• veraelis

    PTSD

    Jag undrar om ni som har PTSD- Post traumatisk stress syndrom har provat någon annan behandling än KBT - kognitiv beteendeterapi?
    Vad har ni provat och vilket resultat har ni fått? Vilket har fungerat bäst? Är det bestående resultat?

  • Svar på tråden PTSD
  • Meriall

    Jag har provat EMDR, det ska vara det mest effektiva. Det funkade inte på mig men har hört att det funkar bra på andra.

  • Meriall

    Har också läst om experiment med behandling med spruta med inflammationsdämpande i hjärnan som ska hjälpa bra. PTSD blir som en inflammation i hjärnan. Men jag vet inte om det var bestående. Blev iaf omedelbar symptomlindring.

  • Pr0nographic

    Jag har ptsd. Kronisk.

    Kbt funkade bra på mig. Tror det är beroende på vilken psykolog du får också. Oftast ska man börja medicinsk behandling innan kbt för att det ska bli så bra som möjligt.

    Skaffa hund, det är forskat och bevisat att folk med ptsd mår bättre av att ha hund.

    Jag har 3 hundar och en av dem är en utbildad servicehund.

    Skriv en blogg: oavsett om den är anonym, låst, öppen för alla eller så. Läs tillbaka på den varje månad så blir det lättare att reflektera över dig själv.

    Jag började gå hos psykolog som 7åring. Idag är jag 26år och varit "friskförklarad" från Psyk i 3år. Livet känns bra trots att det är som det är.

  • Glinda från Oz

    Du skulle fått fler svar om du valt att man kan vara anonym. Det gör du genom att kryssa i rutan ?tillåter anonyma? svar när du skapar inlägget eller posta i Känsliga rummet.

Svar på tråden PTSD