• Less is more

    Hur kan NMR få ställa upp i valet?

    Hur kan nordiska motståndsrörelsen få ställa upp i vårt riksdagsval. De som har hissat nazistflaggor nyligen runtom i landet. Och nu vill de till Almedalen.

    F-n vad jag skäms över att de överhuvudtaget finns i Sverige. Eftersom de verkligen kränker andra människor och är djuot odemokratiska borde de vara totalförbjudna både i Sveriges riksdagsval och i Almedalen.

  • Svar på tråden Hur kan NMR få ställa upp i valet?
  • Padirac
    AnneSophia skrev 2018-05-01 15:41:52 följande:
    Ja det är väl bara kolla upp det själv om du inte klarar av att hålla reda på vad du själv skriver.
    AnneSophia skrev 2018-05-01 15:44:22 följande:
    Nu tappa du fokus.
    Du får ha en fortsatt trevlig 1a maj

    ja kommer säkert att reta upp dig igen, men förhoppningsvis i en annan tråd. Nu låter jag tråden återgå till det den handlar om.
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 15:19:56 följande:

    Nä, nu påstår du saker som du inte vet något om, vad jag studerat, vilka språkkunskaper som krävdes och min förmåga att förstå begrepp, abstrakta idéer och praktiska tillämpningar säger emot dig.

     Redogör för dina fakta så pratar vi om det.


    Nej utan jag påpekar saker som du sagt. Varje gång jag sagt att du förminskat något har du svarat att du inte alls ursäktar/gillar/förhärligar något. Du klarar inte av att skilja på orden och dess betydelse utan blandar ihop.

    Jag har redogjort detta om och om igen och nej du har inte velat prata om det. Snarare har du velat prata om allt annat utom just det.
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 15:47:34 följande:

    Du får ha en fortsatt trevlig 1a maj

    ja kommer säkert att reta upp dig igen, men förhoppningsvis i en annan tråd. Nu låter jag tråden återgå till det den handlar om.


    Tack desamma!

    Ja jag kommer säkert lyckas reta upp dig igen ;)
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 15:39:47 följande:

    Jag uppfattar det som att du drar in mig i dina uppfattningar om mina åsikter om jihadism i detta inlägg - så jag skulle säga att du inte antyder saker, tvärtom påstår du tvärsäkert något


    Hm, drar jag in dig i mina "uppfattningar" av dina åsikter? Ja låter ju jättekonstigt, skulle jag dragit in någon annan? Oavsett så är det inte en uppfattning utan fakta. Så det är kanske anledningen till att jag är "tvärsäker" i det. Du har sagt att du ändrat dig och inte längre tycker att nazistiskt våld är det största hotet i Sverige som du framfört i andra trådar. Och jag har sagt att det är ju jättebra om du inser det nu! Så ser inte problemet där. Däremot fortsätter du förminska islamistiskt våld så där har du ju en bit kvar..
  • punktslash
    Padirac skrev 2018-04-30 19:42:34 följande:
    Enligt artikeln säger Förvaltningsrätten on NMR:  ?en högerextrem militant nazistisk organisation och som har bedömts vara den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet.?"
    Notera formuleringen "den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet?. Det står inte "den organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet?.

    Det finns alltså andra organisationer, som inte är högerextrema, som utgör ännu större hot mot Sveriges inre säkerhet! Vilka artiklar skriver Expressen om dessa organisationer?
  • Padirac
    Padirac skrev 2018-05-01 15:47:34 följande:
    Du får ha en fortsatt trevlig 1a maj

    ja kommer säkert att reta upp dig igen, men förhoppningsvis i en annan tråd. Nu låter jag tråden återgå till det den handlar om.
    Ja, nu ser jag vad du blev hooked on - jag svarade ju inte alls på din fråga om att förminska något. Jag sk*t uppriktigt i all din text Solig

    Däremot kom jag med uttalandet om att om någon förhärligar en extrem politisk åsikt - underförstått att många förhärligar nazism  - så kommer jag med invändningar då också.

    Så du har rätt i att jag inte svarat på mycket om något alls av det du frågat.

    Åter till NRM  - Hur har de haft det under denna första maj då

    I Ludvika har Clownor mot nazism polisanmälts för att de inte hade tillstånd för sin motdemonstration

    www.dt.se/dalarna/ludvika/polisanmalan-om-brott-mot-ordningslagen-har-upprattats-under-1-maj-i-ludvika

    www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/en-omhandertagen-i-boden-i-samband-med-nazistdemonstration

    "SVT NYHETER
    Ett hundratal anhängare av den nazistiska organisationen Nordiska motståndsrörelsen (NMR) demonstrerade i Boden på 1 maj. Samtidigt samlades omkring 2000 personer för att protestera mot NMR och för att fira ett traditionsenligt första maj."

