• Kamasjo

    Starkare test trots missfall?

    Jag började blöda för två dagar sedan, borde vara i vecka 5 (4+5) idag. Blöder som vanlig mens, lite mindre, inga klumpar, lite "trådar". Har inte ont. Men tänkte det är ett missfall då jag ändå är så tidigt i graviditeten (att det inte blir så kraftig blödning eller smärtor). Testade ändå på skoj både första dagen det började blöda, igår samt idag och testerna (samma tester: testlagrets) visar starkare streck både igår och ytterligare starkare idag. CB digital visade Gravid 1-2 igår.

    Jag vet att hcg finns kvar i kroppen även efter MF, ibland många veckor. Det är alltså INTE min fråga. Min fråga är: kan hcg även öka efter vanligt mf? Finns ju risk för utomkvedes också förstås...

  • Svar på tråden Starkare test trots missfall?
  • Tokigsnart
    EmmyB87 skrev 2018-04-18 11:46:45 följande:

    Då är det definitivt inte utomkveds. Då stiger det jättesakta och ligger väldigt lågt redan från början. Hoppas allt går bra <3


    Tyvärr så var de det, så det kan stiga fort och mycket trots de!! :(
  • EmmyB87
    Tokigsnart skrev 2018-04-19 08:32:53 följande:

    Tyvärr så var de det, så det kan stiga fort och mycket trots de!! :(


    Fy vad tråkigt. Blir det cytostatikabehandling eller op?
  • Tokigsnart

    God morgon!

    Tyvärr så slutade min resa här och olyckligt..

    åkte in till gyn akuten igår på förmiddagen men kraftig smärtor i magen, efter en grundlig vul kontroll så hittade de något som såg ut som ett graviditet på min högra äggledare, vart direkt inlagd och akut opererad igår kväll, de hittade då ett foster och blod samling på höger äggledare de tog bort fostret och äggledaren! Så nu ligger jag inlagd och hoppas på att få komma hem till min familj idag!

    Tar nu någon månads paus och sen börjar vår resa med ivf

    Lycka till nu med era magar

  • Kamasjo
    Tokigsnart skrev 2018-04-19 08:37:42 följande:

    God morgon!

    Tyvärr så slutade min resa här och olyckligt..

    åkte in till gyn akuten igår på förmiddagen men kraftig smärtor i magen, efter en grundlig vul kontroll så hittade de något som såg ut som ett graviditet på min högra äggledare, vart direkt inlagd och akut opererad igår kväll, de hittade då ett foster och blod samling på höger äggledare de tog bort fostret och äggledaren! Så nu ligger jag inlagd och hoppas på att få komma hem till min familj idag!

    Tar nu någon månads paus och sen börjar vår resa med ivf

    Lycka till nu med era magar


    Beklagar att det slutade så för din del :(. Så tråkigt. Sköt om dig och din familj och all lycka med framtida försök :).
  • Kamasjo

    Fick mitt nya digitala på posten idag och kunde som förväntat inte vänta utan tog det nu ikväll. Nu visade det 3+.

    Har nu blandade känslor - betyder det normal graviditet eller utomkveds... Nästa tisdag har jag inbokat hcg-blodprov så får vi se vad läkaren säger efter det.

  • JLES
    Kamasjo skrev 2018-04-19 19:02:05 följande:

    Fick mitt nya digitala på posten idag och kunde som förväntat inte vänta utan tog det nu ikväll. Nu visade det 3+.

    Har nu blandade känslor - betyder det normal graviditet eller utomkveds... Nästa tisdag har jag inbokat hcg-blodprov så får vi se vad läkaren säger efter det.


    Jag blödde när min mens var beräknad (inte mycket men ändå i två dagar, endast kvällsvis runt typ 21:00, haha). Testerna blev dock starkare och starkare (testade först svagt positivt på BIM-6). Blödde en gång till i vecka 8. Är i vecka 16, strax 17, nu och bebben mår bra. Lycka till!Hjärta
  • Kamasjo
    JLES skrev 2018-04-19 21:13:49 följande:

    Jag blödde när min mens var beräknad (inte mycket men ändå i två dagar, endast kvällsvis runt typ 21:00, haha). Testerna blev dock starkare och starkare (testade först svagt positivt på BIM-6). Blödde en gång till i vecka 8. Är i vecka 16, strax 17, nu och bebben mår bra. Lycka till!


    Ja, det är ju det jag hoppas på också - gebombrottsblödning då mensen skulle kommit. Men jag blödde förstås mycket mer än dig... Jag håller tummarna. Grattis till bebisen :).
  • JLES
    Kamasjo skrev 2018-04-20 07:03:00 följande:
    Ja, det är ju det jag hoppas på också - gebombrottsblödning då mensen skulle kommit. Men jag blödde förstås mycket mer än dig... Jag håller tummarna. Grattis till bebisen :).
    Det betyder inte att något är fel!Hjärta

    När jag skulle skriva in mig hos BM frågade jag nämligen angående dessa blödningar och då sa hon att ibland har hon haft patienter som blött så mycket att hon varit bombsäker på att det är ett missfall - men så har det inte varit. Det verkar nästan vara mer vanligt att blöda i början än att inte blöda, jag känner hur många kvinnor som helst som blött i början (lite/mellan/mycket).

    Om du fortsätter stegra och få starkare tester ska du nog räkna med att du faktiskt är gravid. Jag fick ju som sagt en genombrottsblödning och sen nästan exakt en månad efter fick jag nästa blödning så det var i princip min kropp som inte förstod att jag var gravid. Mitt tips är att nästa gång du börjar blöda (om du gör det) så ringer du gynakuten eller den jourhavande kvinnokliniken på närmsta sjukhus och berättar detta. När jag gjorde det i vecka 8 tog de in mig direkt! Annars kan du ju boka ett tidigt VUL. Det kan ju vara skönt att veta i början att allt är okej. 

    Tack förresten och lycka till.{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Starkare test trots missfall?