• Kirenaj68

    Vad är det med svenskor???

    God kväll på er. Har varit på födelsedagsfest hos en thailändsk bekant tillsammans med min thailändska käraste. Alla thaikvinnor på festen från 15 år och uppåt var otroligt vackra och eleganta. Och så kommer man hem till det egna bostadsområdet och ser alla dessa lönnfeta, sönderbrända vita trasor till "kvinnor" i samma åldersgrupp fläska sig omkring som ånglok.......Ärligt talat, svenskor. Har ni ingen självrespekt????? Vad är det fel på er????

  • Svar på tråden Vad är det med svenskor???
  • Mimosa86

    Men TS, vårt syfte här på jorden är inte att behaga.

    Vårt syftemål att leva våra liv och må så bra vi kan göra med oss själv

    Dessa ?feta kossor? till svenska kvinnornas är sig själva, på samma sätt som feta medelåldersmän.

    De är omtänksamma mödrar, kluckande fruar. Arbetsamma kollegor och trevliga väninnor. De lägger inte ner den energin på utseendet för de har andra prioriteringar som de trivs bättre med och som ör viktigare än det fysiska.

    Och om en man kan ha pondus mage, varför kan då inte en kvinna ha samma? Varför ska kriterierna vara så annorlunda mellan män och kvinnor?

  • äldreochklokare
    Kirenaj68 skrev 2018-05-15 22:50:08 följande:

    God kväll på er. Har varit på födelsedagsfest hos en thailändsk bekant tillsammans med min thailändska käraste. Alla thaikvinnor på festen från 15 år och uppåt var otroligt vackra och eleganta. Och så kommer man hem till det egna bostadsområdet och ser alla dessa lönnfeta, sönderbrända vita trasor till "kvinnor" i samma åldersgrupp fläska sig omkring som ånglok.......Ärligt talat, svenskor. Har ni ingen självrespekt????? Vad är det fel på er????


    Vad är det för fel på dig själv, undrar jag? 
  • äldreochklokare
    Kirenaj68 skrev 2018-05-16 00:21:22 följande:
    Dina "gissningar" kom nog en smula på skam, gubbe. Vi är nästan jämngamla, hon har varit här i 6 år och jobbar som EA (Executive Assistant) på en advokatbyrå. En befattning hon hade hemma i Bangkok i 15 år innan vi träffades. Hon är m.a.o självgående. Om mitt "fel" är att jag föredrar vackra och eleganta thailändskor före svenska korsningar av Barbamammor och heffaklumpar kan jag faktiskt leva med mitt "fel".....  
    Det ger dig ingen som helst rätt att skriva så oerhört förolämpande om hur kvinnor i "grannskapet" ser ut. Du får förstås vara gift med vem du vill och grattis till din vackra fru. Dock är ju inte skönhet allt här i världen, men det jag främst reagerar på är ju ditt sätt att skriva. 

    Varför bor ni inte i Thailand så slipper du se människor du refererar till som "kvinnor" (dvs de är inte ens kvinnor i dina ögon, väldigt konstigt). Sen undrar jag väl också om du har någon form av hang up på mulliga kvinnor efter som du tycks se dem i varje gathörn Drömmer .
    Kan vi kanske komma överens om att detta är en skruvad tråd där du tydligen verkligen går in för att hitta de tristaste och fulaste epiteten för att hinna förolämpa så många som möjligt innan tråden tas bort?  Det är inte acceptabelt med en vuxen man (?) som tar sig rätten att förolämpa en stor del av befolkningen - av vilken anledning står faktiskt oklart än så länge. 

    Du kunde ha gjort en SÅ mycket trevligare tråd genom att hylla din vackra fru enbart, och inte visat din fula sida. 
  • K Kalle
    Kirenaj68 skrev 2018-05-15 22:50:08 följande:

    God kväll på er. Har varit på födelsedagsfest hos en thailändsk bekant tillsammans med min thailändska käraste. Alla thaikvinnor på festen från 15 år och uppåt var otroligt vackra och eleganta. Och så kommer man hem till det egna bostadsområdet och ser alla dessa lönnfeta, sönderbrända vita trasor till "kvinnor" i samma åldersgrupp fläska sig omkring som ånglok.......Ärligt talat, svenskor. Har ni ingen självrespekt????? Vad är det fel på er????


    De är inte värre än svenska män.
  • K Kalle
    sextiotalist skrev 2018-05-16 05:23:33 följande:

    Rent generellt så är män i Sverige mer överviktiga än kvinnor.

    Nej, jag känner inte igen din bild. Jag är 55+ och i min krets är övervikt ovanligt, jag har några väninnor som har övervikt, tom fetma, men de är undantagen. Annars så är de kvinnor jag möter smala, vältränade.

    Själv, kvinna 55+, drar jag 36-38 i kläder, tränar regelbundet.

    De få thailändska kvinnor jag har träffat i min ålder har varit betydligt större än vad jag är, de har också varit välutbildade och har bra jobb.


    Jag har en väninna från Lettland. Hon säger att det är stor skillnad på kvinnorna i Sverige och Lettland. I Sverige piffar svenska tjejer i 40-årsåldern upp sig och klär sig i snygga ungdomliga/moderna kläder medan 40-åringarna i Lettland ser ut som tanter.

    Sant att det finns betydligt fler överviktiga män än kvinnor.
  • Pentra
    Kirenaj68 skrev 2018-05-15 23:34:00 följande:
    Så svenskor blir 30-40 kg lättare när de går på fest per automatik? Uppfattat....

    Hade jag tappat de kilona så hade jag varit klädd i träfrack och varit sådär 6 fot under jord, och hur mycket snyggare och festligare är det??? (Nog för att det antagligen hade varit till glädje för vissa, vad jag förstått, men det är en annan femma...) ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • sextiotalist
    Pentra skrev 2018-05-16 11:03:27 följande:

    Hade jag tappat de kilona så hade jag varit klädd i träfrack och varit sådär 6 fot under jord, och hur mycket snyggare och festligare är det??? (Nog för att det antagligen hade varit till glädje för vissa, vad jag förstått, men det är en annan femma...) ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Hehe, jag också. 30-40 kilo mindre på mig, då finns jag knappt kvar
  • Behöverlitehjälptack

    Hade jag gått ner 30-40 kilo hade jag vägt ca 20kg, men det kanske är det du gillar? Alla behöver inte tända på/tycka in samma saker, tänk vad tråkig världen hade varit såg men man behöver inte klara ner på andra människor för att dom inte ser ut så som du önskar. Vi alla människor ser olika ut, är uppbyggda på olika sätt och har olika matsmältningsprocesser.

  • K Kalle

    Jag väger 56 så en viktnedgång på 30-40 kilo är inte så smart för min del. Men TS, titta på männen i grannskapet. Jag lovar att de inte är snygga de heller. och hur ser du själv ut?

    Ju mer tid man lägger på sitt utseende desto mindre tid har man att lägga på väsentliga saker.

Svar på tråden Vad är det med svenskor???