• Lina100

    18 år?! Försäkring och räkning

    Hur blir det när man fyller 18 år tillexempel försäkring?!! Mina föräldrar har ju fortfarande försäkringen på mig?

    Hur blir det med räkningar när jag kommer stå på lägenheten?

    Hur blir det med mobilabonnemang som föräldrar står för??

    Tänker kring att jag inte vill krångla runt och byta, samt om jag får en riktig inkomst snart

  • Svar på tråden 18 år?! Försäkring och räkning
  • Meriall

    Ni kan nog bara byta vem försäkringen står på och vem som betalar. Ring försäkringsbolaget så fixar de nog det enkelt :) Säg att räkningarna ska komma till dig istället. Det går inte automatiskt för att du blir 18.

    Mina föräldrar har en försäkring på mig som de bara fortsatte betala när jag blev 18 och nu är jag 37 och de betalar fortfarande den :)

  • Tveksamt
    Meriall skrev 2018-02-19 16:32:44 följande:

    Mina föräldrar har en försäkring på mig som de bara fortsatte betala när jag blev 18 och nu är jag 37 och de betalar fortfarande den :)


    Varför låter du fortfarande föräldrarna betala din försäkring?!
    Hade väl varit en sak om du varit ovetande om detta, men att du inte gör något åt saken när du bevisligen vet om det...
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Meriall
    Tveksamt skrev 2018-02-19 16:52:16 följande:

    Varför låter du fortfarande föräldrarna betala din försäkring?!

    Hade väl varit en sak om du varit ovetande om detta, men att du inte gör något åt saken när du bevisligen vet om det...


    Det kostar inte mycket och de har mkt pengar och även jag så vi har inte kommit oss för att ändra. Ändrar de det så betalar jag förstås. Det spelar liksom ingen roll.
Svar på tråden 18 år?! Försäkring och räkning