• holmbergelin

    Vad vill du läsa?

    Hej!

    Jag är en 2 barnsmamma på snart 25 år.

    Jag går i tanken om att starta upp en blogg.

    Frågan är vad vill NI läsa?

    Jag är legitimerad förskollärare, sambo, har städmani och hund.

    Vad skulle ni tycka var intressant att läsa om?

  • Svar på tråden Vad vill du läsa?
  • Meriall

    Ditt jobb men det är ju svårt att skriva om pga sekretess så städmanin och städtips kanske. Hundbloggar tycker jag är tråkigt.

  • holmbergelin

    Tänkte inte skriva om jobbet på så sätt, tänkte mer ifall det kanske kan vara intressant att läsa hur man balanserar jobbliv och mammaliv. På jobbet har jag vissa värderingar och hemma har jag andra och ibland krockar dessa osv. :) 

  • emmakatta

    En blogg om hur du balanserar jobb/vardag skulle jag aldrig läsa. Nu kanske jag låter lite hård men kombinationen förskolelärare/mamma är ju inte direkt ovanlig? Är själv lärare och halva vår bekantskapskrets har liknande yrken så det kanske är en bidragande orsak till att jag känner så.

    Jag skulle dock tycka att en dedikerad städblogg vore intressant. Med olika dags/veckouppdrag för läsarna, städtips och tester. Tester både av städmaterial och städmetoder som florerar på nätet.

  • emmakatta

    Kollade runt lite snabbt efter städbloggar och tror att detta skulle kunna vara ett segment att slå sig in på. De jag hittade var dåligt uppdaterade, hade en opersonlig ton och bilder tagna från nätet. En snygg blogg med tydliga kategorier, fina egentagna bilder och en personlig ton (så man inte låter som en informationsbroschyr) vore nog en höjdare. På Pinterest finns fina städsheman att skriva ut, de är dock ofta på engelska och allt känns inte helt relevant för det svenska hemmet. Jag skulle älska att ha städsheman att skriva ut på svenska och anpassade för Sverige exempelvis

  • zdudmwml