• japz

    Ge mig alla dina bästa tips inför en graviditet

    Vi planerar att bli gravida under hösten 2018 - ge mig alla dina bästa tips vad vi kan göra redan nu! 

    Vi är bägge 26, lever rätt hälsosamt, äter relativt bra, röker inte. 

    Vad var vinnande koncept för dig då du blev gravid? 

  • Svar på tråden Ge mig alla dina bästa tips inför en graviditet
  • Meriall

    Det som ökar chansen mest är att ha sex en gång varannan dag hela cykeln igenom, varken mer eller mindre, och inte ha koll på ägglossningen.

  • Meriall
    Meriall skrev 2018-04-05 18:44:09 följande:

    Det som ökar chansen mest är att ha sex en gång varannan dag hela cykeln igenom, varken mer eller mindre, och inte ha koll på ägglossningen.


    Oj såg nu att du inte vill bli gravid direkt. Men är säkert bra att redan nu få upp spermakvaliten med sex varannan dag :)
  • Anonym (M)

    Börja ta  folsyra drygt någon månad innan ni tänkt börja försöka.

    Om du har ork och intresse, träna mage och rygg lite extra. Med en stark bål kan du förebygga hur hårt foglossning påverkar dig (om du drabbas av det). 

  • Iowhannah
    Anonym (M) skrev 2018-04-05 19:02:10 följande:

    Börja ta  folsyra drygt någon månad innan ni tänkt börja försöka.

    Om du har ork och intresse, träna mage och rygg lite extra. Med en stark bål kan du förebygga hur hårt foglossning påverkar dig (om du drabbas av det). 


    Gällande folsyran så bör man helst börja tre månader innan.

    Styrketräning håller jag helt med om! Och knipövningar (även om jag själv är värdelös på att komma ihåg dem).
  • Anonym (M)
    Iowhannah skrev 2018-04-05 19:53:30 följande:
    Gällande folsyran så bör man helst börja tre månader innan.

    Styrketräning håller jag helt med om! Och knipövningar (även om jag själv är värdelös på att komma ihåg dem).
    Ja, det stämmer säkert! Kom inte ihåg exakt hur långt innan och orkade inte googla haha, så tack för det! :)
  • Anonym (Annan Anna)
    japz skrev 2018-04-05 18:26:43 följande:

    Vi planerar att bli gravida under hösten 2018 - ge mig alla dina bästa tips vad vi kan göra redan nu! 

    Vi är bägge 26, lever rätt hälsosamt, äter relativt bra, röker inte. 

    Vad var vinnande koncept för dig då du blev gravid? 


    Zinktabletter för mannen.

    Sängliggande för mig och inte lyfta något mer än 1 kg.
  • Iowhannah
    Anonym (Annan Anna) skrev 2018-04-07 00:47:42 följande:

    Zinktabletter för mannen.

    Sängliggande för mig och inte lyfta något mer än 1 kg.


    Var detta (sängliggandet och icke-lyftandet) något som sjukvården hade ordinerat? För det där gäller ju långt ifrån alla, för de allra flesta är det att leva på som vanligt och träna som är det bästa.
  • Anonym (Annan Anna)
    Iowhannah skrev 2018-04-07 08:35:50 följande:

    Var detta (sängliggandet och icke-lyftandet) något som sjukvården hade ordinerat? För det där gäller ju långt ifrån alla, för de allra flesta är det att leva på som vanligt och träna som är det bästa.


    För mig var träna och leva som vanligt det som orsakade missfall.

    TS önskar tips och detta är mitt tips. Varken du eller jag vet hur TS fungerar.

    Hade TS velat ha vanliga standardtips hade TS kunnat läsa vilken babysida som helst.
  • Iowhannah
    Anonym (Annan Anna) skrev 2018-04-07 10:23:44 följande:

    För mig var träna och leva som vanligt det som orsakade missfall.

    TS önskar tips och detta är mitt tips. Varken du eller jag vet hur TS fungerar.

    Hade TS velat ha vanliga standardtips hade TS kunnat läsa vilken babysida som helst.


    Men då har vården sagt åt dig att ta det väldigt lugnt för att undvika missfall, antar jag. Det får TS ta när/om hon hamnar där.

    Dessutom handlar tråden om råd INFÖR graviditet. Man kan inte ligga i sängen och göra ingenting i flera månader, det ökar inte chanserna för graviditet.
Svar på tråden Ge mig alla dina bästa tips inför en graviditet