• Aducia

    BIM MAJ 2018 (ALLA KAN SKRIVA)

    FruBjörk skrev 2018-04-26 07:19:17 följande:

    Hej :) Mensen på g idag så hänger på här. Nästa ÄL borde vara 10/5 och BIM 25/5.

    Känner mig så nere men det går väl över efter nån dag.


    Välkommen. Försök hålla positiva tankar uppe så kommer det gå vägen! ÄL 2 maj här! :)
    JenniB skrev 2018-04-26 08:57:24 följande:

    Hej jag tänkte också hoppa in här!


    Jag är 22år gammal och min sambo 23år. Vi har börjat försöka nu i april, slutade med minipiller den 6/4 och har inte haft en "ordentlig" mens på säkert ett år. Fick gravidsymtom ca. 4 dagar efter pillerstoppet och gjorde ett test 2 veckor efteråt som visade neg. Funderar på om jag kanske hade ägglossning under tiden jag fick symtomen?!  Jag kan tyvärr inte räkna ut ett riktigt BIM eftersom jag inte haft mens men har nu fått nya symtom som ömma bröst, stickningar i brösten och molande värk i nedre delen av magen. Har aldrig haft ont i brösten på det sättet och aldrig haft "mens"värk  3 veckor i sträck.


    Hoppas att det ändå är något i magen, tänkte testa någon dag nästa vecka om symtomen är kvar. Glad


    Då är vi lika gamla :) Kul!
    Jag fick också väldigt mycket symptom efter pillerstoppet (i cirka 1 månad) och det är för att kroppen försöker vänja av sig pillrena. Jag hoppades på att det var något i magen men icke Rynkar på näsan Nu har jag ÄL 2 maj enligt Natural Cycles.

    Testa om cirka 1.5 vecka så borde du få ett korrekt svar. Då har det gått lite mer än 1 månad efter stoppet Glad
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia

    Kan jag ha haft ägglossning trots att tempen sjönk sen höjdes lite och stannade på samma temp 3 dagar sedan sänktes lite och nu verkar den öka?

    Någon som vet??


    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    Anonym (Nini) skrev 2018-04-29 08:05:10 följande:

    Hej, har läst men inte skrivit förut då jag trodde vi missade tåget denna månad. Vi är på andra försöket med andra barnet (dock tredje graviditeten). Har regelbunden 28-dagars cykel med tydliga äl-symtom. Cd 12 började äl-symtomen, precis som dom borde, denna gång. Sexade cd 11, 13 och 14. Cd 15 åkte mannen på resa och symtomen försvann. Förvånande nog kom dom tillbaka på cd17. Testade med digitala äl och fick negativt. Dock dagen efter, fortfarande med äl-symtom, positivt :( Testade igen vid lunch - positivt och sedan på kvällen -negativt. Så liiiten chans att någon spermie överlevt och hann med kanske...Äl-symtomen var borta på cd19 förutom lite molvärk som klingade av under dagen. Detta var i söndags. Mannen kom ju inte hem igen förrän cd 22 så hoppet var litet att vi hann med äl denna gång då. Har Dock haft symptom i några dagar nu och testade med cb plus imorse då jag känner igen symptom från andra gångerna och fick ett svagt, svagt plus!!! :) Dock inom tiden och blått så det känns inte som spök (det har jag fått tidigare). Så vad tror ni, om det nu är ett plus, är jag på bim-2 eller äl+8? Kan man ägglossa två gånger med fyra dagars mellanrum?


    Även om du plussar svagt är det ett plus ju :)

    Har du bild?
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    Wonderfluff skrev 2018-04-29 10:32:24 följande:

    Hej! Kan ni hjälpa mig se om ni ser ett pyttesvagt streck här eller om jag bara inbillar mig. Fortfarande några dar kvar till BIM så egentligen för tidigt. Det som är annorlunda denna gång mot alla andra cykler är lätt blödning från äl+5, samt ont i brösten, ffa bröstvårtona från äl+3 (brukar komma senare), samt lite molvärk av och till. Men bilderna, ser ni nåt oxå??


    Jag ser tyvärr inget streck :/ vänta några dagar till! Var är du i cykeln ?
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    JenniB skrev 2018-04-30 08:41:06 följande:

    Vad roligt!! :D ja.. jag har läst det lite överallt och försöker att inte hoppas allt för mycket. Har inte haft några symtom alls i 3 dagar nu men inte heller något tecken på att mensen skulle kunna dra igång. Man vill ju antingen eller liksom... 

