• Anonym (Man)

    Avsaknad av åtrå

    Hej!
    Jag har varit tillsammans med en underbar kvinna i 2 år. Plötsligt har jag tappat all lust till henne, tycker inte om kroppen, avstår sex etc...
    Nu har det gått så långt att jag vill avbryta relationen. Men hur gör man det? Jag kan ju inte gärna säga att jag inte tycker om hennes kropp.

  • Svar på tråden Avsaknad av åtrå
  • Anonym (Man)

    Hållit ut. Är inte lycklig. Saknar åtrån.

    Det är bara ni som vet...perfekt sinne, intelligens, humor, jobb, ekonomi, snäll, smart.

    Men jag tänder inte på kroppen.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Man) skrev 2019-09-04 19:21:37 följande:

    Hållit ut. Är inte lycklig. Saknar åtrån.

    Det är bara ni som vet...perfekt sinne, intelligens, humor, jobb, ekonomi, snäll, smart.

    Men jag tänder inte på kroppen.


    Skulle du tända mer om hon började träna eller gå ner i vikt? Ta upp det i så fall.
  • Anonym (Man)

    Absolut!
    Men du vet, man ska aldrig försöka förändra någon, bara sig själv. Det blir som ett hot, "om du inte börjar träna så lämnar jag dig".

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Man) skrev 2019-09-04 19:27:49 följande:

    Absolut!

    Men du vet, man ska aldrig försöka förändra någon, bara sig själv. Det blir som ett hot, "om du inte börjar träna så lämnar jag dig".


    Säg istället; jag älskar dig och du är helt fantastisk, så jag skulle önska att du tar bättre hand om dig så vi kan leva ett friskt och lyckligt liv?
  • Anonym (Man)

    Kan man älska någon som har en motbjudande kropp?

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Man) skrev 2019-09-04 21:04:57 följande:

    Kan man älska någon som har en motbjudande kropp?


    Man är väl olika där, men jag är själv en person som tänder på personlighet, inte på kropp. Hur mycket avviker din sambo från normen? Är hon bara lite mjuk i volangerna eller har hon en skadlig fetma?
  • Anonym (Man)

    Skadlig fetma absolut inte. Det går att leva så.
    Bara sexuellt, att jag inte tänder på magen som hänger som en slapp påse över trosorna.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Man) skrev 2019-09-04 21:19:59 följande:

    Skadlig fetma absolut inte. Det går att leva så.

    Bara sexuellt, att jag inte tänder på magen som hänger som en slapp påse över trosorna.


    Om man verkligen älskar nån så spelar inte sånt nån jätteroll. Att tända på nån är en helhet, inte bara en perfekt kropp. Jag tror helt enkelt inte du har rätt känslor för henne. Om man har lite mage eller annat som inte perfekt, kan väl inte vara det det hänger på. Då är det inte äkta kärlek. Tror jag.
  • ivar37

    Du älskar henne inte. Då hade inte den delen varit så viktig när du gillar allt annat.

    Gör henne en chans att hitta någon bättre. Avsluta. På vilket vis som. Men avsluta snabbt. Du är inte värd hennes tid.

  • Anonym (Man)

    Sant. Jag avslutar. Hon är värd någon som älskar henne. Nu blir hon ledsen...

  • Anonym (gg)
    Anonym (aber) skrev 2018-05-12 15:15:52 följande:
    Bättre att inte säga någonting alls än att säga någonting sårande.
    Det är väl mycket bättre att säga som det är, om det beror på att personen gått upp i vikt tex. Nu verkar ju ts inte ens älska henne, så i hans fall är det väl meningslöst.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Man) skrev 2018-05-12 13:43:57 följande:

    Tack för svar. Jag har alltid tyckt om smala kvinnor och hon är av den lite bredare typen.
    Måste jag ljuga för att inte såra?


    Bara en fråga för jag är intresserad, varför blev du ihop med henne? Har du aldrig haft någon lust med henne?
  • Anonym (?)
    Anonym (Man) skrev 2019-09-04 19:21:37 följande:

    Hållit ut. Är inte lycklig. Saknar åtrån.

    Det är bara ni som vet...perfekt sinne, intelligens, humor, jobb, ekonomi, snäll, smart.

    Men jag tänder inte på kroppen.


    Har du tänt på henne nånsin eller var det bara nyhetens behag och att du var för feg för att avsluta?
  • Anonym (?)
    Anonym (Lisa) skrev 2019-09-04 21:16:28 följande:
    Man är väl olika där, men jag är själv en person som tänder på personlighet, inte på kropp. Hur mycket avviker din sambo från normen? Är hon bara lite mjuk i volangerna eller har hon en skadlig fetma?
    Jag tänder otroligt mycket på kroppar och någons utseende. En personlighet utan detta skulle jag personligen aldrig kunna tända på men omvänt hade jag. Men däremot tror jag i TS fall att han aldrig haft rätt känslor från början och gett sig in i något som han redan från början vetat var fel. men folk gör mycket i hettans ögonblick eller av rädsla för ensamhet och dylikt. Man kan visserligen tappa kärlekskänslor efter hand så inget konstigt men hann hade ju aldrig tänt på breda kvinnor från början så dumt mot sig själv.
Svar på tråden Avsaknad av åtrå