Inlägg från: Anonym (kaffetivrångstrupen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)

    Bli inte kär i nån yngre kvinna

    Anonym (AL- Kvinna 35) skrev 2018-03-14 13:14:52 följande:
    Anonym (Vem?) skrev 2018-03-14 12:55:11 följande:

    Vem är det som säger allt det här till dig?

    Vänner och bekanta? Folk på forum? Vem?



    De är inte i ett förhållande. TS blev förälskad och hon nobbade honom. Sedan dess har han startat miljontals (känns det som) trådar om hur synd det är om honom som inte kan vara med en yngre kvinna utan att folk ställer frågor eller kritiserar (även om de inte är i en relation, vilket gör det hela väldigt märkligt)
    Det är inte synd om mig. Sånt här händer. Däremot tycker jag det är orättvist att det applåderas när en äldre kvinna träffar en yngre man. En äldre man med en yngre kvinna, då handlar det om djävulens verk. Allt är ont, sjukt och fel.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (Vem?) skrev 2018-03-14 12:55:11 följande:

    Vem är det som säger allt det här till dig?

    Vänner och bekanta? Folk på forum? Vem?


    Det är mest här jag fått de kommentarerna. Men även bland bekanta var det EN person som stöttade. Fattade att jag var seriös, och att jag var kär i tjejen. Och inte bara var ute efter en sak.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Regndamen skrev 2018-03-14 14:17:57 följande:
    Stöttade vadå?
    Den personen var den enda som uppmuntrade mig att försöka, chansa. Som fattade att jag hade känslor, och var seriös med tjejen. Att det var stor åldersskillnad, men också att man får se till individ. Alla är inte lika.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Fiona M skrev 2018-03-14 14:21:08 följande:
    Har du accepterat det?

    Varför startar du då tråd efter tråd om hur svårt det är att falla för en yngre kvinna när det egentligen är av helt underordnad betydelse.
    Ja, jag fick nej. That's it.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Fiona M skrev 2018-03-14 14:22:38 följande:
    Var applåderas det ~på grund av åldern~ och var fördöms män som träffar yngre (men vuxna) kvinnor?
    Finns hur mkt som helst. Här på familjeliv, mina trådar, plus en massa andra trådar. Googla.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (Vem?) skrev 2018-03-14 14:20:13 följande:
    Hur mycket förväntade du dig att de skulle "stötta"?
    Vad gjorde de andra?

    För om de bara ryckte på axlarna så är det ett fullt normalt betende, jag lovar. Jag "stöttar" inte  mina vänner när det kommer till kärlek. Får de problem finns jag där, men jag skulle aldrig lägga mig i det på något sätt utan att de frågade.
    Det vet jag inte. Hade hoppats på mer, då de vet att jag inte känt såhär på hur länge som helst.
    Det var mest kritik, och lite "hon är inte intresserad".
    Nu hade de rätt. Men det visste inte jag då, jag var hoppfull och kände nåt. 
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)

    Det med den yngre tjejen är avslutat, inte det tråden handlar om.
    Utan hur olika attityden är äldre man/yngre kvinna vs äldre kvinna/yngre man.

  • Anonym (kaffetivrångstrupen)

    Och en varning/uppmaning till andra män som gillar yngre kvinnor. Bara att glömma, lägga ner, sluta drömma.

  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Fiona M skrev 2018-03-14 14:43:38 följande:
    Varför det när detta handlar om att EN kvinna inte var intresserad av dig?

    Sa hon att hon inte var det pga "attityden till äldre man-yngre kvinna"?
    För att de flesta yngre kvinnor inte vill ha en äldre man. Får man såna känslor är det lika bra att snabbt försöka glömma, sluta lura sig själv. Man gör bara sig själv olycklig, och framstår som en patetisk idiot.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (Vem?) skrev 2018-03-14 14:44:11 följande:
    Så du tror på allvar att du är representativ och kan dela ut råd?

    Det finns gott om exempel där män har yngre kvinnor. Tio och tjugo år yngre har jag själv i bekantskapskretsen. Min pappa är elva år äldre än min mamma, en kompis pappa är 22 år äldre än sin fru och så vidare. De har varit gifta ett antal år nu.
    Delar med mig av mina erfarenheter. Och läst massor om detta, så jag är inte ensam att dömas ut som patetisk. Och äcklig.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (Vem?) skrev 2018-03-14 14:49:31 följande:

    Offerkoftan är stor idag ser jag.


    Tack för dina övriga svar, som handlar om just åldersskillnad. Det där sista tillförde dock inget.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Fiona M skrev 2018-03-14 14:50:26 följande:
    Normen är att mannen är äldre än kvinnan (osagt hur många år), så det blir ju ett feltänk från början från din sida att det är tabu. (Däremot reagerar många på trådarna där tjejen är 15-18 och träffar en 15-20 år äldre kille.)