    Hoppas det blir nåt nu när du har ÄL <3 Hur länge har ni varit ihop? :D


    Ja men försök inte att tänka så mycket. Vet att det är svårt men försök njut av tiden tillsammans med din kille och försök hitta på saker på dagarna :D

    Jag har ÄL idag, min temp sjönk som en sten imorse och jag har känt av otroligt mycket att jag har det!

    Vi har varit tillsammans i snart 1 år :)

    Ni då??
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    MaalinJ skrev 2018-04-30 16:16:31 följande:

    Hej alla. Har inte varit aktiv här på jätte länge. Tänkte ta å gå igenom inläggen senare ikväll.

    Det har varit ganska jobbigt hos oss. Det har hänt en del privata saker den sista tiden som gjort att vi ibte varit spec aktiva på bebis fronten heller. Min man va dessutom med om en olycka för några veckor sedan. Han är tack och lov hemma från sjukhuset nu och kommer bli bra! Jag har inte prytt mig om att testa äl den här månaden. Vi har ju knappt haft sex heller pga olyckan så det känns inte så lovande.

    Vi har varit i kontakt med en fertil klinik som har hjälpt oss jätte mycket. I maj så ska min man lämna spermaprov och efter det så tar det ca en vecka innan vi får provsvaren. Så önska oss lycka till! Skulle inte provsvaren vara posetiva så får vi se vad han kan åtgärda med tanke på hans cystor annars får vi nog acceptera att det inte blir fler.

    Hoppas jag får läsa många positiva inlägg ikväll när jag går igenom det mesta i tråden!


    Jag beklagar verkligen! Skönt att han är hemma. Försök ta det lugnt och njut av varandras sällskap! <3

    Låt allt ta sin tid och ta det som det kommer! Styrkekramar till er! <3
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    hjärteögon skrev 2018-05-01 18:43:33 följande:

    Hej!

    Vi har försökt sen i augusti-17. Men aldrig testat med ägglossningstest, så vi ska ge det en chans.

    ÄL: enligt app (4/5) men enligt flytningar kanske imorn? De är genomskinliga och trådiga.

    BIM: ca 20/5, har oregelbunden så vi får se.. :)


    Välkommen! Vad för app har du?

    Jag har BIM 15/5 Och äl idag eller igår. Jag har haft något enormt flytningar och smärtsamma stickningar i brösten samt illamående.

    Kanske har du en kortare tid mellan mens och ÄL?
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    JenniB skrev 2018-05-02 08:21:03 följande:

    Det är det jag försöker nu faktiskt! 

    Vad häftigt att du känner av det så tydligt, hoppas det blir något nu! :D <3

    Vi har varit ihop i 1 år och 3 månader :D


    Ja det är skönt! :D

    Blev dock väldigt osäker för min temp har nu ökat successivt uppåt och är snart över coverline men ska lyssna på min kropp hellre ;)

    Ska testa om 10 dagar tänkte jag :D när ska du testa?
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    JenniB skrev 2018-05-02 08:50:39 följande:

    Det låter bra, oftast vet man ju ändå vad kroppen försöker säga. ;) Ser fram emot att höra hur det går för dig! <3

    Jag ska nog inte testa utan bara vänta på mensen.. har INGA symptom kvar, känner mig helt normal och har inga tecken på att mensen vill komma. Snart 1 månad sedan jag slutade med pillerna så det är lite spännande att se vad som kommer hända. Har dock inget tålamod så det är tufft haha


    Haha ja precis! Håller tummarna för dig med <3

    Då var det inte längesen du slutade. Jag slutade 28 februari. Men har du hunnit att ha en mens sen du slutade?

    Var kommer ni ifrån?
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Aducia
    JenniB skrev 2018-05-02 09:13:40 följande:

    Tack snälla! <3

    Nej det var ju inte det, men som sagt.. inget tålamod och jag har längtat efter en liten i så många år men nu känns det äntligen rätt! <3 Nej jag har inte fått någon mens ännu. :/ Vet att det kan ta ett tag för vissa att få tillbaka den tyvärr.

    Vi bor i en liten by mellan Växjö och Kalmar. Ni då? :D


    Förhoppningsvis tar det inre alldeles för lång tid. Jag hann inte få mens innan jag blev gravid med pojkvännen i höstas, tyvärr var det inte rätt tid då men nu är allt rätt och hoppades på att det skulle bli likadant men mensen hann komma denna gången så detta är ju riktiga första försöket :D <3

    Vi bor i Malmö :D ska snart flytta till en håla utanför Malmö, inåt landet!
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
Svar på tråden BIM MAJ 2018 (ALLA KAN SKRIVA)