Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

    Skulle du vilja dejta Tom Araya?

    Och för oss som inte är barnfödda här på FL! VEM är Tom Araya? Är det en FL-kändis som initierade kretsar känner till? Ser att han är en singelgubbe 40+! Bög?

  • Anonym (mor)
    sextiotalist skrev 2018-04-08 07:34:28 följande:

    Dejta, ja, varför inte?

    Jag skulle tänka mig en lunchdate på min favoritlunchrestaurant i Malmö, snacka massa strunt och sedan en promenad i centrala Malmö.

    Skulle vara kul att träffa personen bakom nicket och troligen skaka om mina förutfattade meningar


    Ursäkta at jag lägger mig i men jag har absolut sett nicket MEN varför blir du nyfiken?. Han är en 40+ singelgubbe. VAD gör honom intressant? Dela med dig!

  • Anonym (mor)
    Anonym (Ann O'Nym) skrev 2018-04-08 08:04:46 följande:

    @anonym mor;och @anonym Anna får jag också svara er? Jag är nyfiken på många människor bakom nicken på fl. Man kan ha sett deras svar många olika slags trådar som jag sett Araya. Man kan tycka de har kloka svar på allt och man kan tycka de har helt motsatt åsikt mot en själv i allt. Man kan tycka de ät attraktiva om man sett bild eller ottevliga elller tragiska. Vi visar bara en del av oss i varje tråd. Jag skriver nästan alltid anonymt men de som skriver under sitt nick blir ju " kända" under det precis som under ett namn. Just Tom Araya har åsikter om allt från sex och politik till barnuppfostran och bredden verkar kul, eller ok lik mej, men det finns många jag skulle vilja ta en lunch med. Jag kan inte förstå hur man INTE kan vara nyfiken!


    okeeeeeej! Så du är ett litet ensamt rö som vill ha sällskap? Liksom "Tom araya" på FL som du inte vet ett skit om är liksom........ja attraktiv? Kanske om Helge Fossmo dök upp här och var charmig och mysig så skulle du vilja ha honom? (eller han i den där ubåten.....Madsen?)
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ann O'Nym) skrev 2018-04-08 08:44:47 följande:

    Ok anonym mor; nu är du rätt creepy agressiv. Jag har sett bild på Araya, men om jag skulle ha en kompisträff med honom för att snacka så spelar det för jösse namn ingen roll om en människa är attraktiv eller inte?


    Okeeej och det är lilla jag som är "creepy"? Jag bara undrar vad Tom Araya har som skulle göra att man vill dejta honom? Kan du dela med dig av bilden på "araya"? Är han en välbevarad 40+-åring?
  • Anonym (mor)
    sextiotalist skrev 2018-04-08 09:17:40 följande:
    Allmän nyfikenhet. Han kunde lika gärna vara en 16-åring, en 80-åring. Jag är lika nyfiken på dig ;).
    Men om du kollar upp Araya så är han 40+ och singel. Det kan hända att han är en 15-årig grabb som bor i Angered med mamma. Är det ngn som vet vem denna "mytiska" figur är? VARFÖR ska man vilja dejta honom?

  • Anonym (mor)
    Anonym (Hell no!) skrev 2018-04-08 09:39:11 följande:
    Han är väl inte alls singel? Han brukar titt som tätt referera till sin sambo samtidigt som han sitter och kommenterar brudar här på FL. Inget vidare kap till man om du frågar mig...
    Okej. Så vad har han då? En tråd i hans namn har 100 inlägg. Är kvinnor så enfaldiga våp?.....ja det är dom. Feminism i all ära men när mannen talar så strår dom där på rad och bugar ödmjukt. Som den svenska "feministregeringen" på stadsbesök. Sänkt blick, huckle på och vet sin plats.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ann O'Nym) skrev 2018-04-08 10:47:04 följande:

    Anonym (mor) skrev 2018-04-08 10:22:05 följande:[/quote-nick]Okej. Så vad har han då? En tråd i hans namn har 100 inlägg. Är kvinnor så enfaldiga våp?.....ja det är dom. Feminism i all ära men när mannen talar så strår dom där på rad och bugar ödmjukt. Som den svenska "feministregeringen" på stadsbesök. Sänkt blick, huckle på och vet sin plats.[/quote]

    Jeez åt du surkål till frukost idag? Tråden ligger i Sandlådan/ egotrådar om du tittar noga. Som du märkt så var det en catchy trådstart som verkligen fick folk att reagera olika beroende på personlighetstyp...

