• Miirree

    BIM 17 april, fler som har i närheten och vill följas åt? ????

    Hej!

    Det finns så många trådar nu som är fulla, så gör en egen!

    Slutade med p-piller i februari och har fått min första mens! Har BIM runt den 17 april enligt Natural Cycles och mina egna beräkningar.

    Någon annan som vill följas åt till ett plus?

  • Svar på tråden BIM 17 april, fler som har i närheten och vill följas åt? ????
  • Mimmi25

    Ja! Där sa du nåt! Kvinnokroppen är verkligen komplicerad och jag kan bli galen på den ibland!

    Fortfarande massa mensvärk och ingen mens.. får väl testa igen om några dagar om inte mensen kommit igång ordentligt.

    Du är väl också på BIM+2?

    Har du gjort fler test?[/quote]

    Japp det är jag också, har testat imorse men den är så negativ som den bara kan bli, man vill ju ba att den antigen kommer så att man kan börja om från början eller låter bli men låter en plussa, men icke sa nicke testet är så negativt som det bara kan bli, funder på att prata me barnmorskan om den inte kommer till näta vecka och känns ju inte att den kommer ärligt talat, hörde av min mamma att det kan gå 1-2 veckor till efter mensen innan man plussar men vafaaaaaan orkar man gå i den ovissheten, min mensvärk kommer för det mesta på morgonen då typ äggstockarna krampar till men sen ingenting bara en massa flytningar, väldigt mycket, har du också det eller ingenting?? Har du barn sen innan??

  • Rasberry31
    Mimmi25 skrev 2018-05-11 21:11:46 följande:

    Ja! Där sa du nåt! Kvinnokroppen är verkligen komplicerad och jag kan bli galen på den ibland!

    Fortfarande massa mensvärk och ingen mens.. får väl testa igen om några dagar om inte mensen kommit igång ordentligt.

    Du är väl också på BIM+2?

    Har du gjort fler test?


    Japp det är jag också, har testat imorse men den är så negativ som den bara kan bli, man vill ju ba att den antigen kommer så att man kan börja om från början eller låter bli men låter en plussa, men icke sa nicke testet är så negativt som det bara kan bli, funder på att prata me barnmorskan om den inte kommer till näta vecka och känns ju inte att den kommer ärligt talat, hörde av min mamma att det kan gå 1-2 veckor till efter mensen innan man plussar men vafaaaaaan orkar man gå i den ovissheten, min mensvärk kommer för det mesta på morgonen då typ äggstockarna krampar till men sen ingenting bara en massa flytningar, väldigt mycket, har du också det eller ingenting?? Har du barn sen innan??[/quote]

    Jag har ett barn som fyllde 6 år i februari :)

    Tror du inte att mensen dyker upp snart då? Ibland bråkar ju kroppen när man som mest vill att den ska vara normal!

    Min mens har fortfarande inte dykt upp.. men börjar fundera på om jag hade ägglossninh överhuvudtaget.. min gyn säger att jag har pco vilket också kan resultera i utebliven ägglossning, dock har det aldrig hänt tidigare och jag har ju blivit gravid flera ggr förut, men just nu verkar allt upp och ned..

    Är detta första försöket för er?
  • Mimmi25
    Rasberry31 skrev 2018-05-12 11:47:40 följande:

    Japp det är jag också, har testat imorse men den är så negativ som den bara kan bli, man vill ju ba att den antigen kommer så att man kan börja om från början eller låter bli men låter en plussa, men icke sa nicke testet är så negativt som det bara kan bli, funder på att prata me barnmorskan om den inte kommer till näta vecka och känns ju inte att den kommer ärligt talat, hörde av min mamma att det kan gå 1-2 veckor till efter mensen innan man plussar men vafaaaaaan orkar man gå i den ovissheten, min mensvärk kommer för det mesta på morgonen då typ äggstockarna krampar till men sen ingenting bara en massa flytningar, väldigt mycket, har du också det eller ingenting?? Har du barn sen innan??


    Jag har ett barn som fyllde 6 år i februari :)

    Tror du inte att mensen dyker upp snart då? Ibland bråkar ju kroppen när man som mest vill att den ska vara normal!

    Min mens har fortfarande inte dykt upp.. men börjar fundera på om jag hade ägglossninh överhuvudtaget.. min gyn säger att jag har pco vilket också kan resultera i utebliven ägglossning, dock har det aldrig hänt tidigare och jag har ju blivit gravid flera ggr förut, men just nu verkar allt upp och ned..

    Är detta första försöket för er?[/quote]

    Jag vet faktist inte om den verkligen kommer dyka upp... min magkänsla säger nej och jag tror verkligen jag är gravid, men vill inte förlita mig på det och att den dyker upp.... dock är jag väldigt ömm där nere och blev yr igår under samlag, vet inte varför det är så. Jag har 2 barn äldsta är 7 och yngsta snart 5, men det ända som är samband är mensvärken kommer inte ihåg så mycket annat, båda mina graviditeter och förlossningr har varit dramatiska, jag har nästan ont konstant nu och det är inte mensvärk längre utan känns som kramper, har du pratat med din barnmorska? Jag skickade ett privat meddelande till dig om du vill så kan vi följas upp
  • Anonym (Planerar fyran :))

    Jag har också BIM ca 17/5. Bestämde oss mitt i ägglossning att starta babyverkstaden så vi får se hur det går.

