• Anonym (Jag betalar!)

    Ska mannen betala på första dejten?

    En fortsättning från en tidigare tråd.

    En man och en kvinna är på en första dejt. De äter middag på en restaurang och det finns en viss laddning i luften mellan dem... När notan kommer, tycker ni att mannen ska betala för kvinnan också? Varför, varför inte?

  • Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?
  • Johnnyorange
    Anonym (Ja.) skrev 2018-04-24 20:42:22 följande:

    Förstod nästan det .


    Ok hur så?
  • Anonym (Ja.)
    Johnnyorange skrev 2018-04-24 20:44:35 följande:

    Ok hur så?


    Sättet du skrev på
  • Anonym (Jag betalar!)
    Anonym (Ja.) skrev 2018-04-24 20:45:51 följande:
    Sättet du skrev på
    Johnny brukar vara ett killnamn också, men det kan ju finnas undantag.
  • Anonym (54 årig man på dejt)

    Svårt. Jag dejtade ett dussintal jämnåriga kvinnor efter min tuffa skilsmässa förra året och det gick bra med dejterna. Tyvärr hade jag inte mycket pengar alls men de verkade ta det helt för självklart att jag skulle pröjsa varje gång.

    Kvinnor är bara intresserade av jämställdhet när det passar dem, de utnyttjar oss så fort de kan. Vi måste lära yngre killar att tjejerna inte får göra så. De får säga ifrån, helt enkelt.

    Jag svalde förtreten och hade roligt. Hittade en bra kvinna utan nojer och mobilberoende. Men jag glömmer inte kvinnornas snålhet. Bra historia att ta upp när alla kvinnor tjatar om jämställdhet i tid och otid.

    Dag för mansrörelsen att ta fart!

  • Mella-Bella
    Johnnyorange skrev 2018-04-24 20:43:47 följande:

    Exakt det finns ingen mening att bevara traditioner endast för sakens skull. Men sen är jag mer liberal av mig än konservativ.


    Håller med.
  • Anonym (klurig)
    Anonym (54 årig man på dejt) skrev 2018-04-24 21:03:48 följande:

    Svårt. Jag dejtade ett dussintal jämnåriga kvinnor efter min tuffa skilsmässa förra året och det gick bra med dejterna. Tyvärr hade jag inte mycket pengar alls men de verkade ta det helt för självklart att jag skulle pröjsa varje gång.

    Kvinnor är bara intresserade av jämställdhet när det passar dem, de utnyttjar oss så fort de kan. Vi måste lära yngre killar att tjejerna inte får göra så. De får säga ifrån, helt enkelt.

    Jag svalde förtreten och hade roligt. Hittade en bra kvinna utan nojer och mobilberoende. Men jag glömmer inte kvinnornas snålhet. Bra historia att ta upp när alla kvinnor tjatar om jämställdhet i tid och otid.

    Dag för mansrörelsen att ta fart!


    Men är det kvinnor som är jämställdhetsaktivister som snålar då menar du, eller är det de traditionella?
  • Träskvatten

    Jag blir alldeles beklämd av att läsa den här tråden.

    Kvinnor vill ha ''jämlikhet'' men bara så länge de gynnar dem, annars kräver de att mannen ska vara en ''gentleman'' för att få fördelar . Men gud nåde den man som verkligen vill ha jämlikhet på riktigt - han är snål och totalt ointressant.

    Jag undrar varför så många kvinnor uppför sig som lallandes fåntrattar, som inte kan säga att de inte vill/kan äta på dyr restaurang? utan har den otroligt korkade tanken att den som föreslår han ska betala...

  • Träskvatten

    Man delar självklart på notan, sen hur man gör det är bara en teknikalitet.
    Var och en tar ansvar över den sin egen plånbok och ser till att anpassa kostnaden till det man har råd med. Man diskuterar med andra ord innan och kommer överens.

  • Mella-Bella
    Träskvatten skrev 2018-04-25 18:55:54 följande:

    Jag blir alldeles beklämd av att läsa den här tråden.

    Kvinnor vill ha ''jämlikhet'' men bara så länge de gynnar dem, annars kräver de att mannen ska vara en ''gentleman'' för att få fördelar . Men gud nåde den man som verkligen vill ha jämlikhet på riktigt - han är snål och totalt ointressant.

    Jag undrar varför så många kvinnor uppför sig som lallandes fåntrattar, som inte kan säga att de inte vill/kan äta på dyr restaurang? utan har den otroligt korkade tanken att den som föreslår han ska betala...


    Alla kvinnor vill inte ha jämlikhet, och jag kan då inte hitt a någon i tråden som kräver att han ska betala. De önskar att han betalar och de gillar män som betalar, det är inte samma sak som att kräva. "nåde den man som inte betalar" du överdriver. Om de föredra så kallade gentlemaän så är det upp till dem att ha den preferensen, han går knappast under av att bli ratad.

    Det sista du skriver beror givetvis mycket på hur förslaget läggs fram och vad som ordagrant sägs, men har man ett romantiskt intresse så brukar man ofta kalla det för att man bjuder ut någon på dejt. Även kvinnor kan göra detta. Jag der det som självklart att jag betalar om jag bjuder ut någon.
  • Träskvatten
    Mella-Bella skrev 2018-04-25 19:14:24 följande:
    Alla kvinnor vill inte ha jämlikhet, och jag kan då inte hitt a någon i tråden som kräver att han ska betala. De önskar att han betalar och de gillar män som betalar, det är inte samma sak som att kräva. "nåde den man som inte betalar" du överdriver. Om de föredra så kallade gentlemaän så är det upp till dem att ha den preferensen, han går knappast under av att bli ratad.

    Det sista du skriver beror givetvis mycket på hur förslaget läggs fram och vad som ordagrant sägs, men har man ett romantiskt intresse så brukar man ofta kalla det för att man bjuder ut någon på dejt. Även kvinnor kan göra detta. Jag der det som självklart att jag betalar om jag bjuder ut någon.
    Då har du bara slarvläst tråden. Rekommenderar att du gör det igen.
Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?