• Anonym (Jag gör)

    Märk ord

    Fler härinne som kan lägga stor vikt vid vilka ord som används i olika sammanhang? Jag har funderat ett antal veckor på om jag kan vara gravid; tog ett test för ett par veckor sen som var negativt. Jag har hormonspiral så jag bör inte vara gravid. Sambon vet ju så klart om detta. Jag har nu fått illamående och kräkningar som inte känns som magsjuka. Och vi kom in på detta i telefon idag varpå han sa "ja men då får VI ta bort det". Ingen av oss vill ha fler barn och just att han använde ordet VI gjorde att jag fick en lugnande känsla. Hade han sagt DU hade det känns som om han lagt allt ansvar på mig. Fler som lägger stor vikt vid såna här småsaker egentligen?

  • Svar på tråden Märk ord
  • Meriall

    Absolut, jag tycker att sånt är jätteviktigt. Har inget bra exempel nu men håller helt med dig.

    Jag är också en sådan som tycker att en glömd smiley i ett sms kan vara jobbigt...

  • Anonym (Jag gör)
    Meriall skrev 2018-03-13 14:08:46 följande:

    Absolut, jag tycker att sånt är jätteviktigt. Har inget bra exempel nu men håller helt med dig.

    Jag är också en sådan som tycker att en glömd smiley i ett sms kan vara jobbigt...


    Håller helt med om smiley! Speciellt om det varit en jobbig situation typ någon dag innan och personen i fråga brukar använda smiley (om du förstår min kassa förklaring)
  • Meriall
    Anonym (Jag gör) skrev 2018-03-13 14:13:30 följande:

    Håller helt med om smiley! Speciellt om det varit en jobbig situation typ någon dag innan och personen i fråga brukar använda smiley (om du förstår min kassa förklaring)


    Jag förstår precis :) Typ att man säger "Kan du köpa hem något mysigt vi kan äta ikväll? :)" och får tillbaka "Ja." istället för "Ja :)" när personen brukar göra smileys.
Svar på tråden Märk ord