• any87

    Hjärtslag v 7+4 risk för mf

    Hej! Har haft flera mf/ma men har inte kommit så långt som till v 7+4. Allt såg bra ut å bönan var, 1,22 cm. Hur stor odds att allt gå bra denna gång? Ni som såg hjärtljud runt v 8 hur gick det förverkliga.

    Senast jag var gravid sluttade fosters hjärta sla i v 7+ då efter att vi har sätt ett friskt fister och hjärta i v 6+3

  • Svar på tråden Hjärtslag v 7+4 risk för mf
  • InaLo

    Om fostret är i rätt storlek för vecka och ni sett hjärtat så minskar ju risken drastiskt.

    Jag gjorde ul i v 9+4 privat och bm sa att när allting såg så fint ut och hjärtat slog så gick risken ner från 40-50% (är 40år) ner till 0,5% hade haft MF några månader tidigare. Är i vecka 27 nu.

    När jag var 33 år gjorde jag ett ul i v 7+2 och fostret sig fint ut och hjärtat tickade. Läkaren sa då att det var ca 1% risk för MF. Den flickan är 6år i dag.

  • MrsAJ88

    Har man sett ett normalstort foster med tickande hjärta säger vissa studier missfallsrisk på 2-3%, i ett svenskt material såg man att risken var 1,6%. Liten helt enkelt.

  • any87

    Denna gång var fostret precis i stl den skulle vara. Förra gången när vi såg hjärtslag i v 6 + var den 1 v mindre men de trodde att befruktningen kunde ske senare.

  • any87

    Finns det någon som har sätt hjärtat slå i v 8 och som har fått mf efter det?

  • Anotherone

    Jag såg min lilla böna på ultraljud i vecka 7+3 och den graviditeten löpte på som den skulle, min son fyller snart ett år !

  • Ebo88

    Jag fick en blödning i v.6+0 med svart slemklump. Var helt övertygad om MF men vul visade ett starkt tickande hjärta. Är idag i v.14+6 och gjorde ett ultraljud som visade en pigg liten krabat som svängde loss inne i livmodern :)

  • fanola
    any87 skrev 2018-04-18 15:22:55 följande:

    Finns det någon som har sätt hjärtat slå i v 8 och som har fått mf efter det?


    Ja tyvärr händer det.. Jag fick det och 1 vecka senare hade hjärtat slutat slå.. Men risken som andra sagt är ju minimal så det går nog superbra!
  • any87

    Visst är det hemskt och orättvis...

    Blev du gravid efter det och fick barn?

    Har du haft flera mf?


    fanola skrev 2018-04-18 18:13:18 följande:

    Ja tyvärr händer det.. Jag fick det och 1 vecka senare hade hjärtat slutat slå.. Men risken som andra sagt är ju minimal så det går nog superbra!


  • fanola
    any87 skrev 2018-04-18 20:18:15 följande:

    Visst är det hemskt och orättvis...

    Blev du gravid efter det och fick barn?

    Har du haft flera mf?


    Jag har haft 2 st tyvärr.. Det andra var IVF så vi fick ett försök till å bredvid mig ligger min son på 8 veckor..

    Jag tror det kommer gå jätte bra för dig!! Om ett gäng månader kommer du ha din lilla du också!
  • JLES

    Fick en blodig flytning i 7+5 och ringde gynakuten som ville att jag skulle komma in på ett snabbt VUL då jag inte sett bebisen innan. Där blev jag bakflyttad 3 dagar men ett hjärta slog som det skulle, enligt läkaren. Han har inte orolig alls. På KUB i vecka 13 blev jag sen framflyttad dessa 3 dagar igen och nu går jag snart in i vecka 17. Jag vet att det är såååå svårt men försök att inte oroa dig!Hjärta

  • any87

    Va skönt! Grattis. Känner att alla symptom är borta, så börjar bli orolig.. är i v 8+6 nu


    JLES skrev 2018-04-19 15:44:30 följande:

    Fick en blodig flytning i 7+5 och ringde gynakuten som ville att jag skulle komma in på ett snabbt VUL då jag inte sett bebisen innan. Där blev jag bakflyttad 3 dagar men ett hjärta slog som det skulle, enligt läkaren. Han har inte orolig alls. På KUB i vecka 13 blev jag sen framflyttad dessa 3 dagar igen och nu går jag snart in i vecka 17. Jag vet att det är såååå svårt men försök att inte oroa dig!


  • JLES
    any87 skrev 2018-04-21 07:09:42 följande:

    Va skönt! Grattis. Känner att alla symptom är borta, så börjar bli orolig.. är i v 8+6 nu


    Jag hade nästan inga symtom första trimestern och de försvann nästan helt i vecka 10. :)
  • Aamon
    any87 skrev 2018-04-18 15:22:55 följande:

    Finns det någon som har sätt hjärtat slå i v 8 och som har fått mf efter det?


    Vi såg hjärtat slå v8 och fostret var rätt storlek. Dog i v14.
  • any87

    Så jobbigt men en sen mf...fick du någon förklaring till varför? Var fostret mindre i strl?


    Aamon skrev 2018-04-22 07:09:41 följande:

    Vi såg hjärtat slå v8 och fostret var rätt storlek. Dog i v14.


  • Aamon
    any87 skrev 2018-04-22 07:36:48 följande:

    Så jobbigt men en sen mf...fick du någon förklaring till varför? Var fostret mindre i strl?


    Uttryckte mig nog fel. Konstaterades att det var dött i v14 men hade dött redan v10, alltså missed abortion. Ingen som utreder missfall så tidigt så fick ingen förklaring den gången heller.
  • any87

    Hej alla, ville uppdatera lite. Var på vul i v 9+1 och fostret var 20 mm lång och förde på sig så hoppet lever vidare.

  • JLES
    any87 skrev 2018-04-25 16:11:49 följande:

    Hej alla, ville uppdatera lite. Var på vul i v 9+1 och fostret var 20 mm lång och förde på sig så hoppet lever vidare.


    Grattis!!! <3
  • any87

    Tack!

    Är ju fortfarande lite orolig men allt pekar på att det blir en bebis denna gång.


    JLES skrev 2018-04-25 19:11:24 följande:

    Grattis!!! <3


Svar på tråden Hjärtslag v 7+4 risk för mf