    Tagga ner, det är helg och vi dricker kaffe och chillar lite nu. Jag skulle hellre dejta Araya plus ett gäng skallerormar än dej när du är på det där humöret. Kanske är det så att om man inte har nyfikenheten och det sociala i sej så fattar man helt enkelt inte grejen. "Det är int lönt att förklara för den som int begrip" som Ingemar Stenmark en gång sa. Ta lite mer kaffe nu eller förresten lite kamomillte, det är lugnande.

    @ Tom Araya: allt är relativt och nu när jag fick lite att jämföra dej med så kom jag på att jag kanske vill ha lite lugn och fin sex med dej också. Naturligtvis med huckle på om herrn så föredrar ????????


    Och plötsligt inser man att man är beige och trist som inte använder droger" KRAAAAM ändå! Puss
  • Anonym (mor)
    Anonym (regular) skrev 2018-04-08 11:34:09 följande:

    Jag tror jag är för olik Tom Araya för att det ska kunna bli en romantisk dejt.

    Men om man taggar ner sina åsikter lite och bara är människor en dag så hade vi säkert kunnat ha lite sköna samtal.


    Kan du beskriva Tom för lilla mig. Hur är han som person? Vad skulle era "sköna samtal" kretsa kring?
  • Anonym (mor)
    John22 skrev 2018-04-08 12:03:57 följande:

    Ja det är lite av en fantasi. Tom skulle ta med mig på en båttur i skärgården och viska öm retorik i mitt öra. Jag skulle lekfullt dra mig bort i hopp om att han ska jaga efter och dra mig till sig.

    Det hela slutar på en restaurang på Djurgården där det uppdagas att Tom glömt plånboken hemma. Jag spelar upprörd men är hemligt nöjd över att få visa upp hur kapabel och självförsörjande jag är.

    Tom vill "följa med upp", men jag vill spela svårfångad och säger "kanske nästa gång."

    Dagen därpå slänger jag alla mina tillhörigheter och flyttar till en by i den brasilianska djungeln. Och där är jag nu, i väntan på att Tom ska hitta mig.


    Plötsligt fattar jag varför Helge Fossmo som indirekt dödat två fruar gifte sig i fängelset. Jag erkänner att han tilltalar mig också. Men Helge är ju ändå en kändis*typ*! Inte att jämföra med Tom Araya som ingen sett bild på ....ELLER?
  • Anonym (mor)
    Kasperina skrev 2018-04-08 12:38:06 följande:
    och så måste jag bara fråga anonym (mor) vad hon egentligen menar med 

    ?
    Vad är det som gör att du inte förstår att man kan bli nyfiken?
    Att han är man? Att han är singel (vilket jag inte tror att han är egentligen men med frågeställningen i tråden är det ändå utgångspunkten)? Att han är 40+?

    Det som gör mig nyfiken är att han har många åsikter som han är bra på att uttrycka, och jag är intresserad av den typen av människor. Punkt.
    Så du är intresserad av en man som är 40+ och som antagligen lever i en relation men mörkar det? Har du NÅGRA krav what so ever på en framtida partner? Duger Helge Fossmo? eller han som dödade lilla Engla? Båda sitter inne men du kan ju skriva brev

  • Anonym (mor)
    Less is more skrev 2018-04-08 12:56:22 följande:
    Du verkar skvatt galen som börjar blanda in Helge Fossmo och den andra mördaren i denna tråd.
    Men för oss relativt nya på FL så är ju inte "Tom Araya" en frontfigur. Har stött på namnet men väldigt periefiert. Vi snackar olika världar.
  • Anonym (mor)
    Kasperina skrev 2018-04-08 13:00:28 följande:
    Jag har absolut krav på en framtida partner.
    Jag dejtar inte upptagna män, men som jag skrev så gör jag antagandet att han är singel pga frågeställningen i tråden. Vilken om du läser en gång till är rent akademisk.
    Jag dejtar inte heller män under 40. Jag har två barn och det räcker men framförallt kanske för att jag själv är 47.
    Jag skulle ALDRIG utsätta mig själv eller mina barn för att dejta en kändis. Mitt hem är min borg och jag njuter av min relativa anonymitet. 
    Jag undviker helst barnlösa män, men det beror lite på varför de är barnlösa.
    Jag dejtar inte män som jag vet är brottslingar.
    Jag dejtar inte heller män som jag vet slåss, utnyttjar svagare individer ekonomiskt eller på annat sätt, inte kan hantera pengar, inte är intresserade av att dra sitt strå till stacken eller skiter i sina barn, men konstigt nog är det sällan sådant de berättar i början av förhållandet. 

