Inlägg från: Anonym (Aha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aha)

    Sår som inte läker

    Jaha är det detta som jag också dragits med i 1,5 år alltså. Spricker varje gång jag har sex även om man tar det lugnt och sakta. Får en blodig spricka nedtill strax innanför mynningen som det tar några dagar att läka men man ser alltid ett ärr där. Är det alltså dåligt? Så att man behöver operation? Kan man åtgärda sprickan? Kan bara ha sex en gång på tre dagar men bäst är om jag håller mig till en gång i veckan. Sex två ggr på samma dag är fruktansvärt smärtsamt.

  • Anonym (Aha)
    Anonym (gemigråd) skrev 2018-02-19 07:31:19 följande:

    Exakt så är det!! Det blöder liksom inte så att det kommer droppar, men man ser att det spruckit upp. Jag vet inte om en operation är enda utvägen. Har testat salvor och avhållsamhet från sex men eftersom inget av det har hjälpt.

    Så skönt att höra att man inte är ensam - även om det såklart är supertråkigt att du har samma problem.

    Har du varit hos gyn och visat upp detta? Jag har träffat 3 olika nu under hela processen och ska träffa en 4e imorgon. Blev så chockad när jag fick höra om operation senast så ställde inga frågor kring det då. Imorgon ska jag fråga om fördelar och nackdelar med operation.


    Nej jag har inte varit hos gyn. Jag jag bara tänkt att killen jag har sex med har ju så stor kuk så klart det spricker. Tänkte att det var normalt. Däremot spricker det ju alltid på samma ställe och ibland känns det dagarna efter riktigt irriterat där inne.

    Vet en till som har det likadant. Det vi har gemensamt är att vi båda är stressade och lider av ångest. Vet att man får sköra slemhinnor då. Kan det stämma på dig?
  • Anonym (Aha)
    Anonym (gemigråd) skrev 2018-02-19 11:24:18 följande:

    Ok, ja men samtidigt låter det ju så sjukt att man ska behöva spricka varje gång :/ Särskilt om man tar det superlugnt! Det svider/känns ont för mig i några dagar efteråt också.

    Det stämmer absolut på mig. Vad har den personen du vet om gjort för att komma till bukt med detta? Jag vet liksom inte om jag hellre bör stå ut eller om jag ska genomgå operation. Är så rädd att det bara blir ett nytt ärr :/ kan tänka mig att det blir några dagar med väldig smärta/sveda efter operationen också.


    Jag tror hon gick till gyn nån gång men jag vet inte hur det gick. Tror inte hon opererat sig, då skulle jag nog veta det.

    Har också svårt att se logiken i att en operation ska bota ett ärr... så snurrigt.
Svar på tråden Sår som inte läker