• Emanuel0730947

    BMW

    Jag tänkte att köpa bil BMW 318i årsmodel 2011

    Vad tycker ni om bilen ? Har nån info om bilen ?? Kan hjälp mig det e bra bil eller inte.

  • Svar på tråden BMW
  • Rabarbapuppa

    Ja bilen är ju bra. BMW gör bra bilar. Det är väl bara motorn i så fall. Det är N43'an i de där, besläktad med N46 och N42 (som jag skruvat enormt mycket) och det släktskapet är inget vidare. Det är framförallt kamkedjeproblem, jag har ingen officiell statistik, men läser man vad som skrivs så ÄR det många ägare som får problem med kamkedjor och kamkedjestyrning. Precis som N42 kan de även i högre grad läcka en del olja. Inte alls ovanligt. Generellt gillar dessa motorer täta oljebyten, och det är inget du har koll på om det skett när du köper begagnat tyvärr. Med min erfarenhet av 3-serie (både fyrcylindrigt och sexcylindrigt) så hade jag undvikit den. Absolut inte säkert att man får några problem alls, men i min smak är risken för det lite för hög. Jag var själv spekulant på en 318i men hoppade av. Jag tycker dessutom BMW ska vara sexcylindriga egentligen, välj en från 2005-2007 med N52-maskinen. 

    /Puppa 

      

Svar på tråden BMW