  • Mimmi25
    Anonym (Fråga) skrev 2018-05-17 12:22:07 följande:

    Hur går det för er som inte plussat än?


    För min del så har mensen fortfarande inte dykt upp, tror jag är på bim+8 idag, ingen mens, testade för 2 dagar sen men ff negativt.
  • Anonym (Fråga)
    Mimmi25 skrev 2018-05-17 13:06:10 följande:

    För min del så har mensen fortfarande inte dykt upp, tror jag är på bim+8 idag, ingen mens, testade för 2 dagar sen men ff negativt.


    Okej, ja vi sexade när jag trodde att jag hade ÄL men är väldigt osäker på att det var det. Så jag hoppas inte på något faktiskt.

    Vi pratade om detta och tillslut kom det fram att min man känner för stor press. Så vi har lagt allt detta på is, eller i alla fall så planerat. Har bestämt för att sluta leta efter ÄL eftersom jag inte kommer kunna ha vetskapen att jag har ÄL men inte han. Så då får det bli när det blir. Men lite ledsen är jag. För mina två tidigare barn var så oplanerade det bara går och min längtan har bara eskalerat och han kände för stor press eftersom det då skulle bli vårt första gemensamma barn.
  • Rasberry31
    Anonym (Fråga) skrev 2018-05-18 10:33:15 följande:

    Okej, ja vi sexade när jag trodde att jag hade ÄL men är väldigt osäker på att det var det. Så jag hoppas inte på något faktiskt.

    Vi pratade om detta och tillslut kom det fram att min man känner för stor press. Så vi har lagt allt detta på is, eller i alla fall så planerat. Har bestämt för att sluta leta efter ÄL eftersom jag inte kommer kunna ha vetskapen att jag har ÄL men inte han. Så då får det bli när det blir. Men lite ledsen är jag. För mina två tidigare barn var så oplanerade det bara går och min längtan har bara eskalerat och han kände för stor press eftersom det då skulle bli vårt första gemensamma barn.


    Låter sunt tycker jag :)

    Har ni sex några gånger per vecka så kommer det ju ta sig ändå!
  • Anonym (Fråga)
    Rasberry31 skrev 2018-05-20 11:13:21 följande:

    Låter sunt tycker jag :)

    Har ni sex några gånger per vecka så kommer det ju ta sig ändå!


    Ja, det känns som det ända viktiga nu att pressen ska släppa framför allt nu när han flaggat för att han har en svacka, så sex lär ju lysa med sin frånvaro. Men tålamod är en dygd och har hag väntat 6 år kan jag nig vänta några månader till, typ. Men kan känna ibland att jag är påväg att förlora något jag aldrig haft från början.

    Men så är det väl. Bara acceptera och g vidare. Någon gång ska det väl ta sig.

    Iofs så är Maj sista gången vi aktivt försökte så, vi kan ju teoretiskt sett redan vara gravida bara det att vi inte vet det än eftersom jag uppskattar till att mensen bör komma sista dagarna i Maj. Så vi får vänta och se. Men lägger inga förhoppningar för jag vill verkligen inte bli besviken.
  • Anonym (Fråga)
    Rasberry31 skrev 2018-05-25 08:46:32 följande:

    Vad tråkigt! Men det är ju bara att köra på och ta nya tag denna cykel :) 


    Blir inte nog mycket av det. Något hände och nu har han gjort helvändning i frågan. Penetrerande sex har helt upphört. Får släppa tanken på barn.
  • Miirree

    Hur går det för er alla? Har inte varit så aktiv på ett tag, är på Bim +8 nu och ingen mena i sikte , jag vågar inte ta något test haha är så orolig över att bli besviken!

  • Rasberry31

    Min kropp "hoppade över" en cykel så jag fick min mens i fredags, 23 dagar efter BIM! Helt galet.. men nya tag snart :) 

  • Rasberry31
    Miirree skrev 2018-06-03 21:19:26 följande:

    Hur går det för er alla? Har inte varit så aktiv på ett tag, är på Bim +8 nu och ingen mena i sikte , jag vågar inte ta något test haha är så orolig över att bli besviken!


    Men såklart du ska ta ett test om mensen är så pass sen! 
    Du är säkert gravid :D
  • Miirree
    Rasberry31 skrev 2018-06-04 14:28:16 följande:

    Men såklart du ska ta ett test om mensen är så pass sen! 

    Du är säkert gravid :D


    Men tänker att ägglossningen kanske är sen bara eller att den hoppat över eller något haha funderar på att bara vänta 1 vecka till! Men hade verkligen velat testa!
  • Miirree
    Miirree skrev 2018-06-05 00:11:45 följande:

    Men tänker att ägglossningen kanske är sen bara eller att den hoppat över eller något haha funderar på att bara vänta 1 vecka till! Men hade verkligen velat testa!


    Kan knappt tro det men jag plussade idag!!!!!! :D
Svar på tråden BIM 17 april, fler som har i närheten och vill följas åt? ????