dag. Dock ytterst lite och bara när jag torkat mig första "draget" efter toalettbesök. Men sedan igår har det tilltagit, men är bara på morgonen. Inget resten av dagen. Är som sista dagens mens där det egentligen inte blöder utan kommer brun seg flytning...

    Självklart är jag orolig och tror det värsta. Åker inte till sjukhus då de inte vill ta emot mig och då jag förstår att en undersökning varken gör till eller från för graviditetsresultatet. Vill dock inget hellre än att åka in och se om det är bra eller åt helvete. Skulle vilja ha en bild på fostret även om det skulle vara dött för att sedan kunna bearbeta. Vet att jag saknade det efter x:et

  • Aamon
    Krocki1 skrev 2018-02-18 16:56:27 följande:

    Man borde ju ha rätt att få kolla ifall allt ser bra ut eller inte.

    Efter mina missfall vill inte jag gå runt och vara gravid i ?onödan? om du missförstår mig rätt.

    Vilken vecka är du i nu?

    Jag brukar få lite brunt efter mitt färska, men det är bara gammalt blod som inte kommit ut tidigare.


    Ljög mig till ett vul idag där de konstaterade missed abortion i v8. Skulle idag varit i v14 om det levde så har alltså varit dött i 6 veckor.
  • Aamon
    Krocki1 skrev 2018-02-18 21:57:22 följande:

    Jag beklagar :(

    När orken finns och nästa gång du är gravid får du kräva att få ett tidigt vul. Jag har kunnat få det efter flera missfall.

    Stor kram till dej <3


    Hjälper ju inte på utfallet för graviditeten så vul ger ju inget.

    Gjorde vul 5+6 och 7+4 denna graviditet och fostret levde och frodades båda gångerna.

    Jag måste dock göra vul då jag har 20% risk att få utomkvedshavandeskap så måste ju göra det framöver igen och vi lyckas. Den här graviditeten tog ju 2 år att få till.
  • Aamon
    Krocki1 skrev 2018-02-18 22:42:59 följande:

    Usch vad tufft :(

    Såklart att vul inte ger garantier.

    Har du fått några mediciner utskrivna av en gynekolog?

    Jag fick trombyl (då jag hade proppar i moderkakan en gång) sen fick jag lutinus som jag skulle använda fram till v12, ett hormon som kanske kan hjälpa till vid en graviditet, inga vetenskapliga bevis. Men både med N och med denna graviditet har jag använt det. För mig har det fungerat.

    Med N såg de att jag fick problem med sköldkörteln och fick äta levaxin. Denna gång har jag inte problem med sköldkörteln.


    Äter Levaxin då jag har hypotyreos. Inget annat. I nuläget tror de enbart jag är 1 av 100 som får x och 1 av 3 som får missfall.
Svar på tråden Tråden för oss som blöder och är gravida