• Jonnas89

    Bf november 2018 - följas åt

    Hej,

    Någon mer som nyligen fått reda på sin graviditet och vill följas åt? :)

  • Svar på tråden Bf november 2018 - följas åt
  • sandra em

    Hur mår ni har ni mycket symtom?

    Jag har typ mens värk haft sen början på förra veckan, lätt illamående, ömma bröst än så länge, men menar värken får gärna ge sig.... Hade missfall i oktober så nojar varje gång de gör lite ondare

  • Jonnas89

    Vad härligt att vi blir fler och fler :)

    Jag är i vecka 5+2 idag fick jag veta på UL. Dock såg man knappt något, en liten liten prick typ. Men ändå skönt att se något :) Ska tillbaka om 3 veckor och göra ett till. Min lilla ärta är tänkt att den ska komma 17/11. Känns så långt bort men ändå så nära.

    Bara jag som googlar runt på alla bäbisprylar redan nu? Galen kanske :) Se men inte köpa.

    Jag har mensvärk, ömmabröst, yrsel (pga mitt låga blodtryck) och svagt illamående. Noja inte för mycket Sandra EM! Var glad, de sa min barnmorska idag. Men förstår att det är jobbigt när man haft ett MF förut.

    Kram på er alla!

  • Joozzaan

    Hej!

    Hoppar gärna med här. Är gravid med bf 6/11 nu efter ett missfall i november, var i v8-9 då. Är nu i 6+5 och hoppas det går bra denna gång. Har dock inte vågat ringa mvh än, är så rädd att det ska sluta som sist och bara få ringa och avboka igen.

    Vi har en dotter sen innan som ska fylla 2 år, skulle vara så kul att ge henne ett syskon. :)

  • elj123

    Jag har ömma bröst och är trött.

    Förra graviteten spydde jag mig igenom 9 månader varje varje dag.

  • Termina11

    Hej. Hoppar med här. Plussade förra veckan sist mens första dag 14/2. Borde då ha bf 20/11. V 6+0. Har 2 egna barn sen innan, med låååångt emellan, äldsta 21, yngsta 8... och nu dags igen?????? Livrädd för MF! Aldrig haft, men nojig över min ålder, är 39... Först nojig över att inte kunna bli gravid, gick direkt, som båda de andra. Så hoppas denna lilla stannar! Har också så mkt molande, lite sammandragningar nästan, känns hårt inne i magen, som en tennisboll, och kan inte hålla in magen! Kan inte få ihop jeansen, sååå obehagligt!

  • Brillo2

    Jag är illamående till och från, molningar, kissnödig hela tiden nästan lite UVI känsla, samt att jag är riktigt risig i kistan. Hade ömma bröstvårtor innan men det har avtagit vilken är lite oroväckande. Går in i vecka 6 i morgon ????

  • any87

    Hej! Hur går det för er? Jag har bf 20 november och är i v 5+3 idag. Var på vul men de kunde se bara en hinnsäck så jag hoppas att om 2 veckor kan jag ser nt. Har haft flera mf så är super orolig. Ngn mer som gjorde tidig vul? Har ävengjort cv digital å fick 3+ .

  • FGK

    Hej!

    Är i vecka 6 (5+2), BF 25/11 :) Vårat första barn, och vi är väldigt spända och hoppas att detta kommer gå vägen! Skönt med en tråd där andra också är i ett såpass tidigt stadie! :)

    Tog ett test efter jag varit trött, illamående, yrsel, risig i kistan (som någon annan skrev här) ;) ömma bröst & mensvärk i en veckas tid. Allt på samma gång, vilket jag inte brukar ha. Nu är det mest mensvärk och ömma bröst, illamåendet har lagt sig nu de senaste dagarna, men kommer säkert komma snart igen ;). Tycker det är så häftigt att man kan känna det så pass tydligt i kroppen, när det är så tidigt i graviditeten (det trodde jag verkligen inte att man skulle göra). Hur har ni tänkt kring tidigt ultraljud? Jag hade tänkt boka det då detta kom som en mindre chock för både mig och sambon, och vi måste nog få se att där verkligen finns något där inne för att förstå helt. När tycker ni man borde göra det första?

