• Anonym (A)

    Är det normalt att en vuxen redogör för samlag inför sin mamma?

    Är det normalt att en vuxen person berättar för sin mamma om samlag med make/maka?
    Jag tycker det är djupt integritetskränkande.
    Vem har rätt?

  • Svar på tråden Är det normalt att en vuxen redogör för samlag inför sin mamma?
  • plättarmedsylt

    Jag tycker i så fall att maken/makan får berätta för partnern att hen inte vill att hen pratar om deras sexliv med sin mamma. Om partnern ändå fortsätter med detta är det respektlöst. Oavsett om maken/makan sagt till innan eller inte, så är det ett väldigt udda beteende att prata om sitt sexliv med sina föräldrar.

  • Anonym (.)

    Nej. Det är väl inte ens normalt att barn redogör för sitt sexliv för sina föräldrar.

  • Anonym (Inget är onormalt...)

    Såklart man kan prata om ifall relationen med mamma är bra.
    Mamma är ju också kvinna och hon kan sitt underliv väl, kan ge mig tips om hur jag ger min tjej bättre och mer kraftfulla orgasmer. Värdefulla råd för mig!

  • plättarmedsylt
    Anonym (Inget är onormalt...) skrev 2018-03-20 22:10:14 följande:

    Såklart man kan prata om ifall relationen med mamma är bra.

    Mamma är ju också kvinna och hon kan sitt underliv väl, kan ge mig tips om hur jag ger min tjej bättre och mer kraftfulla orgasmer. Värdefulla råd för mig!


    Det handlar väl om att de flesta inte är bekväma med att sexualisera sina föräldrar (eller barn) och därmed inte är bekväma med att prata om sex med dem. Man kan ha en jättebra relation med sin mamma, men de flesta av oss vill ändå inte diksutera vare sig vårt eget eller mammas sexliv med henne.
Svar på tråden Är det normalt att en vuxen redogör för samlag inför sin mamma?