    Varför likställer du Tom Araya med dömda mördare? Vet du något vi andra inte vet?
    Ta hand om dina barn! PRIO ETT! Jag fattar att du vill ligga men är FL rätt forum? Tror du att "TOM ARAYA" är mannen som ska ta hand om dig och barnen? Kanske är han det och då säger jag LYCKA TILL )
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ann O'Nym) skrev 2018-04-08 13:27:11 följande:

    Mor, du kan inte tänka att det finns andra sätt att umgås utan att ligga? Det står ju hur tydligt som helst i trådstarten att syftet inte är att ragga. Du tror inte att Kasperina, jag eller Sextiotalist kan ta en lunch eller en öl med en ny bekantskap utan att hamna i säng och äventyra våra barn, som dessutom troligen är gamla nog allihop för att hänga med på puben. Vi kan boka ett bord för allihop!


    Så du tänker att du ska gå på puben med dina barn? Där är man olika. Jag är MAMMA och ingen polare man super med på krogen.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Ann O'Nym) skrev 2018-04-08 13:44:20 följande:

    Du super när du är på pub och ligger så fort du träffar nya människor? Jag har varit på puben med mina barn ja, men de är unga vuxna och ingen av oss super. Så yes man är olika.


    Ja man är olika. Min yngsta dotter hade det jobbigt när hon var tonåring för det slumpade sig så att hennes kompisar hade unga mammor som var med ute och söp! Min lilla flicka fick bli väktare/vårdare och se till att fulla mammor kom hem. Så ofta har hon uttryckt hur nöjd hon är med sin gamla maaam som var 38 år när hon föddes. Vi går inte på krogen ihop utan vi är MOR och dotter.
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2018-04-08 13:52:10 följande:
    Ja man är olika. Min yngsta dotter hade det jobbigt när hon var tonåring för det slumpade sig så att hennes kompisar hade unga mammor som var med ute och söp! Min lilla flicka fick bli väktare/vårdare och se till att fulla mammor kom hem. Så ofta har hon uttryckt hur nöjd hon är med sin gamla maaam som var 38 år när hon föddes. Vi går inte på krogen ihop utan vi är MOR och dotter.
    Ursäkta OT OT OT. Denna tråd handlar ju om man vill dejta Tom Araya. Jag vill INTE dejta honom .
  • Anonym (mor)
    Kasperina skrev 2018-04-08 14:29:11 följande:
    Förlåt att jag uttryckte mig oklart.
    Trådstarten (ts) är väldigt tydlig med att frågan är rent akademisk, dvs den är ställd som en hypotetisk fråga, en fråga som inte är verklig.
    Jag har inte på något ställe skrivit att jag är ute efter att ligga, däremot tycker jag alltid att det kan vara intressant att prata med intelligenta personer, eller åtminstone personer som kommer med svar som inte är helt och hållet tagna ur luften.
    Jag är inte särskilt intresserad av långa diskussioner med folk som anser att bara för att man hypotetiskt sett skulle kunna tänka sig att diskutera olika frågor med TA så innebär det att man vill ligga med Helge Fossmo.
    Jag har svårt att komma över den logiken faktiskt.

    Jag har heller aldrig påstått att jag letar efter en man som ska ta hand om mig och mina barn, hade jag ett sådant behov så hade jag tillgodosett det.

    Du ska få ett råd från mig, och det är ett bra råd.
    Döm inte andra som om de vore du, jobba med dina egna svagheter i stället så kommer du att upptäcka att ditt bekräftelsebehov minskar.
    Lycka till!
    Oj så mycket ord! Och i en tråd som heter "skulle du vilja dejta Tom Araya"? De flesta av oss har inte en susning om vem denne tom är. Jag tex. Jag skulle hellre dejta Helge Fossmo än Tom ...whatever. I varje givet ögonblick skulle jag välja Helge. Jag inser att Fossmo dödat två fruar direkt eller indirekt men om jag följer mina lustar så visst är han sexig. Inte nu kanske men den unge Helge. Leendet. .......
  • Anonym (mor)
    John22 skrev 2018-04-08 14:48:09 följande:
    Du känner inte Tom som jag gör! I månader har jag slukat hans alster med hull och hår. Han är bara missförstådd!
    Hoppla hoppla. "John22".......tänker du att underbara "tom araya" är intresserad av män? Är han BÖG? (ursäkta mitt brutala uttryck men ngt annat hittar jag inte i hastigheten)

Svar på tråden Skulle du vilja dejta Tom Araya?