• Svar på tråden Gravidmage eller uppblåst? SE BILD
  • Anonym (G)

    Nej, du ser inte gravid ut, så tidigt är det tarmarna som är svullna. Runt mitten av graviditeten brukar det börja synas på de flesta att det är en gravidmage.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-04-20 21:47:43 följande:

    Ingen ide att kommentera om man tänkt lägga ett elak eller irrelevant svar.

    Jag är troligtvis i vecka 10 men kan också vara vecka 11-12 (lite oklart men ska kolla upp snart) Sett flertalet som börjat få gravidmage tidigt (vissa så tidigt som vecka 6!)

    Jag frågar då jag inte känner mig speciellt svullen i magen och den är inte hård och uppblåst som den vanligtvis blir när jag har en svullen mage.


    Det finns ingen människa som får en gravidmage i v 6 det är tarmarna och knappast fostret som syns, i v 6 är den lika stor som en ärta. Läs på innan du utalar dig om saker som inte stämmer. Du har ingen gravidmage Punkt
  • Hmlan

    Oj vad folk är elaka och vill trycka till! Vilket äckligt beteende... Jag tycker att magen är jättefin och det syns att det börjar hända grejer! Även om livmodern inte kommit ovanför blygdbenet så har den ändå vuxit och tar plats som gör att magen putar även i början. Jag fick börja med gravidbyxor i v.9 med första barnet (främst för att vanliga byxor var obehagligt mot magen, också det första gravidsymtomet den andra gången!). Andra gången var livmodern halvvägs till naveln i v.9 men frågar man på FL är det omöjligt.

    Grattis till bebisen och magen! Graviditeten klär dig =)

  • Mullbär

    Det syns ju olika tidigt på olika personer. Vissa kan ju inte hålla det hemligt så länge de skulle önska för det syns så fort på dom..

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-04-20 21:47:43 följande:

    Ingen ide att kommentera om man tänkt lägga ett elak eller irrelevant svar.

    Jag är troligtvis i vecka 10 men kan också vara vecka 11-12 (lite oklart men ska kolla upp snart) Sett flertalet som börjat få gravidmage tidigt (vissa så tidigt som vecka 6!)

    Jag frågar då jag inte känner mig speciellt svullen i magen och den är inte hård och uppblåst som den vanligtvis blir när jag har en svullen mage.


    Varför ens fråga när du uppenbarligen själv vet bäst och bara kommer med motargument?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Hm) skrev 2018-04-20 22:24:01 följande:

    Varför ens fråga när du uppenbarligen själv vet bäst och bara kommer med motargument?


    Vadå motargument? Jag påpekade bara att vissa sägs få mage tidigt och att jag inte könner mig uppblåst. Det första jag skrev gällde personen som påpekar hållningen.

    Sen vet jag inte heller vilken vecka jag är i då jag nyligen fått beskedet men tror de minst rör sig om vecka 10 och kan minnas att senaste mens var i slutet av Januari eller ev början av Februari så kan ju även vara inne i vecka 13 men är somsagt inte säker än.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-04-20 22:29:14 följande:

    Vadå motargument? Jag påpekade bara att vissa sägs få mage tidigt och att jag inte könner mig uppblåst. Det första jag skrev gällde personen som påpekar hållningen.

    Sen vet jag inte heller vilken vecka jag är i då jag nyligen fått beskedet men tror de minst rör sig om vecka 10 och kan minnas att senaste mens var i slutet av Januari eller ev början av Februari så kan ju även vara inne i vecka 13 men är somsagt inte säker än.


    Tror det*, inte ?de?. :)
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-04-20 22:29:14 följande:

    Vadå motargument? Jag påpekade bara att vissa sägs få mage tidigt och att jag inte könner mig uppblåst. Det första jag skrev gällde personen som påpekar hållningen.

    Sen vet jag inte heller vilken vecka jag är i då jag nyligen fått beskedet men tror de minst rör sig om vecka 10 och kan minnas att senaste mens var i slutet av Januari eller ev början av Februari så kan ju även vara inne i vecka 13 men är somsagt inte säker än.


    Dinna veckor bara ökar från att vara i v 10 till kanske v 11-12 och nu v 13. Du har tyvärr ingen gravidmage du får vänta några veckor
  • Anonym (Iij)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-04-20 22:29:14 följande:

    Vadå motargument? Jag påpekade bara att vissa sägs få mage tidigt och att jag inte könner mig uppblåst. Det första jag skrev gällde personen som påpekar hållningen.

    Sen vet jag inte heller vilken vecka jag är i då jag nyligen fått beskedet men tror de minst rör sig om vecka 10 och kan minnas att senaste mens var i slutet av Januari eller ev början av Februari så kan ju även vara inne i vecka 13 men är somsagt inte säker än.


    Men oavsett. Du ser inte gravid ut, utan mest svullen.
  • Anonym (FY)
    Anonym (Hm) skrev 2018-04-20 22:32:47 följande:

    Tror det*, inte ?de?. :)


    Nu gnäller du bara och det blir personligt. Är du avundsjuk på att TS är gravid och inte du?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-20 22:34:03 följande:

    Dinna veckor bara ökar från att vara i v 10 till kanske v 11-12 och nu v 13. Du har tyvärr ingen gravidmage du får vänta några veckor


    Alltså lägg ner. Mina veckor ökade då jag inte visste vilken vecka och kom fram till att senaste mens var i Januari och att jag räknat fel så sluta med ditt dömande. Nu har jag dock fått bekräftat att jag är i v. 14 genom ultraljud.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (FY) skrev 2018-04-23 11:57:05 följande:

    Nu gnäller du bara och det blir personligt. Är du avundsjuk på att TS är gravid och inte du?


    Jag är en man med tre barn. Nä det räcker för mig tack
Svar på tråden Gravidmage eller uppblåst? SE BILD