  • any87
    FGK skrev 2018-03-28 13:23:36 följande:

    Hej!

    Är i vecka 6 (5+2), BF 25/11 :) Vårat första barn, och vi är väldigt spända och hoppas att detta kommer gå vägen! Skönt med en tråd där andra också är i ett såpass tidigt stadie! :)

    Tog ett test efter jag varit trött, illamående, yrsel, risig i kistan (som någon annan skrev här) ;) ömma bröst & mensvärk i en veckas tid. Allt på samma gång, vilket jag inte brukar ha. Nu är det mest mensvärk och ömma bröst, illamåendet har lagt sig nu de senaste dagarna, men kommer säkert komma snart igen ;). Tycker det är så häftigt att man kan känna det så pass tydligt i kroppen, när det är så tidigt i graviditeten (det trodde jag verkligen inte att man skulle göra). Hur har ni tänkt kring tidigt ultraljud? Jag hade tänkt boka det då detta kom som en mindre chock för både mig och sambon, och vi måste nog få se att där verkligen finns något där inne för att förstå helt. När tycker ni man borde göra det första?


    Grattis! Om man vill vara helt söker så är v 7+ dom är bäst att göra vul då man kan sen allt ordentligt;)
  • Asand

    Jag testade positivt i tisdags förra veckan efter utebliven mens. Är nu i vecka 6 (5+2) vilket ger beräknad födsel den 28 nov. Just nu känns det ganska jobbigt. Jag och min sambo har ett bra förhållande och hade tänkt börja försöka få barn om ungefär 1,5 år. Vi har varit jättenoggranna med preventivmedel men jag blev gravid ändå. Jag har lite mer än ett år kvar på mina studier och samma med sambon (vi är 24 och 26 år) Vi bestämde oss dock direkt för att det inte var frågan om abort. Jag älskar barn och har alltid velat ha barn i framtiden men nu när jag fått reda på att jag är gravid kan jag inte riktigt glädjas åt det, har svårt att smälta det. Läser om alla som är så lyckliga och undrar om det är något fel på mig som mest har ångest. Kanske kommer det gå över, hela situationen var bara så otippad.

  • Termina11

    Jag har så sjukt ont i magen! Ser jättegravid ut... sista mens 14/2. Ger ju bf 20/11. Men,

    V3-4 missade jag 2-3 p-piller i rad.

    Hade mens 1/2?6,7/2. Började på ny karta 5/2. Åt bara till 11/2. Fick mens 14/2( där jag räknat från)

    Slarvet var mitt i ägglossning, och vi hade 6. Men då borde jag väl inte ha blött 2 ggr till efter?! Men så skumt att jag blödde 1-7/2, sen 14/2 igen...

    Kan ju hoppas jag är längre gången????

    +1kg fast med kläder.

    Mitt värsta illamående hade jag för 2v sen, har redan gått över, lite fundersam, tänk om jag blev gravid när vi slarvade? Var till BM i går. Hon tycker jag ska göra ett UL????

    Nån mer som inte får igen byxorna, ömma bröst sen 2v, känner sig jätte gravid?!

  • Termina11
    any87 skrev 2018-03-28 13:03:09 följande:

    Hej! Hur går det för er? Jag har bf 20 november och är i v 5+3 idag. Var på vul men de kunde se bara en hinnsäck så jag hoppas att om 2 veckor kan jag ser nt. Har haft flera mf så är super orolig. Ngn mer som gjorde tidig vul? Har ävengjort cv digital å fick 3+ .


    Kan ju inte stämma? Du måste ju vara i v7, 6+1 i dag, jag har också 20/11. SM 14/2
Svar på tråden Bf november 2018 - följas åt