Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

    Tider i skolan? - Jag vänder mig till samtliga föräldrar med barn i GRUNDSKOLAN!

    ÅK 3

    Mån 8-14, tis 8-13:30, ons 8-14, tors 8-13:30, fre 8-13:30

  • Fjäril kär
    Fritidsmamman skrev 2018-05-26 08:08:24 följande:

    Tack så jättemycket för att du tog dig tid att svara! :D

    Tillägg: I vilken årskurs började dagarna få olika tider, eller har det alltid varit olika tider för olika dagar?


    I åk 3 blev det olika tider och i åk 4 kommer flera dagar att ha olika tider
  • Fjäril kär
    Fritidsmamman skrev 2018-05-26 08:39:21 följande:

    Det har jag givetvis gjort, men inte lyckats få svar av fler skolor än de båda friskolorna.

    Problemet är att Aktivitetshuset är privat, medan fritids är kommunalt. De kommunala skolorna (således kommunen) anser att vi konkurrerar om fritidsbarnen och är rädda att fler och fler kommer att sluta på fritids, när fler väljer Aktivitetshuset framför skolans fritids.

    Projektet startade för tre år sedan och har varit en KAMP från start! Först nekade kommunen bygglov, vilket överklagades och blev till vår fördel. Och så är det en massa fler saker som jag inte orkar gå in på här, bla sabotage.

    Varför vi startade projektet var för att fritidshemmen i den här kommunen är SÅ usla! De har ingen verksamhetsplan, inga aktiviteter, ingenting! Så vi var många föräldrar som var missnöjda. Jag och 6 andra föräldrar med mig, var väl mest "missnöjda" av alla, varför vi gick ut hårt och skapade detta alternativ.

    Hur som helst så är inte skolorna eller kommunen villiga att hjälpa till med något alls. Varken adresser (för reklamutskick - men tack och lov för Facebook, där informationen sprider sig snabbt), tider, andra fritidsaktiviteter som kan tänkas ligga på samma dagar som vi planerar, osv.


    Men fritids är ju frivilligt? Förstår inte alls hur det kan vara konkurrens.

    I min kommun finns något som heter Kulturskolan där det i första hand bedrivs musikundervisning men också dans, teater och annat estetiskt. Där går jättemånga barn efter skolan och det istället för fritids. Detta är gratis.
Svar på tråden Tider i skolan? - Jag vänder mig till samtliga föräldrar med barn i GRUNDSKOLAN!