    Du tror alltså att hon varit intresserad om ni varit närmre i ålder? Varför tror du det, har hon ens antytt det?
    Jag vet inte. Det kändes bra mellan oss, vi trivdes ihop och jag kände nåt. Men jag hade fel. Om det är åldersskillnad, att jag inte var hennes typ, eller annat, ingen aning.
    Jag vill helst inte diskutera detta mer.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (Vem?) skrev 2018-03-14 14:54:58 följande:
    Det är ett konstaterande. Du har ju en offerkofta på dig i varenda inlägg du gör. Du externaliserar varenda detalj, inget är ditt fel, allt beror på andra.
    Jag är bitter, och överdriver. Men attityden har mest varit så, att det var så in i helvete fel när hon var yngre. Jag är sjuk, äcklig, pedofil osv.
    Jag anser inte själv att jag gjorde nåt fel.
    Jag frågade henne EN gång. Fick nej. La ner.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Fiona M skrev 2018-03-14 14:56:05 följande:
    Du blir vän med en kvinn.

    Du vill mer, men hon avböjer.

    Du fastnar för en "förklaring" och startar 100 trådar -men du vill inte prata om det?
    Jag försöker glömma henne.
    Tråden handlar om varför det är så fel med en äldre man som gillar yngre, jämfört med äldre kvinna/yngre man.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (Vem?) skrev 2018-03-14 15:06:57 följande:
    Men du har ju uppenbarligen inte lagt det bakom dig, eller hur?

    Man kan ju också fråga sig hur det kommer sig att folk vet åldern, du verkar ju ha fokuserat väldigt mycket på det i andra trådar.
    Nej, jag försöker komma över henne. Vet det tar tid.
    Jag menade att jag inte försökte mer med henne, jag frågade en gång. 
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (snödroppe) skrev 2018-03-14 15:31:43 följande:
    Så du menar för att en yngre tjej dissar dig så blir det ALLTD knas när en man möter en yngre kvinna? Snacka om att generalisera och se problemet väldigt snävt ur din egen synvinkel. 

    Hon kanske helt enkelt inte gillade dig. Sånt händer ofta i livet, att man möter någon man själv gillar men att det inte är ömsesidigt. Och det kan bero på precis allt möjligt men du har ju tydligen hittat en passande förklaring så du kan vältra dig i självömkan. Det är klart att man inte kan ta för givet att en 18 åring är intresserad av någon som är 20 år äldre. Det hade i alla fall inte jag blivit i den åldern. 

    Kanske du skulle rikta in dig på lite mer realistiska mål, ragga upp någon i din egen ålder. Men då kan du inte skylla på ålderskillnaden om hon inte vill ha dig. Då får du hitta på någon annan förklaring.  
    Jag vet inte varför, så jag har ingen förklaring.
    Tråden handlar om skillnaden på hur folk ser på äldre man/yngre kvinna, jämfört med äldre kvinna/yngre kvinna.
    Är inte typen som raggar. Jag hade inte planerat att falla för en yngre tjej. Det bara hände. Ej planerat.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-03-14 15:40:57 följande:
    Jag vet inte varför, så jag har ingen förklaring.
    Tråden handlar om skillnaden på hur folk ser på äldre man/yngre kvinna, jämfört med äldre kvinna/yngre kvinna.
    Är inte typen som raggar. Jag hade inte planerat att falla för en yngre tjej. Det bara hände. Ej planerat.
    Jämfört med äldre kvinna/yngre MAN menar jag! Skrattande
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 15:43:31 följande:

    Det diffar 19 år mellan mig och min sambo, jag är -77:a och hon -96:a. Och ja, vi och i synnerhet jag har fått en hel del skit för det. Men det är fan bara att ignorera. Jag skiter i vad andra tycker, kärlek har ingen åldersgräns. Sålänge det inte rör sig om faktisk pedofili, såklart!


    Man får se till individ, inte alla kan göra det tydligen. Jag var pedofil. Tjejen är 25.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    TeresB skrev 2018-03-14 19:16:57 följande:
    Kanske dina kritiska vänner anade hur det skulle sluta och därför inte ville uppmuntra det?

    När jag var i 25 års åldern var det ofta män 40+ som stötte på en och nej det var inte intressant. Inte för en relation. Inte för att det inte är ok om man nu skulle bli kär, men jag fann dem sällan attraktiva nog. Mest jobbiga och efterhängsna och när man förklarade läget blev de inte helt sällan förbannade för att jag inte uppskattade allt de hade att erbjuda.

    Jag tror nog att i de flesta fall ( finns alltid undantag) så gör man nog bästa att hålla sig hyfsat nära i ålder. Så letar du i spannet 35 och uppåt hamnar du nog rätt.
    Ja, med facit i hand så hade de rätt.
    Jag hade fel.
    Jag tycker om henne, och vill verkligen inte vara jobbig. Det var spänt först när vi sågs, men när hon märkte att jag var som vanligt slappnade hon av.
    Jag hade inte så mkt att erbjuda, mer än mig själv. 
    Jag har tidigare oftast fastnat för jämnåriga eller äldre. Nu hände detta, och jag följde mina känslor. Förhoppningsvis var det första och sista gången jag får känslor för nån med så stor åldersskillnad.
Svar på tråden Bli inte kär i nån yngre kvinna