    "Bo Nilsson, Nordiska motståndsrörelsens kandidat till kommunfullmäktige i Boden har anmälts för hets mot folkgrupp efter sitt tal i Boden. Bakom anmälan står polisen."
  • Padirac
    AnneSophia skrev 2018-05-01 16:13:30 följande:
    Hm, drar jag in dig i mina "uppfattningar" av dina åsikter? Ja låter ju jättekonstigt, skulle jag dragit in någon annan? Oavsett så är det inte en uppfattning utan fakta. Så det är kanske anledningen till att jag är "tvärsäker" i det. Du har sagt att du ändrat dig och inte längre tycker att nazistiskt våld är det största hotet i Sverige som du framfört i andra trådar. Och jag har sagt att det är ju jättebra om du inser det nu! Så ser inte problemet där. Däremot fortsätter du förminska islamistiskt våld så där har du ju en bit kvar..
    Det är nog bra att skilja på vad de olika hoten riktar sig mot.  En mer nyanserad och vuxen debatt som UK säger

    Islamistiskt våld i Sverige riktar sig inte mot samma mål som det höger eller vänsterextrema våldet. Det har olika syften, helt olika syften och är som jag ser det hot på olika sätt och på olika platser.

    Våldet brottsligor riktar mot varandra har inte heller samma mål eller är farligt för samma delar av Sverige, samhälle och befolkning 

    Att säpo i sina rapporter ställer den ena extremismen som det största hotet mot samhället betyder inte att det nödvändigtvis måste vara samma extremism som är det största hotet mot enskilda personer.
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 16:27:49 följande:

    Ja, nu ser jag vad du blev hooked on - jag svarade ju inte alls på din fråga om att förminska något. Jag sk*t uppriktigt i all din text

    Däremot kom jag med uttalandet om att om någon förhärligar en extrem politisk åsikt - underförstått att många förhärligar nazism  - så kommer jag med invändningar då också.

    Så du har rätt i att jag inte svarat på mycket om något alls av det du frågat.


    Trodde du skulle gå?

    Ja, jättebra och skita i någons text när man diskuterar med någon. Det ger ju verkligen så bra förutsättningar att ha en diskussion då. Du säger det förmodligen som en förolämpning också så jag ska tänka "oj hade jag en SÅ ointressant text att inte ens Padirac ville läsa den!". Dels så höjer du upp dig själv och förstorar din egen betydelse, men dessutom säger det där mer om dig och skvallrar även om en mindre tilltalande sida hos dig själv. Du är helt enkelt så ointresserad av andra människor och deras åsikter att du "skiter" i att läsa andras texten. Men ändå sitter du och fortsätter skriva.

    Det är uppenbart att du är här för dig själv och att ditt intresse är att ha en konversation med dig själv. Syftet är förmodligen att du ska känna dig god och därför är du inte intresserad av fakta. Ditt huvudmål är, precis som för många andra, att känna sig bättre än andra. Där använder du nazism i din kamp och det blir ditt sätt att kunna känna dig god mot alla oss andra som är onda nazister i din värld. Så att någon här "förhärligar nazism" existerar bara i din fantasi och du gör allt för att upprätthålla den bilden. Detta kan du självklart inte ta in för då faller ju hela din övertygelse om att vara en god människa.
  • Padirac

    Inte de skarpaste knivarna i lådan Drömmer

    expo.se/2018/05/nmr-hyllade-nazismen-och-spred-judehat

    "Nordiska motståndsrörelsens paroller och tal präglades annars av en öppen nazism och antisemitism. Jörgen Kromann, med tidigare bakgrund i Nationaldemokraterna och nazistiska Svenskarnas parti, menade i sitt tal att de ska kämpa med liv och död för sitt folk. Han hävdade att det finns en konspiration mot ”vårt folk”"

    Kräks

    expo.se/2018/04/nmr-ledare-misstänkt-för-aktion-mot-usas-ambassad

    "NMR är likgiltiga inför uppgifterna om att en ur ambassadpersonalen ska ha skadats i samband med deras aktion. ”De borde inte gnälla för att en av deras lakejer blivit lätt skadad”, skrev organisationen i ett uttalande strax efter aktionen.


    Ett motiv till att NMR protesterat mot ambassaden bygger på deras antisemitiska analys om att USA är en del av en världsordning som kontrolleras av en påstådd destruktiv judisk agenda. "

    Kräks

  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 16:40:33 följande:

    Det är nog bra att skilja på vad de olika hoten riktar sig mot.  En mer nyanserad och vuxen debatt som UK säger

    Islamistiskt våld i Sverige riktar sig inte mot samma mål som det höger eller vänsterextrema våldet. Det har olika syften, helt olika syften och är som jag ser det hot på olika sätt och på olika platser.

    Våldet brottsligor riktar mot varandra har inte heller samma mål eller är farligt för samma delar av Sverige, samhälle och befolkning 

    Att säpo i sina rapporter ställer den ena extremismen som det största hotet mot samhället betyder inte att det nödvändigtvis måste vara samma extremism som är det största hotet mot enskilda personer.


    Ja, fast jag tror jag lyssnar mer på Säpo än på användaren Padirac på Familjeliv angående vilket som är det största hotet i Sverige :) Sen kan du vända och vrida på det i all oändlighet om du vill men det ändrar ju inte på fakta.

    Förövrigt, något som kommer få din hjärna och blöda och förmodligen ge kortslutning - men visste du att muslimer står för det största antisemitiska våldet i Sverige? Där har du en tankenöt.
Svar på tråden Hur kan NMR få ställa upp i valet?