• Anonym (30)

    Är det helt kört för killar innan de fyller 30?

    Frågan är helt seriös, min uppfattning är att killar ska helt enkelt ha fyllt 30 innan de kan betraktas som attraktiva, oavsett hur vettig eller dum man än är. Jag kan helt ärligt inte förstå hur de som ändå är under 30 och lyckas kan lyckas.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-04-27 08:13
    Vad jag menar med dum, min uppfattning är att det spelar ingen roll om man är dum i huvudet så länge man kan föra sig med kvinnor, men att man som sagt ska ha fyllt 30.

  • Svar på tråden Är det helt kört för killar innan de fyller 30?
  • Anonym (så vackra att man tappar andan)

    Killar är som absolut mest attraktiva rent fysiskt och utseendemässigt mellan 27-33 ca, men tyvärr är de numera väldigt omogna både intellektuellt och känslomässigt, vilket måste ha med vårt tid att göra?

    Har funderat en hel del på detta efter att ha dejtat en hel del killar runt 30 sista åren. När jag själv var i samma ålder och dejtade jämngamla killar fann jag inte alls samma tendenser hos männen..Kanske har det med samhället och dejtklimatetet i vår tid att göra?

    Numera är det så oerhört sällsynt att de haft längre relationer. De har ju knappt ens sex utöver tillfälliga lösningar....Vet inte betydelsen av ett regelbundet sexliv med känslomässigt intima relationer där man bygger upp förtroende, tillit och kärlek för någon.
    Jag upplever dem därför som  ganska ointressanta som personer eftersom de inte utvecklats särskilt mycket varken som älskare eller på känslomässigt plan.
    De känns otroligt barnsliga, slackeraktiga och omotiverade i sina leverne. Som om de saknar driftighet och förmåga att kunna göra sig intressanta som personer.

    De är liksom alltför fega, har svårt med kommunikationen och vet inte hur man bygger relationer.
    Att samtala med dem  blir så ensidigt dvs "jag ställer frågor till dem" annars tystnar samtalen, eller så rantar de på oavbrutet utan att visa minsta intresse för omgivningen.
    Det är oftast så fokuserade på sex och gärna så snabbt som möjligt, som är det enda språk de förstår trots att de är exceptionellt usla älskare majoriteten av dem. Det enda som gör dem attraktiva är deras utseende och utstrålning.

    Män blir först intressanta runt 40-50 men då har de sällan det attraktiva yttre kvar.

    Men mitt tips till killar runt 30,. Visa intresse, lär er bli bra på att uttrycka er, verbalt och skriftligt, intressera er för omvärlden och lär er se samband, våga komma nära känslomässigt och bli bra och ömsinta älskare;)

  • punktslash
    Anonym (Q) skrev 2018-04-27 09:50:19 följande:
    Kul att du känner igen dig! Jag har fler andra krav också, så det där är bara början
    Kom med en lista, så kanske jag kan bocka av några fler av dem.
  • Anonym (E)

    Dejtar en under 30, han är mognare än alla män över 30 jag mött, så jag skulle inte ha 30+ människor som någon garanti, kolla på hans beteende och handlingar under en längre tid istället. You may be suprised.

  • Anonym (Q)
    punktslash skrev 2018-04-27 13:19:04 följande:
    Kom med en lista, så kanske jag kan bocka av några fler av dem.
    Inte vara päljdjursallergiker
    Vara längre än 180
    Ha liknande värderingar som mig
    Liberal
    Dricker inte alkohol så ofta
    Kan hantera sitt humör
    Bra kommunikatör
    Arbetsnarkoman
    Har fria arbetstider
    Tycker om att åka på spontanresor
    Gärna ha motorcykel, eller i alla fall vilja och ha möjligheten att ta A-kort
    Kunna ha en diskussion med mig om jag behöver vattenkyla procesorn eller om det räcker med luft.
    Ha en stor familj som han träffar ofta
    Sakna hår på bröstet naturligt.
    Ha mycket hår på huvudet
    Ha inställningen att ett förhållande går ut på 100/100, inte 50/50.
    Kunna prata om känslor
  • Anonym (Alltså)

    Det absolut vanligaste felet är att de raggar på fel tjejer. Tjejer de aldrig under någon omständighet skulle få. Vet inte hur många gånger som man blivit raggad pp av någon man har 0 saker gemensamt med, där det skiljer alldeles för mycket i ålder eller helt enkelt inte kan ta hinten att man är upptagen eller inte intresserad utan fortsätter försöka och försöka och samtidigt missa en hel drös med passande tillgängliga tjejer


    Anonym (30) skrev 2018-04-27 08:33:29 följande:

    Som jag sa, det var endast min uppfattning. Vad skulle du säga är det vanligaste felet killar gör när de raggar? Jag skulle inte kalla mig desperat kan jag iaf. säga.


