• ellinoras

    Jag har just plussat, nån som vill följas åt?

    Som rubriken lyder! Vi kan vara otåliga och ha nedräkning tillsammans :) Jag vill ju bara att de första veckorna ska gå...Jag är tidigt gravid, gissar på 4+2.

  • Svar på tråden Jag har just plussat, nån som vill följas åt?
  • ellinoras
    Anonym (Orolig!) skrev 2018-03-20 08:10:59 följande:

    Hej! Tack för era svar. Har också hittat massa inlägg men de som inte fått missfall har fått tillbaka symptomen. Är på 6 dagen utan illamående, magen mindre svullen, kissar inte alls på nätterna längre. Har lite förlikat mig med att det är över, har bokat privat ulj när jag ska vara 8+4 för att mer eller minde få det bekräftat. Spökveckorna kommer snarare 10-13 som jag förstår det.


    Vad tråkigt om det är så. Är det långt kvar till ultraljudet? Jag förstår verkligen att du vill kolla, det är ju alltid bättre att veta. 

    Sen kan det ju faktiskt vara så att just du har symptom i bara några dagar utan att det är fel, alla graviditeter är ju olika (som alla bm säger...). 
  • Anonym (Orolig!)

    Man ska nog inte gå på symptom och absolut inte läsa familjeliv eller andra forum (säger jag som är här) för där får ju alla missfall i tid och otid. Fostret var 8+4 som beräknat och hjärtat blinkade i 168. Så för mig har det gått bra hittills iallafall. Hoppas det har gjort det för er också!

  • ellinoras

    Åh grattis, vad härligt! För mig går det också bra, vad jag vet. 9+2 idag. Oroar mig en hel del men försöker fokusera på annat.

  • Anonym (Orolig!)

    Bra att försöka fokusera på annat! Bara ett par v kvar till kub nu ju :) lycka till

  • Anonym (3e)

    Hej! :) hoppar in här. Grattis alla! Väntar tredje barnet och är just nu i v. 5+6. Denna graviditeten har varit som en chock jämfört med de andra.. innan jag plussade började jag känna av något som liknade foglossning och mådde även illa på förmiddagen. Började inte känna av illamående förrän v. 8 med de första två men nu i v. 6 har jag börjat kräkas och jag får sådan ångest. :/ i tidigare grav har jag kräkts från morgon till middagstid fram till v. 16-17 ungefär och får panik när det börjar redan nu. Hur ska man fungera på jobbet? Är självklart glad över mitt plus men det är svårt att glädjas när man mår dåligt. Någon som känner igen sig?

  • EmmaEngström

    Hello tjejer

    Här är en grupp på fl där vi är någon som följs åt.Bf okt/nov Mammagrupp gå med där och skrov att ni vill vara med i vår fb grupp också :) skoj o följas åt.

    Själv bf 28 nov :)

  • Lillinda

    Ny här och ny med allt detta

    Tog mitt livs första positiva test i måndags. Och jag är så lycklig så jag tror jag går av!!! Har längtat efter den här dagen sen jag va 18 år (är 34 nu) min sambo är inte lika överlycklig men iaf positiv. Jag ger honom lite tid att smälta det hela men har svårt att dölja min glädje.

    Ringde mvc imorse och hon ville räkna mina veckor från förra mensen då den inte va fullt normal (2 dagar sen och endast 2 dagar lång) tog inget test då eftersom mensen ju kom ändå (och jag blev sådär jobbigt besviken som jag alltid blir när eländet dyker upp).

    Men barnmorskan trodde att jag kanske var gravid redan då. Någon som har erfarenhet av liknande? Min mens har för övrigt varit helt regelbunden utan undantag dom sista 12 månaderna( +- 6 timmar bara)

  • Anonym (3e)
    Lillinda skrev 2018-04-04 09:33:51 följande:

    Ny här och ny med allt detta

    Tog mitt livs första positiva test i måndags. Och jag är så lycklig så jag tror jag går av!!! Har längtat efter den här dagen sen jag va 18 år (är 34 nu) min sambo är inte lika överlycklig men iaf positiv. Jag ger honom lite tid att smälta det hela men har svårt att dölja min glädje.

    Ringde mvc imorse och hon ville räkna mina veckor från förra mensen då den inte va fullt normal (2 dagar sen och endast 2 dagar lång) tog inget test då eftersom mensen ju kom ändå (och jag blev sådär jobbigt besviken som jag alltid blir när eländet dyker upp).

