• Anonym (p)

    Sex i utbyte mot förmåner ?

    Har du haft sex med någon i utbyte mot någon förmån eller att du mer eller mindre tvingas till det för att inte råka illa ut, t.ex. du blivit häktad (polis, väktare, butikspersonal etc)., eller för att få ett jobb el liknande ? Vet ju att det förekommer med olika grader av tvång bakom och känner själv de som varit i en sådan situation. Men undrar hur vanligt förekommande det är ?

    Nu pratar jag alls inte om regelrätta våldtäkter (även om skillnaden kan vara hårfin ibland) eller tex att man suger av sin man i utbyte mot att han tar städningen :) etc. Utan med män som man inte har någon relation med.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-18 16:08
    Det jag är i synnerhet intresserad att höra är situationer där mannen har makt på något sätt över dig och där det är mer än "chansa och se om det blir napp".

  • Svar på tråden Sex i utbyte mot förmåner ?
  • Anonym (I)
    Anonym (Händer nog) skrev 2018-03-18 16:37:37 följande:

    Vet inte hur mycket som är sant men har en väninna som hade begått något brottsligt och som blev friklarade av den polis som utredde ärendet i utbyte mot att hon "dejtade" (och hade sex) honom. Inte så att han uttryckte det direkt utan typ "jag skall nog kunna hjälpa dig. Vi kan väl ses över en drink och diskutera det hela" och hon fattade ju givetvis vad han var ute efter.

    Sen råkar hon ut för nästan samma sak några år efteråt för något helt annat. Kan kanske vara att de kände varandra och typ tipsade att hon var villig att erbjuda gentjänster. Låter rätt osannolikt att en och samma kvinna råkar ut för det här av två olika poliser eller så är det något som är vanligt förekommande. 


    Det är kanske inte är så ovanligt.

    Det är möjligt att poliser vet vilka som är villiga precis som regissörer och producenter...

    Polis 1 kan ha pratat om henne med andra poliser...
  • Anonym (p)
    Anonym (I) skrev 2018-03-18 16:47:24 följande:
    Det är kanske inte är så ovanligt.
    Det är möjligt att poliser vet vilka som är villiga precis som regissörer och producenter...
    Polis 1 kan ha pratat om henne med andra poliser...
    "villiga" låter lite nedvärderande. Men tja "villig" fast inte i bemärkelsen vara slampig/lättfotad el liknande. Tror dock att det finns kvinnor som är mer benägna att gå med på "erbjudanden" (speciellt i ett sammanhang med starka negativa konsekvenser som tex i det som skrev ovan att stå anklagad för brott). Kanske ifall man blivit utsatt för övergrepp tidigare så kanske man tycker det inte är så farligt att "frivilligt" erbjuda sex som "betalning". Eller om man haft en historia av att använda sex för att uppnå fördelar (tex man har haft sex med den häftiga killen för att bli med i gänget etc). 
  • Anonym (I)
    Anonym (p) skrev 2018-03-18 16:59:53 följande:

    "villiga" låter lite nedvärderande. Men tja "villig" fast inte i bemärkelsen vara slampig/lättfotad el liknande. Tror dock att det finns kvinnor som är mer benägna att gå med på "erbjudanden" (speciellt i ett sammanhang med starka negativa konsekvenser som tex i det som skrev ovan att stå anklagad för brott). Kanske ifall man blivit utsatt för övergrepp tidigare så kanske man tycker det inte är så farligt att "frivilligt" erbjuda sex som "betalning". Eller om man haft en historia av att använda sex för att uppnå fördelar (tex man har haft sex med den häftiga killen för att bli med i gänget etc). 


    Är man mindre kräsen vilka man ligger med kan man lika gärna tjäna på det , fördelar , pengar vad som helst.

    Vissa ligger med folk för en drink...
  • Anonym (A)

    Har inte blivit rebjuden men skulle jag bli det så skulle jag tacka nej

  • Anonym (clockwork orange)

    Aldrig. Den man som hade försökt något i den vägen hade ångrat sig för resten av sitt liv.

    Hela jag är sedan barndomen bara en laddad bomb och den dag jag släpper loss den aggressionen på en enda person så kommer det inte att bli något kvar att sopa upp.

