• Catrine86

    Privat ultraljud i sthlm som gör könsultraljud?

    Hej på er! :)

    Är det någon som kan tipsa om en klinik i Sthlm som gör könsultraljud från v. 16?

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Privat ultraljud i sthlm som gör könsultraljud?
  • Catrine86
    Anonym (V) skrev 2018-04-30 15:57:52 följande:

    Svårt att räkna ut ungefär när ni har rul.. Öhhhhh


    ok så du VET att alla har RUL exakt i vecka 18?

    Det har inte vi iaf.
  • Anonym (V)
    Catrine86 skrev 2018-04-30 15:59:26 följande:

    ok så du VET att alla har RUL exakt i vecka 18?

    Det har inte vi iaf.


    Har du problem att läsa? Skrev UNGEFÄR när ni har rul. Tönterier att göra extra ul för sitt eget egos skull. Då tänker man inte på barnet.
  • 8992
    Anonym (V) skrev 2018-04-30 16:02:01 följande:

    Har du problem att läsa? Skrev UNGEFÄR när ni har rul. Tönterier att göra extra ul för sitt eget egos skull. Då tänker man inte på barnet.


    Ett extra ultraljud eller två påverkar inte barnet på något sätt. Så försök inte med ditt jävla bullshit. Du är varken en bättre förälder eller person för du väljer ett mindre ultraljud än oss. Så lägg ner med din attityd
  • Anonym (1234)

    Finns inga garantier för att få veta kön även om det är bokat endast för att få veta kön. Barnet kan ligga till så det inte går att se. Jag har varit på totalt 5st ultraljud pga andra orsaker v9, v19,v25 v35,v36 och de har varenda gång utom en aktivt letat efter könet, men ungen har hela tiden legat åt fel och och skruvat på sig så de har inte gått att se med säkerhet.

    Alla har RUL mellan v18-20, kan väl vara -/+ nån vecka hit och dit.

    Hade jag varit er hade jag nog inte bokat ett könsultraljud nu, bara för den anledningen. med risken att man kanske ändå inte kan se, utan väntat till efter rul, och om de då inte vill kolla könet äveb om ni frågar snällt, så får ni iallafall veta hur ungen ligger och öka era chanser att kunna se könet på ett privat ul efter det. Vem vet, kanske lyckas ni själva se könet på rul tillochmed.

    Nej ungen dör kanske inte av ett extra ultraljud med det avrådes starkt från att göra dom i onödan då det inte är riktigt hälsosamt heller, desto yngre foster desto större risk att den faktiskt kan ta skada

  • Anonym (H)
    Catrine86 skrev 2018-04-30 15:59:26 följande:

    ok så du VET att alla har RUL exakt i vecka 18?

    Det har inte vi iaf.


    Nej men en vecka hit eller dit spelar verkligen ingen roll.

    Prova sätta barnets bästa i fokus istället för din nyfikenhet. Ingen vet hur ultraljud påverkar fostret.
  • 8992
    Anonym (1234) skrev 2018-04-30 17:06:33 följande:

    Finns inga garantier för att få veta kön även om det är bokat endast för att få veta kön. Barnet kan ligga till så det inte går att se. Jag har varit på totalt 5st ultraljud pga andra orsaker v9, v19,v25 v35,v36 och de har varenda gång utom en aktivt letat efter könet, men ungen har hela tiden legat åt fel och och skruvat på sig så de har inte gått att se med säkerhet.

    Alla har RUL mellan v18-20, kan väl vara -/+ nån vecka hit och dit.

    Hade jag varit er hade jag nog inte bokat ett könsultraljud nu, bara för den anledningen. med risken att man kanske ändå inte kan se, utan väntat till efter rul, och om de då inte vill kolla könet äveb om ni frågar snällt, så får ni iallafall veta hur ungen ligger och öka era chanser att kunna se könet på ett privat ul efter det. Vem vet, kanske lyckas ni själva se könet på rul tillochmed.