    Men barnmorskan trodde att jag kanske var gravid redan då. Någon som har erfarenhet av liknande? Min mens har för övrigt varit helt regelbunden utan undantag dom sista 12 månaderna( +- 6 timmar bara)


    Grattis!!! Min "mens" varade bara 3 dagar (En dag med rätt mkt blod och spotting de två andra) och jag var ju gravid. Aldrig varit med om detta i mina andra grav.
  • Lillinda
    Anonym (3e) skrev 2018-04-04 17:21:52 följande:

    Grattis!!! Min "mens" varade bara 3 dagar (En dag med rätt mkt blod och spotting de två andra) och jag var ju gravid. Aldrig varit med om detta i mina andra grav.


    Det ska bli spännande att se sedan vid ul om hon har rätt eller inte. Jag är så spänd inför allt. Har längtat sååå och jag är så himla glad!

    Roligt att hitta hit oxå och ha er andra som är i samma sits. Kram på er
  • ellinoras

    Stort grattis till er nyplussade!! Tänk att det kan bli så konstigt med mensen, jag hade inte hört takas om det förut. Berätta mer sen när du vet!

    Jag har också mått ganska dåligt, jag har varit illamående hela tiden. Jag har kunnat jobba då jag ibland kan jobba hemifrån och annars har ett eget kontor där jag kan stänga in mig och äta skorpor...Har dock skippat en del möten som jag har känt att jag inte klarar. Mina närmsta medarbetare har vetat nästan från början, det har varit till stor hjälp. Men det börjar bli bättre nu! Jag är i 10+2. Däremot känner jag av fogloasningen redan nu, det brukar ju bli värre för varje gång (jag väntar andra). En kompis som just fött sin tredje kände av foglossning redan innan hon plussade, och var sedan sjukskriven nästan halva graviditeten.

    Hur går det för er andra? Jag ska göra ett ul i eftermiddag, jag är ganska nervös men hoppas allt ser fint ut.

  • Lillinda
    ellinoras skrev 2018-04-05 06:04:39 följande:

    Stort grattis till er nyplussade!! Tänk att det kan bli så konstigt med mensen, jag hade inte hört takas om det förut. Berätta mer sen när du vet!

    Jag har också mått ganska dåligt, jag har varit illamående hela tiden. Jag har kunnat jobba då jag ibland kan jobba hemifrån och annars har ett eget kontor där jag kan stänga in mig och äta skorpor...Har dock skippat en del möten som jag har känt att jag inte klarar. Mina närmsta medarbetare har vetat nästan från början, det har varit till stor hjälp. Men det börjar bli bättre nu! Jag är i 10+2. Däremot känner jag av fogloasningen redan nu, det brukar ju bli värre för varje gång (jag väntar andra). En kompis som just fött sin tredje kände av foglossning redan innan hon plussade, och var sedan sjukskriven nästan halva graviditeten.

    Hur går det för er andra? Jag ska göra ett ul i eftermiddag, jag är ganska nervös men hoppas allt ser fint ut.


    Ja det är skumt jag berättar när jag varit på ul så får vi se om hon hade rätt eller inte.

    Skönt att ha stödet från dom närmaste kollegorna iaf. Jag har hittills bara varit lite illamående men inte alls så farligt tack och lov. Jag har er ganska fysiskt jobb och skulle ha svårt att dölja om jag mådde dåligt på jobbet. Och här är det ingen som vet ännu. Jag har inte ens berättat för min familj än. Två av mina närmaste vänner vet men det är oxå alla. Jag tror ju själv att jag är i v 5 och vågar knappt hoppas att detta är sant så jag vågar inte ropa hej än.
  • StinaM

    Hoppar in och säger hej hej!

    Jag plussade igår, jag är gravid! Jag och min sambo ska få vårt första barn. Vi är så spända!

    Enligt appen Preglife så gick jag in i v 5 idag.

    Vi bokade första mvc besöket igår, det blir i v 8. Först då känns det som att det kommer bli verkligt. Just nu känns det så overkligt och svårt att greppa. Men vi är så glada!

  • ellinoras

    Spännande! Jag var i fredags, allt såg bra ut. Så nu har den värsta oron släppt, det känns fint och roligt :)

  • Evaangelicamaria

    Hej! Jag plussade oxå i toradags (den 19april) tror jag är i V.5 4+2 känner lite lite illamående annars mår ja bra än så länge peppar peppar.

    Har två barn sen tidigare två flickor, födda 2012 och 2014

    Grattis till er andra oxå i tråden!

  • Helmut2
    ellinoras skrev 2018-04-23 09:45:01 följande:

    Spännande! Jag var i fredags, allt såg bra ut. Så nu har den värsta oron släppt, det känns fint och roligt :)


    Grattis! Så skönt!
Svar på tråden Jag har just plussat, nån som vill följas åt?