• Thereisthat

    Står mellan valet och kvalet... Ska jag söka jobb eller fortsätta studera?

    Jag blir nu i mars färdig med min utbildning. Jag har studerat till Marknadsassistent (vuxenutbildning) och har tidigare utbildat mig till Näthandlare. Nu har jag möjlighet att fortsätta på universitetet, och det låter lockande. Men faktum är att det jag är utbildad till också det jag vill jobba med (kommunikation, sociala medier och marknadskommunikation).

    Så nu står jag mellan valet och kvalet, ska jag söka jobb eller studera vidare? Behöver därför lite input från er, vad tycker ni att jag ska göra? Kom med era åsikter!

  • Svar på tråden Står mellan valet och kvalet... Ska jag söka jobb eller fortsätta studera?
  • Anonym (E)

    Jag hade pluggat vidare. Det är roligt att plugga (nåja, oftast i alla fall) på högskola/universitet. Men om du känner att du behöver en stor förändring, och du är redo för det, så ge dig ut i arbetslivet! Om du inte är helt säker, sök jobb men sök också till din utbildning. Du kan tacka nej till både jobbet och utbildningen, men på detta vis får du ju se hur ditt utbud ser ut, vad exakt du väljer mellan, och det blir mer verkligt.
    Och så märker du ju om det är lätt eller svårt att hitta ett jobb inom det du är utbildad till just nu. Har du otur och faktiskt inte får någon intervju ens... ja, då vet du ju att du satsar på plugget. Men sök både jobbet och utbildningen. Sen utgår du därifrån. 

    Lycka till! Glad

  • Thereisthat
    Anonym (E) skrev 2018-02-24 23:26:47 följande:

    Jag hade pluggat vidare. Det är roligt att plugga (nåja, oftast i alla fall) på högskola/universitet. Men om du känner att du behöver en stor förändring, och du är redo för det, så ge dig ut i arbetslivet! Om du inte är helt säker, sök jobb men sök också till din utbildning. Du kan tacka nej till både jobbet och utbildningen, men på detta vis får du ju se hur ditt utbud ser ut, vad exakt du väljer mellan, och det blir mer verkligt.