• johnsson85

    Tjej med mustasch (dejt)

    Hej,

    En fråga till främst kvinnor i forumet!

    Jag (helt vanlig man) har just börjat dejta en ny tjej. Hon är trevlig och vi verkar ha mkt gemensamt, men det finns ett (ganska ytligt?) problem, jag har inte många dealbreakers angående dejter i övrigt men hon har en tydlig skäggväxt i ansiktet. Ni får säga vad ni vill om detta, men jag finner det helt enkelt mkt oattraktivt, och har svårt att se mig själv bli ihop med en tjej med skägg. 

    Personligen gör jag (som de flesta kvinnor och män?) lite allt möjligt för att se attraktiv ut inför flickvänner. Klipper mig, rakar mig, köper prydliga skjortor, tränar osv, så jag tycker inte det är så mkt begärt egentligen att raka bort den där mörka fjunmustaschen någon gång i månaden. Men det är väl antagligen något sorts princip bakom att hon inte rakar bort det.

    Så, hur skall jag lägga fram det här för henne på bästa sätt? Skall jag ens det? Om hon kommer att bli djupt sårad så hoppar jag helt enkelt över det, och säger att jag inte är intresserad av att dejta vidare av någon generisk anledning. För hon kan säkert (till slut) hitta någon kille som är okej med det och jag kan hitta en annan tjej utan skägg.

    Tack för dina balanserade synpunkter och tips i ämnet!

  • Svar på tråden Tjej med mustasch (dejt)
  • Meriall

    Jag tycker det är lite konstigt av henne att inte raka bort den, jo. Kan ju vara så att hon har ökad behåring av någon anledning (PCO eller något) och att raka bort den gör att det bara blir mer och att hon har gett upp och inte orkar. Jag har en bekant som har en mustasch och misstänker att hon bara inte ids ta bort den (hon är småbarnsmamma), hon är utländsk så är nog därför hon har en. 


    Men jag tycker inte att du ska säga något utan avsluta det bara. Även om hon tar bort den och ni blir ihop så kommer du ju sluta tycka hon är attraktiv om hon bara glömt det någon gång, och det känns ju inte hållbart. 

  • AnnaZL

    Tänkte du att ni bara skulle ses en gång i månaden? Du som man borde känna till hur fort ansiktshår växer och är stubb så mycket mer attraktivt?

    Men, rakningsfrekvens åsido, om du blir såpass avtänd av mustaschen finns det nog inte tillräckligt mycket att bygga på, hade det varit ditt livs kärlek kanske det inte hade känts som ett så stort hinder.


    Är det verkligen är så mörk ansiktsbehåring är en deal breaker för dig är det nog klokast att hitta någon med mindre synlig sådan.


     

  • AnnaZL

    Hehe, såg att jag hade missuppfattat din fråga försöker igen.


    Att kvinnor har synliga hår i ansiktet är starkt emot normen i samhället, så vad du ska säga till henne tycker jag beror på hennes ålder. Är hon så ung att det kan tänkas bidra till komplex som hon hittills undvikt tycker jag du ska låta bli. Är hon vuxen är hon med största sannolikhet medveten om normen och struntar högaktningsfullt i den, då kan du gott avslöja hur djupt din preferens påverkar ditt val av dejt.

  • erikaABC

    Hon vet ju att hon har mustasch så varför ska du tala om det?
    Vad tänker du att du skulle få ut av det?

Svar på tråden Tjej med mustasch (dejt)