BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla!
Bebisen bökar runt som bara den men lite lugn får jag. Hittar ofta blåsan. 100%sjukskriven sen 3 veckor tillbaka, foglossningen är hemsk. Flytningar å irritation är så drygt, har haft en del besvär att få PH bra där nere. Och på detta har jag nu drabbats av urinvägsinfektion, antibiotika i 5 dagar. Inte skönt att behöva kissa hur ofta som helst, ont som fan, en rygg som tar kål på mig och helt slut i kroppen pga infektionen. Så här känns det riktigt skit just nu.
Men tanken på liten och hans sparkar får mig å må lite bättre.
Influensa vaccinera er, vad har er BM rådit er? Jag tror jag tar det också när jag mår bättre efter antibiotikan. Ska kolla med min BM.
Jag har också tagit influensavaccinet, med förkylningsastma och graviditet på det vågar jag INTE skippa vaccinet i år. Är nog en av dem som skulle hamna på intensiven, med tanke på hur hemsk astman blir bara av vanliga förkylningar.
Min BM sa att hon haft några blivande mammor genom åren som hamnat på intensiven och där allt fostervatten har försvunnit.
Här är en till som upplevt mer flytningar sen de senaste veckorna. Förutom det, trötthet och yrsel mår jag bra. Än har jag inte känt av foglossningar eller ryggvärk men är bara i vecka 25 och gått upp 3 kilo så än finns det tid för komplikationerna att komma.
Nu har även jag blivit vaccinerad. Kändes som en självklarhet med tanke på graviditet och att jag jobbar inom vården och räknar med att komma nära många influensa patienter under säsongen. Nu får jag bara hoppas jag klarar mig undan kräksjukan också så jag kan fortsätta njuta fullt ut av lillen som bökar.
Hur har ni det med förberedelser? Någon som har hemmet helt redo för bebis än?
Hur har ni det med förberedelser? Någon som har hemmet helt redo för bebis än?
Hallå alla!
Bebisen bökar runt som bara den men lite lugn får jag. Hittar ofta blåsan. 100%sjukskriven sen 3 veckor tillbaka, foglossningen är hemsk. Flytningar å irritation är så drygt, har haft en del besvär att få PH bra där nere. Och på detta har jag nu drabbats av urinvägsinfektion, antibiotika i 5 dagar. Inte skönt att behöva kissa hur ofta som helst, ont som fan, en rygg som tar kål på mig och helt slut i kroppen pga infektionen. Så här känns det riktigt skit just nu.
Men tanken på liten och hans sparkar får mig å må lite bättre.
Influensa vaccinera er, vad har er BM rådit er? Jag tror jag tar det också när jag mår bättre efter antibiotikan. Ska kolla med min BM.
Lider med dig! Måste vara hemskt att ha uvi och foglossning på samma gång. Tur att du fått 100% sjukskrivning ivf. Hoppas det blir bättre snart!
[quote=79199839][quote-nick]Sams skrev 2018-11-08 19:44:44
Nu har även jag blivit vaccinerad. Kändes som en självklarhet med tanke på graviditet och att jag jobbar inom vården och räknar med att komma nära många influensa patienter under säsongen.
Jag vaccinerar mig när antibiotika kuren är över, så jag mår lite bättre.
Hur har ni det med förberedelser? Någon som har hemmet helt redo för bebis än?[/quote]
Vi har handlat lite kläder, beställt vagn å sett över vad vi har sen innan. Det här är en lite sladdis, 10år sen sist. Men sparat lite ändå som minne å barnbarn som får komma till användning igen. Men det är mest leksaker. Ska bygga om lite här hemma då vi är ett rum kort. Tonåringen får nytt rum så ska vi sen piffa litens rum. Det ser jag fram emot :)
Vi är egentligen två rum kort.. bor i en 4:a med mina två tonåringar sedan innan som har varsitt rum. Och så Elton som blir ett i december och bebben på det.. men de små får dela rum och vi har ett stort vardagsrum med fönster åt flera håll så där får det bli ett rum. Så småningom. Hm.
Har mycket sedan Elton och har precis köpt en Bugaboo Donkey som blir syskonvagn. Däremot har vi bara en spjälsäng.. men ska jag vara ärlig är det inte många nätter Elton har sovit i den! Haha.. så frågan är om det är värt att köpa en till bebben.. det blir väl vi fyra i vår dubbelsäng! Och då lär det inte bli fler syskon i alla fall! Haha!
Annars mår jag bra. Går in i vecka 29 i morgon. Blir lätt andfådd och har halsbränna titt som tätt. BM tycker att min mage är stor men åtminstone ingen diabetes. Hade stor mage sist också men ut kom en kille på knappt 3, 7 kg så det är nog ingen fara.
Och vaccinet! Nu låter jag säkert kaxig och nonchalant.. men blir aldrig sjuk. Har aldrig haft influensa och har faktiskt inte ens tänkt tanken att vaccinera mig. Men förstår de som gör det!
Nu har jag försökt svara i tråden många gånger de senaste veckorna men får bara felmeddelanden
V.28 just nu. Mår ok, men har varit rejält förkyld i några veckor. Min bebis är sjövild i magen, till skillnad från de två innan som mest bökat runt så sparkar och har sig detta lilla bestyr.
Det fanns så mycket jag velat svara på, men orkar inte ifall den inte postar igen :-/