• Anonym (?!?)

    Hjälp! De har avslutat kontot och tagit mina pengar?

    Jag är i chock nu. Och jag känner mig lurad.

    Jag registrerade konton hos bingolottos hemsida ( alltså Folkspel konton ) på mig, min sambos, och min mammas namn och jag hade deras tillåtelse.

    På dessa konton la jag in en summa pengar, cirka totalt 10.000 kronor, det var lite mer än 3000 kronor på varje konto.

    Och dessa konton är avslutade bara helt plötsligt. Jag lyckas inte logga in. När jag försöker logga in står det att kontot är avslutat och att jag ska kontakta kundtjänst.

    De ( Folkspel ) har inte ens försökt kontakta mig utan de har bara avslutat dessa konton där det har varit dessa pengar. Kanske för att de trodde att jag öppnade konton i andras namn?

    Får de göra så? Bara avsluta konton på dessa vis och ta pengarna som fanns på konton? För de har INTE försökt nå mig angående detta, men att kontot är avslutat bryr jag mig inte om, det är pengarna jag vill ha tillbaka.

  • Svar på tråden Hjälp! De har avslutat kontot och tagit mina pengar?
  • Anonym (?!?)
    Deceree1 skrev 2018-04-25 10:07:41 följande:

    Du har spelmissbruk och din sambo och din mamma tillåter att du öppnar konton i deras namn ???


    Men de vet inte om att jag har ett spelmissbruk.jag har döljt det
  • Anonym (?!?)
    sebbe420 skrev 2018-04-25 09:52:37 följande:

    3000 på varje konto.

    Det skulle kunna vara just därför kontona blivit spärrade. De kunde se att alla konton var öppnade av samma person. Spelföretag arbetar mot att förebygga och förhindra spelmissbruk.


    Jag bryr mig inte på att kontot är spärrat. Jag vill ha MINA pengar tillbaka !
  • Johnxy

    De har säkert en mailadress, "överväger efter samråd med jurist att upprätta en polisanmälan om egenmäktigt förfarande alternativt grov stöld där individuellt ansvar kommer att riktas mot den hos er ansvariga"

    Med vänlig hälsning

    Xxxxxx

    Xxxxxxxx

    Lovar att det blir fart på dem

  • Anonym (?!?)
    Salmiakk skrev 2018-04-25 14:01:35 följande:

    Fick du svar*?


    Ja. Konton är spärrade och det håller på att utredas. Han kunde inte berätta så mycket eftersom det var under utredning men att de skulle återkomma när de vet något mer.
  • Maria 434
    Anonym (?!?) skrev 2018-04-25 14:06:18 följande:

    Ja. Konton är spärrade och det håller på att utredas. Han kunde inte berätta så mycket eftersom det var under utredning de skulle återkomma när de vet något mer.


    Du får inte öppna konton i andras namn. det bryter mot lagen.

    Sen betvivlar jag att de godkänt att du öppnat i deras namn, kan vara dom som anmält.

    Sök hjälp för ditt bingolottomissbruk.
  • Anonym (?!?)

    Jag har inte varit riktigt ärlig mot er och har undanhållit ganska mycket.
    Jag är så rädd att ni ska döma mig , för jag vet att jag har gjort något fel och jag mår verkligen INTE bra. Jag träffar psykolog, läkare eftersom jag lider av allvarliga tvångstankar och har diagnosen Autism. Så jag dricker medicin. Jag är 21 år om det är så viktigt.

    Så här ligger det till och detta har hänt.

    Jag har hamnat på kronofogden sedan tidigare p.g.a smslån och jag tecknade flera abonnemang för ett tag sedan på hallon.se och det tog uppenbarligen ingen upplysning.

    Och då kommer vi till folkspel konton. Det är jätte många konton jag har öppnat. Inte bara sambos och mammas konton utan jag har använt främmande personers personnummer och öppnat folkspel konto.

    Det jag har gjort med dessa konton jag har öppnat är att jag bara har gjort insättning och inget annat.

    Alltså med insättning menar jag inte att jag gjort insättning från min bank, utan jag menar insättning från abonnemangen jag tecknade hos Hallon. Alltså sms betalning, jag lägger alltså in pengar på mitt folkspel konto med sms betalning och sedan tänkt ta ut dessa pengar till mitt bankkonto, och sen kommer ju fakturan ifrån Hallon, så jag kommer ändå inte undan.

    Och jag har hamnat i en allvarlig situation. Jag lever i ett destruktivt förhållande där det förekommer våld  , både psykiskt och fysiskt och jag behöver helt enkelt pengar.

    Så det är detta jag har hållit på med.

    Jag har loggat in på folkspel konton med andras personnummer och gjort insättningar med hjälp av mitt mobilabbonnemang för att sedan få dessa pengar på mitt bankkonto.

    Men nu har ju folkspel spärrat alla dessa konton där det finns pengar som jag lagt in på, och jag pratade med folkspel kundtjänst förut och jag berättade PRECIS som det var, detta jag berättar nu för er men han kunde inte hjälpa mig så mycket eftersom han kunde bara se att detta är under utredning, men jag gav honom alla dessa personnummer jag gjort konton på och jag sa till honom summan som finns på dessa konton , och det är cirka 10 folkspel konton jag öppnat och på varje konto finns det cirka 3000 kronor alltså blir det totalt cirka 30.000 kronor. Pengar som jag behöver för att rymma härifrån  

    Och nu vet jag inte hur detta kommer sluta, men det är i alla fall under utredning och de skulle återkomma till mig.

    Jag vet att jag har gjort något väldigt fult och fel och använt andras personnumer för att öppna dessa konton, men det är ju jag som ändå drabbas eftersom det är jag som har gjort dessa insättningar och det är ju jag som kommer nu få dessa fakturor ifrån denna operatören, pengar som är borta, och som jag inte ens vet om jag kommer få, för jag vet inte hur detta kommer sluta.

    Jag mår så hemskt dåligt

  • Anonym (?!?)

    Det vet jag. Jag är på väg till akutpsykiatrin, är så OROLIG över mina pengar som jag lagt in

    Nej, jag och mamma har ingen bra relation 

Svar på tråden Hjälp! De har avslutat kontot och tagit mina pengar?