    Om du bryter reglerna så får jag nämligen göra det också, och jag är vid denna tiden i livet högst sannolikt smartare, rikare och framförallt mer empatistörd än du. 

    Jag väntar bara på att någon ger mig tillåtelse, jag nästan ser fram emot det faktiskt. Alla människor behöver en hobby.

  • fornminne

    En arbetsgivare var flörtig på en anställningsintervju och lät mig subtilt förstå att om jag tog jobbet, ingick det att vara hans sängkamrat också. Hade det hänt idag hade jag anmält den jäveln och rivit upp himmel och jord, men då var jag ung och osäker. Tackade bara nej till jobbet och gick äcklad därifrån. Det är det enda i den vägen jag har varit med om (förutom det vanliga kladdandet från främlingar på krogen t ex, samt enstaka respektlösa bekanta eller ragg). Men jag känner flera kvinnor som har råkat ut för betydligt värre saker.

  • Anita71
    fornminne skrev 2018-03-18 19:28:06 följande:

    En arbetsgivare var flörtig på en anställningsintervju och lät mig subtilt förstå att om jag tog jobbet, ingick det att vara hans sängkamrat också. Hade det hänt idag hade jag anmält den jäveln och rivit upp himmel och jord, men då var jag ung och osäker. Tackade bara nej till jobbet och gick äcklad därifrån. Det är det enda i den vägen jag har varit med om (förutom det vanliga kladdandet från främlingar på krogen t ex, samt enstaka respektlösa bekanta eller ragg). Men jag känner flera kvinnor som har råkat ut för betydligt värre saker.


    Jag har nog gort olika saker i min ungdom. Jag var också ung och osäker, och intog ofta den "slampiga" sidan sör att bli mera populär.                              
            Jag har t.o.m. varit barnflickan som låg med pappan i huset för lite extra pengar till kula kläder.
  • Anonym (*)
    Anonym (p) skrev 2018-03-18 15:34:20 följande:

    Har du haft sex med någon i utbyte mot någon förmån eller att du mer eller mindre tvingas till det för att inte råka illa ut, t.ex. du blivit häktad (polis, väktare, butikspersonal etc)., eller för att få ett jobb el liknande ? Vet ju att det förekommer med olika grader av tvång bakom och känner själv de som varit i en sådan situation. Men undrar hur vanligt förekommande det är ?

    Nu pratar jag alls inte om regelrätta våldtäkter (även om skillnaden kan vara hårfin ibland) eller tex att man suger av sin man i utbyte mot att han tar städningen :) etc. Utan med män som man inte har någon relation med.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-18 16:08

    Det jag är i synnerhet intresserad att höra är situationer där mannen har makt på något sätt över dig och där det är mer än "chansa och se om det blir napp".


    Svar: JA
  • Anonym (nejjj)

    Nej. Är 29 och har aldrig varit i en sådan situation.

  • Anonym (Douglas)
    Anonym (clockwork orange) skrev 2018-03-18 18:01:19 följande:

    Aldrig. Den man som hade försökt något i den vägen hade ångrat sig för resten av sitt liv.

    Hela jag är sedan barndomen bara en laddad bomb och den dag jag släpper loss den aggressionen på en enda person så kommer det inte att bli något kvar att sopa upp.

    Om du bryter reglerna så får jag nämligen göra det också, och jag är vid denna tiden i livet högst sannolikt smartare, rikare och framförallt mer empatistörd än du. 

    Jag väntar bara på att någon ger mig tillåtelse, jag nästan ser fram emot det faktiskt. Alla människor behöver en hobby.


    Falling down
  • Anonym (Kvinna 45)

    Nej aldrig någonsin! Jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats.

    Har dock heller aldrig sugit av min man mot att han tar städningen. Det var nåt nytt, kanske man borde testa, haha.

  • Anonym (clockwork orange)
    Anonym (Douglas) skrev 2018-03-19 15:40:50 följande:
    Falling down
    En av mina absoluta favoritfilmer, as it happens.
  • Anonym (anonym)

    Sex i utbyte mot förmåner? Kallas inte det för prostitution??

Svar på tråden Sex i utbyte mot förmåner ?