• Anonym (Skall jag eller inte?)

    Äntligen skall jag träffa henne - Men beslutångesten spökar hos mig

    Jag skall äntligen träffa en person som är mycket speciell för mig.

    Vi har egentligen inte bestämt hos för något särskilt, så detta kanske skall kanske inte kallas för en dejt.

    Utan det blir liten rundtur på lite saker som jag skall kika på och sedan förmodligen fika/mat någonstans.

    Jag tycker väldigt mycket om henne och jag ser väldigt mycket framåt denna dag.

    Det jag gjort, är att jag köpt lite mer stiliga kläder, inte överdrivet stiliga. Men lite nya snygga kläder. Hårprodukter som man egentligen inte i vanliga fall köper så som wax, har jag köpt. För att snygga till håret och självklart med en god doftande parfym.

    Men någonting slog mig i huvudet. Blir inte detta lite väl mycket? Tänkte jag för mig själv. Tänk om jag utstrålar något negativt, snarare än att det uppskattas om att jag är lite stilig.

    Vad skall hon tro, och massa sådana tankar.

    Jag kanske tänker alldeles för mycket, men jag kan inte hjälpa det.

    Skulle ni själva tycka att en man som ni skall träffa, och plötsligt så har han fixat upp sig med sitt hår och har lite stiliga kläder och parfym på sig. Blir det uppskattat eller kanske inte?

    Hon och jag har inte träffat varandr apå länge. Jag vill gärna inte att hon skall känna sig obekväm eller annat. Men om hon uppskattar det, blir man ju självfallet glad.

    Jag tänkte för mig själv hela hemvägen vad det exakt är det med mig. Och att jag verkligen måste vara helt tokig.

    Det enda som jag köpt är: Nya kläder, hårwax och parfym.

  • Svar på tråden Äntligen skall jag träffa henne - Men beslutångesten spökar hos mig
  • Anonym (Zxcvb)

    Det är ju svårt att svara på eftersom det inte framgår hur ni känner varann. Hur ska hon se att kläderna är annorlunda om ni aldrig setts, typ.

    Personligen gillar jag inte parfym. Om en man hade parfym /rakvatten /parfymerade hårgrejer så är det alltså en klart negativ grej för mig. Även kläder som stinker parfymerat sköljmedel. Blä.

  • Anonym (K)

    Att man byter stil och utseende under en längre tid är ju inget som är särskilt konstigt

  • Meriall

    Kör på de nya fina kläderna men ingen parfym eller vax (om du inte normalt brukar ha vax- visst kan du fixa håret lite men inte radikalt byta frisyr).

  • Anonym (mmmm)

    klart man vill vara fin!
     varför skulle hon tycka det vore negativt? 

  • Anonym (Skall jag eller inte?)
    Meriall skrev 2018-04-17 18:12:48 följande:

    Kör på de nya fina kläderna men ingen parfym eller vax (om du inte normalt brukar ha vax- visst kan du fixa håret lite men inte radikalt byta frisyr).


    Varför skulle det vara lustigt om jag hade en annan frisyr?

    Jag är bara nyfiken.
  • Anonym (Skall jag eller inte?)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-04-17 18:14:02 följande:

    klart man vill vara fin!
     varför skulle hon tycka det vore negativt? 


    Ingen aning egentligen. Jag fick bara en sådan känsla när jag i princip kom hem med sakerna. Och tänkte för mig själv om jag inte borde gå och lämna sakerna tillbaka i affären. Jag tror produkterna har öppet köp.

    Jag tänkte att det kanske kunde bli för mycket, så pass att det kunde ses fånigt ut. Kläder kanske kunde vara okej. Men fixat frisyr och parfym. Kanske någonting som blir tok för mycket, jag har ingen som helst aning. Jag antar att jag är bara lite nervös, om det nu är så att jag tänker fel.
  • Anonym (s)

    Tycker inte du ska klä dig och fixa dig på ett "för stiligt" sätt om det inte är så du klär dig vanligtvis. Då kommer hon kanske få intryck att du är så i vardagliga livet och sedan, om det blir något mer, inse att det inte alls är sådär du klär dig egentligen... och det kanske blir lite tokigt :P

    Var dig själv :)

  • Meriall
    Anonym (Skall jag eller inte?) skrev 2018-04-17 21:04:00 följande:

    Varför skulle det vara lustigt om jag hade en annan frisyr?

    Jag är bara nyfiken.


    Inte lustigt men hon kanske blir obekväm om du verkar för tillfixad och hon inte är det själv. Sedan gillar hon nog dig som du är. En annan grej om det vore en typisk dejt förstås.
  • Anonym (Skall jag eller inte?)
    Meriall skrev 2018-04-17 21:12:11 följande:
    Inte lustigt men hon kanske blir obekväm om du verkar för tillfixad och hon inte är det själv. Sedan gillar hon nog dig som du är. En annan grej om det vore en typisk dejt förstås.

    Tack!! :)


    Då blir det nog att endast ha på mig kläderna..


    De är ju inte överdrivet stiliga egentligen. Men lite små nya snygga vårkläder är det.

    Mitt hår brukar bli väldigt krulligt och lockigt när jag i själva verket har vågigt hår. Jag vill få till det, så det inte blir alltför krulligt hår.

    Jag gick till en frisörsalong och köpte schampo och en hårprodukt som man skulle använda efter duschen. Men det hjälpte tyvärr inte.

    Har du/ni kanske något tips? :(

    Tack för din svar förresten. Jag fick en känsla av att hon kanske kunde känna sig obekväm, men kunde inte sätta i fingret vad det egentligen kunde vara. Men nu när du svarade om att hon kanske skulle kunna känna sig för obekväm för att jag är alltför tillfixad och hon inte är det, så är det jättebra svar till att jag nog inte skall fixa till mig alltför mycket. Nu vet jag varför hon eventuellt skulle kunna känna sig obekväm. Tack igen för svaret!!


     

  • Anonym (Skall jag eller inte?)

    Av ren nyfikenhet - Vad skulle hända om jag använde hårspray och även parfym på kroppen. Blir det inte en bomb av doft då?


     

Svar på tråden Äntligen skall jag träffa henne - Men beslutångesten spökar hos mig