• Anonym (Pojkar)

    Omskärelse

    Hej! Mina pojkar är 2.5 vi vill göra omskärelse. Någon som har erfarenhet från omskärelse i den åldern? Tips?

  • Svar på tråden Omskärelse
  • Anonym (Pojkar)
    Nimzay skrev 2018-05-09 23:37:43 följande:

    Vilken religion har ni ts? Är ni muslimer? Judar? Kristna? Du svarade inte på min förra fråga så får väl se om du svarar på denna.


    Muslimer
  • Nimzay
    Anonym (Pojkar) skrev 2018-05-10 08:40:20 följande:
    Muslimer
    Okej,
    men kan ni inte vänta med det förrän pojkarna är lite äldre och själv kan vara mer delaktiga eller nåt? Ta tag i din fobi istället för att ta bort delar av dina barns kropp för att du äcklas av dem!
  • Alvina

    Blev du nyligen religiös? Med tanke på att du inte begått övergrepp på barnen tidigare, när de var bebisar. Hur som helst är det vidrigt. Du borde aldrig ha skaffat barn om du har fobi för förhud.

  • Anonym (E)
    Anonym (Pojkar) skrev 2018-05-09 19:45:05 följande:
    Varför då? Vi har bestämt det
    Varför ska ni ta sådana beslut över en annan människas kropp? Det är beslut som direkt kommer drabba deras sexliv. Låt dem själv bestämma detta själv när de är kapabla att ta sådana beslut.

    Förhuden finns där av en anledning, det är fullkomligt naturligt att den finns där, den skyddar ollonet och urinröret från smuts och bakterier, så även smegman under förhuden.

    Dessutom är förhuden bra för njutning, såväl vid onani som vid samlag (minskar friktionen mot ollonet) och i samband med penetration är det förhuden som står för den största känslomässiga upplevelsen, dels genom att den sträcks eller rullar fram över ollonet, dels för att ca 10% av alla nervändar i penis slutar i förhuden. 

    Att ge spädbarn adekvat smärtlindring (dvs narkos) är förenat med stora risker och rekommenderas inte. Även spädbarn upplever smärta. Vill ni utsätta era barn för smärta eller risker? 

    Källa till det jag skrivit hittar du/ni här: www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Fakta/omskarelse-fakta-och-rattigheter.pdf

    Jag rekommenderar att du/ni läser på mer om detta innan något drastiskt beslut tas. Det är något som kommer påverka era barns liv. Överväg om det verkligen är värt det. 
  • Pentra
    Anonym (Pojkar) skrev 2018-05-09 20:31:36 följande:
    Absolut, personligen tycker jag förhud är det vidrigaste som finns. Har fobi för det.

    Att skylla på att du har fobi mot förhudar är INGEN ursäkt för att du skall få lemlästa och könsstympa dina barn! Och har du så intim kontakt med ditt barn att du tom. vill ha kontroll över ditt barns intima delar så behöver du söka hjälp! Låter på gränsen till incestuöst! Låt dem själva bestämma och avgöra detta när de är myndiga! ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • elmadumle

    Vet du hur fruktansvärt ont det kommer göra efteråt, när smärtlindringen släpper och de ska kissa? sonen var tvungen att genomgå detta efter upprepade infektioner vi inte fick bukt med, narkosen och op gick ju bra, men sedan när smärtlindringen släppte, han var otröstlig varje gång han kissade, han grät i sömnen när han kissade, var förtvivlad. Aldrig någonsin att jag hade låtit honom gå igenom detta om det inte var nödvändigt. 
    Hoppas verkligen detta ni vill utsätta era barn för  kommer räknas som grov barnmisshandel snart. 

  • Anonym (Anonym)

    Gör det inte.

    Min kille är omskuren och det orsakar bara en massa problem.

  • Anonym (Anonym)

    Min kille är omskuren på grund av tradition (blev omskuren när han var bebis) och det rent ut sagt suger. För det första så blir sexet mycket sämre för att jag får ont och känner av ärret hela jävla tiden och han får svårare att njuta på grund av att han tappat massa känsel. Dessutom går det knappt att suga av honom eller runka av honom utan att ärret går sönder. Sen kommer vi till de riktigt stora problemen. Han har konstanta mardrömmar om att få kuken avskuren och han har tillitsproblem mot alla vilket gör att vår relation håller på att spricka minst en gång i månaden.

  • Anonym (Gör det inte)

    TS du borde läsa en tråd som fanns häromdagen. Var en mamma som omskurit sin pojke av MEDICINSKA skäl och nu hade komplikationer med "hidden penis". Läs den tråden, läs på om det tillståndet och den komplikationen innan du gör något som dina pojkar aldrig kommer kunna ångra bara för att du anser att det är mer hygeiniskt. Ja det är mer hygieniskt att inte ha några ben och sitta i rullstol också för då har du ingen kontakt med markbakterier och den vanligaste infektionsrisken/porten är fötterna. Ska du skära av benen på dem också?

  • Anonym (Oo)

    Alltså alla som skriver om att era män är traumatiserade av omskärelse och att det stör den sexuella funktionen, jag frestas att tro att ni trollar. Av någon konstig slump så har de flesta av mina partners varit omskurna och jag känner verkligen inte igen det. De har gjort det av olika anledningar och i olika åldrar från spädbarn till vuxen. Och allt har funkat alldeles strålande och de var jättenöjda och inte det minsta traumatiserade. Att ärret skulle gå uppvid sex är helt orimligt.

    Mina pojkar är inte omskurna men jag önskar ibland att de vore, då det underlättar hygienen.

    Till TS råder jag dig att vända dig till din församling för att få tips om kliniker.

  • Anonym (Oo)

    Alltså alla som skriver om att era män är traumatiserade av omskärelse och att det stör den sexuella funktionen, jag frestas att tro att ni trollar. Av någon konstig slump så har de flesta av mina partners varit omskurna och jag känner verkligen inte igen det. De har gjort det av olika anledningar och i olika åldrar från spädbarn till vuxen. Och allt har funkat alldeles strålande och de var jättenöjda och inte det minsta traumatiserade. Att ärret skulle gå uppvid sex är helt orimligt.

    Mina pojkar är inte omskurna men jag önskar ibland att de vore, då det underlättar hygienen.

    Till TS råder jag dig att vända dig till din församling för att få tips om kliniker.

  • Anonym (Oo)

    Alltså alla som skriver om att era män är traumatiserade av omskärelse och att det stör den sexuella funktionen, jag frestas att tro att ni trollar. Av någon konstig slump så har de flesta av mina partners varit omskurna och jag känner verkligen inte igen det. De har gjort det av olika anledningar och i olika åldrar från spädbarn till vuxen. Och allt har funkat alldeles strålande och de var jättenöjda och inte det minsta traumatiserade. Att ärret skulle gå uppvid sex är helt orimligt.

    Mina pojkar är inte omskurna men jag önskar ibland att de vore, då det underlättar hygienen.

    Till TS råder jag dig att vända dig till din församling för att få tips om kliniker.

Svar på tråden Omskärelse