    Det vanligaste felet killar gör är att de raggar på helt fel tjejer. På tjejer de aldrig någonsin kommer att få. Vet inte hur många gånger man blivit raggad på av någon man har 0 gemensamt med, som är helt fel åldersmässigt (typ 18åringar och 45åringar när man själv är 25) eller killar som helt enkelt vägrar ta en hint att man är upptagen eller inte intresserad utan fortsätter försöka och istället missar massor med trevliga tillgängliga tjejer runtomkring. Sen vet jag inte hur många gånger man sett 10 snubbar springa efter samma tjej medan det sitter ett helt bord med tjejer bredvid. Där tar tävlingsinstinkten över förnuftet istället.
  • punktslash
    Anonym (Q) skrev 2018-04-27 14:30:14 följande:
    Inte vara päljdjursallergiker
    Vara längre än 180
    Ha liknande värderingar som mig
    Liberal
    Dricker inte alkohol så ofta
    Kan hantera sitt humör
    Bra kommunikatör
    Arbetsnarkoman
    Har fria arbetstider
    Tycker om att åka på spontanresor
    Gärna ha motorcykel, eller i alla fall vilja och ha möjligheten att ta A-kort
    Kunna ha en diskussion med mig om jag behöver vattenkyla procesorn eller om det räcker med luft.
    Ha en stor familj som han träffar ofta
    Sakna hår på bröstet naturligt.
    Ha mycket hår på huvudet
    Ha inställningen att ett förhållande går ut på 100/100, inte 50/50.
    Kunna prata om känslor
    Det gick lite sämre nu. Ja på ungefär två tredjedelar. Har t.ex. hår på bröstet och liten familj, som jag träffar sällan för de bor långt bort.
  • Anonym (M)
    Anonym (30) skrev 2018-04-27 08:10:14 följande:

    Frågan är helt seriös, min uppfattning är att killar ska helt enkelt ha fyllt 30 innan de kan betraktas som attraktiva, oavsett hur vettig eller dum man än är. Jag kan helt ärligt inte förstå hur de som ändå är under 30 och lyckas kan lyckas.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-04-27 08:13

    Vad jag menar med dum, min uppfattning är att det spelar ingen roll om man är dum i huvudet så länge man kan föra sig med kvinnor, men att man som sagt ska ha fyllt 30.


    Klart det inte är så? Varför har du fått för dig det? Finns massvis med killar under 30 som är i relationer och anses vara attraktiva (av sin partner eller andra). Jag träffade min sambo när jag var 21 år och han 22 år, tyckte han var väldigt attraktiv och vi blev ett par drygt ett år senare.
  • Anonym (Q)
    punktslash skrev 2018-04-27 14:59:42 följande:
    Det gick lite sämre nu. Ja på ungefär två tredjedelar. Har t.ex. hår på bröstet och liten familj, som jag träffar sällan för de bor långt bort.
    Det där är ändå långt ifrån alla dealbreakers jag har!
    Och ja, jag inser att jag har alldeles för mycket krav
  • Anonym (Bo)
    Anonym (så vackra att man tappar andan) skrev 2018-04-27 12:03:27 följande:

    .Kanske har det med samhället och dejtklimatetet i vår tid att göra?

    Numera är det så oerhört sällsynt att de haft längre relationer. De har ju knappt ens sex utöver tillfälliga lösningar....Vet inte betydelsen av ett regelbundet sexliv med känslomässigt intima relationer där man bygger upp förtroende, tillit och kärlek för någon.
    Jag upplever dem därför som  ganska ointressanta som personer eftersom de inte utvecklats särskilt mycket varken som älskare eller på känslomässigt plan.
    De känns otroligt barnsliga, slackeraktiga och omotiverade i sina leverne. Som om de saknar driftighet och förmåga att kunna göra sig intressanta som personer.


    Jo det har det nog, för jag har upplevt precis samma sak med många kvinnor (och det följer ju logiskt, om få män har haft långa förhållanden har ju få kvinnor också det).
    Internet och sociala medier tror jag har haft en enorm inverkan på folks mognad och sociala förmågor, det blir lätt att fastna i en liten bubbla på nätet där man göder varandras konstiga påståeenden och åsikter.
  • Anonym (Hanna)

    Jag har alltid haft relationer med jämnåriga. När jag var runt 20 var de intressanta killarn i samma ålder. Att det skulle vara eftersträvansvärt att vara just över 30 har jag aldrig hört förut.

    De flesta träffar ju folk i sin egen ålder, är väl relativt vanligt att killen är ett par år äldre men på ett ungefär.

Svar på tråden Är det helt kört för killar innan de fyller 30?