    Nej ungen dör kanske inte av ett extra ultraljud med det avrådes starkt från att göra dom i onödan då det inte är riktigt hälsosamt heller, desto yngre foster desto större risk att den faktiskt kan ta skada


    Betalar man för ett sånt ultraljud så får man alltid återkomma om dom inte ser det vid första tillfället. Förstår inte varför andra ska bry sig vad andra gör för typ av ultraljud eller varför. Gör som ni vill och så gör vi som vi vill helt enkelt.
  • Anonym (Mamma Mia.)

    Mamma Mia har. Jag bokade ett sådant i Kista efter Rul eftersom de inte kunde se könet då och jag verkligen ville veta.

  • Anonym (V)
    8992 skrev 2018-04-30 16:07:32 följande:

    Ett extra ultraljud eller två påverkar inte barnet på något sätt. Så försök inte med ditt jävla bullshit. Du är varken en bättre förälder eller person för du väljer ett mindre ultraljud än oss. Så lägg ner med din attityd


    Och det vet du hur? Prata inte om sådant du inte har kunskap om.

    Att kalla det bullshit är både töntigt och visar på stor okunskap. Skärp till dig.
  • Trollungen1210

    Boka absolut inte på crocus! Oseriöst ställe!

  • Anonym (1234)
    8992 skrev 2018-04-30 17:23:39 följande:

    Betalar man för ett sånt ultraljud så får man alltid återkomma om dom inte ser det vid första tillfället. Förstår inte varför andra ska bry sig vad andra gör för typ av ultraljud eller varför. Gör som ni vill och så gör vi som vi vill helt enkelt.


    Ah det visste jag inte. Men du menar alltså att man kan få komma att göra 40 st ultraljud gratis om de aldrig, som i mitt fall inte vill visa sig någonsin?

    Men du kan lägga ner attityden, Det var bara ett allmänt VÄLMENAT tips från min sida. Dessutom var inte tipset till DIG utan till Ts, ?fattar inte varför du ska lägga sig i vad jag svarar och diskuterar med TS ??? känns attityden igen eller? Den kan du lägga ner för den känns bara löjlig

    Och vill man inte att allmänheten ska bry sig så kanske man ska ringa sjukvården/1177 med sina frågor istället för att ställa dom på ett offentligtforum.
  • 8992
    Anonym (V) skrev 2018-04-30 17:32:49 följande:

    Och det vet du hur? Prata inte om sådant du inte har kunskap om.

    Att kalla det bullshit är både töntigt och visar på stor okunskap. Skärp till dig.


    Hur jag vet det? Av erfarenhet och har så klart pratat med kliniken. Man tar reda på fakta när man bokar och betalar för saker. Hur är det okunskap?Betalar man för en service så får man det man betalar för. Plus vad vet du om min kunskap inom ämnet?
  • Trollungen1210

    Jag följde med min vän dit för ca två veckor sen. Hon hade bokat tid 15:20. Vi väntade i väntrummet, klockan tickade på och det kom in allt fler och fler par som väntade. 16:00 kom en engelsktalande tjej ut och frågade om vi kunde vänta fem minuter till. Bad inte om ursäkt eller nånting. Efter 10-15 minuter fick hon komma

    In. När vi var påväg därifrån hörde vi att hon frågade ett annat par om dom kunde komma en annan dag istället. Då hade dom också väntat i ca en timme. Kändes fruktansvärt oproffsigt. Boka på vasamamma istället, dom är underbara!

  • LittleSunshine84

    Crocus!! Man kan göra 3D/4D ultraljud där. Det är ngt av det häftigaste jag gjort! Rekommenderas varmt!

  • Carin1979

    Hej!

    Ultraljudsbarnmorskorna är toppen! Finns i Liljeholmen och vid Fridhemsplan. Jag har gått dit och gjort privata ultraljud vid båda mina graviditeter, kostar 700 tror jag och då får man två eller tre bilder också! Googla på dem så hittar du deras hemsida direkt. Lycka till!

Svar på tråden Privat ultraljud i sthlm som gör könsultraljud?