• Anonym (Ledsen)

    Stora bröst förstörda efter graviditet och amning

    Känner mig så himla ledsen och nere just nu pga mina bröst. Bebisen är några månader och jag ser redan skillnad på mina bröst. Missförstå mig inte, jag älskar att amma mitt barn. Är bara nere att mina bröst ser annorlunda ut. De hänger och är ojämna till storleken. Skulle inte våga operera och det är ändå så himla dyrt. Min partner har alltid påpekat att mina bröst är wow. Vågar inte visa de längre. Han fick mig att inse vad som hänt med de. Han lade en kommentar om att de hamnat väldigt långt ner efter att jag fick bebisen. Han menar inget illa men det gör ont att höra. Vad gör man? Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Stora bröst förstörda efter graviditet och amning
  • riboflavin

    Man accepterar att ålder och barnafödande formar om kroppen och älskar sig själv ändå, lättare sagt än gjort men varken du eller din partner kan väl vara förvånade över vad en graviditet gör med, framförallt, en stor byst?

    Sen är det ju så att om du verkligen inte kan trivas med din nya kropp så är en operation ett alternativ.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Ge dig tid)

    Det är väldigt olika men för många, bland annat mig gick brösten ihop mycket mycket mer än jag hade räknat med. Skulle påstå att det inte var någon skillnad på mina bröst före och efter... men det tar ju sin tid. Ca ett år efter jag slutade amma var brösten tillbaka. För många går de kanske inte tillbaka men var snäll mot dig själv. Kroppen är fantastisk på att återhämta sig om man ger den tid.

  • Anonym (Man)

    Klumpig kommentar. Personligen tycker jag hängd och tyngd är det allra vackraste på bröst.

Svar på tråden Stora bröst förstörda efter graviditet och amning